Gå til innhold

Andre med tvillinger i magen?


4 barns mor :)

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg var på ul på mandag og der blinket det 2 hjerter mot oss. :)

Jeg er nå 7+6 og det er 2 eggede tvillinger som koser seg der inne.

Sliter med en enorm kvalme og energien er helt på bunn.

Jeg har to jenter på 6 og 14 fra før og kan ikke huske at jeg var så dårlig når jeg var gravid med dem.

Men det er kanskje annerledes når det er to i magen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Gratulerer så mye med tvillinger i magen ! Tipper det må være et sjokk. Mine er et resultat av IVF, så jeg var klar over faren ved å sette inn to egg=)

 

Jeg har et motsatt problem- jg er bekymret for at jeg har for lite symptomer til å ha to der inne. Nesten alle jeg har vært i kontakt med har vært spesielt kvalm. Jeg er i uke 9+1 og brekker meg endel, men kaster ikke opp, uggen, og uten energi. Men kommer meg på jobb uten problemer..ligger stort sett på sofaen i fritiden da he,he- ja det var jenta som gikk fra trening flere dager i uken, og diverse fjellturen- til å trives best på sofaen. Håper energien kommer tilbake en dag=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tvillinger i magen, men har hatt :-)

Var i kjempeform så trodde aldri det skulle være 2 der inne siden jeg varr så god.

Men der var de begge to, var drittnervøs hver ultralyd gikk det bra med begge, slår hjertene er en syk osv.

Legen sa forstår ikke hvorfor du er så beskymret alt er jo så bra hver gang.

Var kvalm hele tiden da,men kasta ikke opp var greit og ha det tegne og føle du var gravid.

De 2 siste ukene før de ble født fikk jeg svangerskapsforgiftning ble sett i gang 8 dager før tiden.

LYKKE LYKKE TIL dere er utrolig heldige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg var på ultralyd forrige fredag for å se at alt var som det skulle med den lille..og på sjermen så vi jammen meg TO små.. Ganske så sjokkerende kan man si.. Vi er ennå i sjokk og stresser litt med tanken på to til.. Vi har en gutt på 14 mnd som en som 3 barn i seg selv.. hehe.. Vi tenkte vi bare ønsket en søster eller bror som han kunne vokse opp med..og da tenkte vi oss ferdig med barn.. Men der ble vi godt påmint om at det ikke er alt man kan kontrollere her i livet.. hehe.. Prøver å være positiv og regner vel med at det skal gå bra.. Når sjokket roer seg er det vel sikkert lettere å glede seg.. :) Alt så bra ut ihvertfall og det er da bra .. Begge var like store og de beveget seg som bare det.. :)

 

Formen min er fin foruten ekstrem slapphet og trøtthet.. Begynner å bli litt bedre nå, men i ca 5 uker nå har jeg ikke fungert på noen måte.. Har rett og slett nesten ikke orket noenting..og det nytter ikke med en aktiv smårolling man må ta seg av.. Samboeren min er ganske sliten etter alt ansvaret han har mått tatt på seg disse ukene kan man si..

Har forstått at det er ganske vanlig når man venter 2.. Er vanlig når man venter bare 1 også.. men symtomene kan visst fordobles når man går med tvillinger. Heldigvis har jeg sluppet unna andre plager som kvalme, halsbrann ol..så jeg skal vel egentlig være fornøyd med bare slappheten.. Men er ikke lett å ikke klage når man plages sånn med en ting..

 

Er forresten 10 fullgåtte uker imorgen :)

 

Ups, dette ble langt gitt :P

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt vanskelig å vite før ultralyd, som vanligvis blir gjort mellom uke 16 og 18.... hvorfor har alle dere andre gjort ultralydundersøkelsen allerede? det virker som om det bare er å gå å ta en ultralyd liksom? eller har dere gjort det privat kanskje?

 

ellers kjenner jeg meg mye mer kvalm i dette svangerskapet enn i forrige og har hørt at det kan være tegn på tvillinger. eller jente.. vi får vel se, er i uke 8 nå, så jeg må jo vente minst 9 uker til med å finne ut dette, regner jeg med! pluss at jeg bor i sverige og her får vi ikke vite kjønn engang. blæh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange kommer på tidlig UL pga ivf eller de har mistet ellers må de vanlisvis vente til uke 18.

 

Ang mer dårlig med tvillinger tror jeg det er veldig forskjellig.

Jeg var i super form når jeg ventet tvillinger var kvalm,men fungerte.

Nå som jeg bare har en i magen er jeg kjempedårlig HELT grusomt når du har andre barn du skal ta vare på.

 

LYKKE TIL ALLE SAMMEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

 

jeg er 10+3 i dag og venter tvillinger. Termin 10.mai. Har hatt prøverør så var klar over at det kunne være to inni der. Var på UL i går og så to veldig aktive krabater som fektet med armer og bein og turna rundt!!

 

Er veldig trøtt og konstant kvalm. Kaster opp innimellom, men heldigvis ikke hver dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Venter eneggedde tvillinger med termin 6.mai 2010! Fikk det bekreftet på UL i går. Jeg er 11+1 i dag.

 

Har nesten ingen symptom, så dette var en enorm overraskelse! Jeg har lite gravid symptomer og "skulle bare" ta UL på meg selv onsdag for å se om det i det hele tatt var liv der inne. Det var det! Fikk det deretter bekreftet av lege. Skal på offisiell UL på føde poliklinikken tirsag. De har hver sin fostersekk, men det blir spennende å få vite mer om morkake osv..

 

Her blir det full fart! Har to fra før som nå er 2,5 år og 4,5 år. Er litt i sjokk ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...