Gjest Skrevet 7. oktober 2009 #1 Skrevet 7. oktober 2009 Vesla blir 8 uker i morgen og er stort sett veldig grei. Vi har litt problemer med leggingen da, enten da var før når vi la henne på kvelden med oss, eller nå når vi har lagt henne sammen med de andre barna. Hun sovner ganske fort og greit, men kvepper til etter kort tid, våkner og kaver og må ha smokk og evt en hånd å holde i før hun roer seg igjen og sovner på nytt. For så å kveppe til igjen, osv... Slik har hun pleid å holde på i 40-90 minutter før hun har klart å finne en dyp nok søvn som hun ikke har rykket ut av i ett kjør. Blir lenger og lenger intervaller mellom hvert kvepp da, men frusterende å sitte der og vente på at hun skal sovne godt nok. Så leste jeg et innlegg om kamille-te på småtroll 0-1 år og for 5 dager siden fikk jeg somlet meg til å kjøpe inn. Laget til med ca 1 dl vann, litt sukker og en te-pose som stod og trakk i ca 10 minutter og ble kjølt ned. Så har vesla fått ca 10 ml av dette på relativt tom mage (rett før ammingen på kvelden). Har nå altså prøvd dette i 4 kvelder, hvorav den ene tror jeg jeg må hoppe over fordi da var hun plaget av magen, men de andre 3... Hun har sovnet med en gang, hatt maks en kvepp-episode og så sovet søtt i 4-6 timer før hun våkner for mat igjen. Jeg er egentlig veldig skeptisk til naturpreperater ol, og tenker det kan jo være tilfeldig også. Eller? Kan virkeig usle 10 ml med te ha den effekten? Er jo helt utrolig i så fall! Noen andre med erfaringer her?
magica og lille tryll ♡ Skrevet 7. oktober 2009 #2 Skrevet 7. oktober 2009 Du.. dette har jeg lurt på også. Ikke prøvd det ut enda, men leste nok samme innlegget som deg inne på småtroll og lurte på om jeg skulle prøve det ut i forbindelse med overgang til å ligge i egen seng (samsover..) Eneste jeg lurer på, er om det er helt uproblematisk å gi te til så små... Tenkte å undersøke litt men ikke kommet så langt. Noen som vet? Hvordan ga du det til snuppa? Lille tryll tar ikke flaske så må evt gi med kopp/skje...
Gemini77 Skrevet 7. oktober 2009 #3 Skrevet 7. oktober 2009 Vet ikke jeg, men sukker har jo smertestillende effekt, så kan jo være at hun har følt litt på magen etter siste amming, som hun nå ikke kjenner. Vet ikke jeg.. Uansett, ikke tull med noe som fungerer!! ;-) hehe
erteposen + 4 Skrevet 7. oktober 2009 #4 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg har brukt økologisk fenikkel te med god effekt mot luftsmerter og uro i kroppen. Må bare stresse litt at det er viktig å bruke te av økologiske teplanter ellers er det mye tull i teen. Merke Kloster har det, og flere på apoteket.
Gjest Skrevet 7. oktober 2009 #5 Skrevet 7. oktober 2009 Er Kloster (måtte ut for å se ;-)). Jeg gir henne av doseringssprøyter. Du får slike på apoteket, vi putter dem i oppvaskemaskinen mellom hvert bruk. Vi har gitt bare sukkervann før når hun har hatt litt luftsmerter, men det har ikke hatt denne effekten på henne. Prøver i noen kvelder til og så lar være, så finner vi fort ut om det er te-en eller ei :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå