Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2009 #1 Skrevet 7. oktober 2009 har nylig flytta fra bf, og vil ha møblene og tinga mine. men no skulle han reisa på jobb og kom og ville ha nøklane sine og seier eg ikkje får flytta tinga når han ikkje er heime. eg ga han selvsagt ikkje nøklene vil ikkje gi dem fra meg før tinga mine er ute av huset. kan eg få problemer viss eg henter tinga før han kommer heim igjenn?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2009 #2 Skrevet 7. oktober 2009 Så lenge det er klart at det er dine ting, kan det vel ikke gjøre noe. Bare vær nøye på å ha med deg vitne, gjerne en utenforstående. Og ikke ta med deg mer enn det som 100% er ditt.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2009 #3 Skrevet 7. oktober 2009 det er ganske klart at det er mine ting. nesten allt i huset er mitt. så eg kan ikkje få anmeldelse visst eg går i hans hus og henter mine ting?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2009 #4 Skrevet 7. oktober 2009 Vet ikke helt. Hva med å ta en telefon til politiet eller en advokat. De kan sikkert svare på dette.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2009 #5 Skrevet 7. oktober 2009 Kan ikke se at det skal være ett problem. Du har jo nøkkel, så det er ikke sånn at du bryter deg inn. Om du går inn der og henter det som er ditt mens han er borte så får han ikke gjort så mye med det. Ei venninne av meg gjorde det samme. Hennes eks prøvde seg på en anmeldelse, men kom ingen vei med den gitt.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2009 #6 Skrevet 7. oktober 2009 Husk alle viktige papirer som er dine, og kvitteringer på store ting.. (Altså, kvittering på melken du har kjøpt er ikke nødvendig, men tv, sofa etc)
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2009 #7 Skrevet 7. oktober 2009 Noe av jussen her er vel rundt hvem leiligheten står på. Er dere begge eiere/leiere kan du gå inn å hente. Dette kan han ikke nekte deg, men om han står alene kan han det.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2009 #8 Skrevet 7. oktober 2009 Uansett om han er eier av leilighet, betyr ikke at han dermed er eier av alle tingene i leiligheten. Men jeg ville ha ringt politiet og forhørt meg om det. 3000 kr er en såkalt minstepris hvis du blir anmeldt og du må ta på deg skyld.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2009 #9 Skrevet 7. oktober 2009 Men det betyr at man ikke kan ta seg inn i leiligheten om den er bare hans og han nekter at hun skal inn om han ikke er hjemme...
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2009 #11 Skrevet 7. oktober 2009 Men selvfølgelig kan han jo ikke nekte henne å hente tingene sine. Hadde det fungert slik kunne han jo bare nektet henne å komme inn i leilkigheten og beholdt eller kvittet seg med tingene hennes. Det beste er jo at du kan hente de mens han er tilstede, men om han e en slik som kommer til å nekte deg å hente tingene - så hadde jeg glatt henta de mens han ikke var hjemme og kastet nøkkelen i postkassa hans. Er han vanskelig, så ring politiet!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2009 #12 Skrevet 7. oktober 2009 jeg har vært borti en lignende sak,og jeg tok kontakt med politet... han kan ikke nekte deg å hente tingene dine...gjør han det, så kan du få med deg en politimann opp dit som er der med deg mens du henter tingene....han kan og bli anmeldt for å holde tilbake tingene dine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå