Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2009 #1 Skrevet 7. oktober 2009 Noen som har giftet seg i utlandet hos ambassaden? Hvordan foregår det? Er det noe spesielt å tenke på foruten papirene?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2009 #2 Skrevet 14. november 2009 Jeg lurer på det samme! Vi planlegger å gifte oss på en ambassade i Afrika i februar, i forbindelse med ferie/besøk. Lurer på hvordan selve vielsen foregår, og hvor pyntet vi skal være? Har allerede vært i kontakt med ambassaden, de var veldig hjelpsomme og informerte oss om hvilke papirer vi behøver. Så da er det vel bare å ha med papirer og ringer...?
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #3 Skrevet 12. desember 2009 Vi giftet oss på ambassaden i Roma, sendte papirene ned på forhånd, så er det å vite om den ambassaden kan stille med vitner. 2 stykker det kan ikke være foreldre. Vi var 3 par som giftet oss, jeg hadde brudekjole. Forloveren min og samboer var med nedover og mine foreldre. Par nr. 2 kom alene, enkel pyntet i en fin kjole og han i dress. Par nr 3 så ut til å ha med begge forloverne. Det hele tok ca 15 min. Vi satt ved 1 bord, 2 fra ambassaden ar til stedet, hun ene leste en tekst, om kjærlighet. Den fikk vi med om vi ville det. Så signerte vi og min forlover og hennes samboer som da var vitner papiene. Foreldren mine og lillegutt var også tilstede. Her finner du svar på endel forhåpentligvis: http://www.regjeringen.no/nb/dep/ud/dok/lover_regler/retningslinjer/2006/vigsel_utlandet.html?id=446831 Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå