Gå til innhold

Begynner endel her å virkelig merke at man er gravide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er nå 20 uker på vei. og begynner å merke det godt.

magen er større, tyngere, merker bekkenet, mye spark og aktivitet. og ikke minst at jeg blir fortere sliten enn før.

ja, og det at fingrene er mer nummene, de sovner veldig ofte. det hadde jeg ikke under forrige svangerskap. en merkelig følelse å snakke i tlf, og plutselig er det akkurat som jeg ikke holder i noe. hehe.

hvordan er det med dere andre flotte gravide damer her inne?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja begynner å kjenne det godt at jeg er gravid. Er 24 uker på vei nå, med tvillinger. Så det gjør nok svangerskapet tyngere enn normalt. Men kjenner at alt er liksom tyngere. Det er tungt å kle på seg, husarbeid går tregere, bekkenet og ryggen er en plage og ja alt er egentlig tyngere.

Men jeg elsker å være gravid uansett. Venter liksom bare på premien i januar=)

Skrevet

Jeg er 13+4 og føler meg ikke særlig gravid egentlig.Har vært ganske heldig med 1. trimester denne gangen også, ingen spesielle plager. Nå merker jeg det godt i bekkenet og i ryggen. Var plaget med bekkenløsning på slutten av forrige svangerskap og har merket det i tiden etterpå også, så det er vel derfor jeg har fått det så tidlig nå. Men det er verdt det!

Gleder meg til jeg er lengre på vei og magen vises godt, og når jeg kan føle nurket sparke og kose seg! Det er en ubeskrivelig god følelse!!! Særlig når pappan og storebror kan kjenne det også :):):)

Det klør etter å handle inn til nurket, men skal vente til etter UL i alle fall. Må nesten kjøpe en bitteliten body da :) Sukk...

Kos dere med graviditeten jenter!!!

Skrevet

er 18+3 og kjenner meg ikke mye gravid enda dessverre :(

Jeg kjenner jo spark og har hørt hjertet to ganger, men savner faktisk gravidmagen!! Den har ikke kommet enda!

Skal på UL til torsdag om en uke, håper jeg føler meg mer gravid etter jeg har sett den lille som bor inni meg :)

Skrevet

Jeg er ca 14 uker på vei og kjenner det endel. Merker det stikker nederst i magen og magen har begynt å vokse allerede. I tillegg kaster jeg jo opp endel:) Har også begynt å få vondt i beina, noe som er veldig plagsomt. Men det er absolutt verdt det:)

Skrevet

Ja, endelig føler jeg meg gravid! Og ganske så stolt:) Er 23 uker, førstegangs. Har fått stor nok mage til at det ikke lengre er tvil om at jeg er gravid...og ikke bare tjukk:)

Nå begynner det å bli ubehagelig å bøye seg for å ta på sko (kjøpte lang skoskje i dag..hehe)...og skjønner at jeg må tenke praktisk når jeg må ut å kjøpe vintersko...må være noe som er lett å ta på.

Samboeren min kommenterte idag gangen min...han syns jeg går litt annerledes allerede...vagger litt..hahahah...litt vel tidlig synes jeg, men hvis jeg vagger så er det helt ubevisst, så da er det vel kroppen som automatisk justerer at det er litt overvekt foran i forhold til bak:)

Er skikkelig plaget av sure oppstøt. Er så ille at jeg blir fysisk uvel og kvalm i et halvt minutt etterpå. Har selvsagt kjøpt Gaviscon både i tabeletter i og flytende form. Må ta dette nesten hver dag.

Ja, en ting til....intimbarbering....må heretter gjøres i blinde....eller av samboer...eller ikke i det hele tatt.

Ellers går det veldig bra:) Er så koselig å kjenne den lille romestere rundt i magen:)

Skrevet

Glømte en liten ting til.....vann i kroppen. Leggene mine er ganske hovne. Hvis jeg trykker litt hardt så blir det en bulk i leggen i kanskje 10-15 sek etterpå!! Har fått beskjed om å kutte salt, ha bena høyt, ikke sitte for lenge om gangen og mosjonere litt. Har vært å kjøpt støttestrømper idag, men ikke fått prøvd de enda. :)

Skrevet

Føler meg veldig gravid, er 18 uker i dag og har de siste ukene kjent masse spark og da ble det mer virkelig for meg :-)

Skrevet

Uff nei, ikke noe særlig enda egentlig, men er ikke mer enn 16+4 førstegangs. Har bare følt litt ubehag med å ligge på magen i natt og natta før. Også kjenner jeg det vel mest når sambo spiser opp godteriet i godterskåla, eller drikker opp colan i kjøleskapet, ikke rydder opp etter seg på kjøkkenet eller når noen jeg snakker med har spist hvitløk...

Men jeg er så heldig at jeg har fått kjenne litt liv da (tror jeg:). Innbilte meg det for første gang for et par uker siden, også har det kommet noen ganger, litt mer intenst på en måte, etter det. Men vet jo ikke sikkert om det bare er tarmene og fantasien min eller om det virkelig er reelt..!? Artig læll :)

Men tanken på at vi skal bli foreldre... vel, den er nokså uvirkelig for meg. Dessuten er jeg til tider litt lei av hele graviditeten og hva det medfører -->ingen pauser! går liksom ikke an å hoppe av ei lita stund... ikke før om mange år enda!!!

Men, det blir vel bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...