Gå til innhold

hva med strekkmerker da?? Når kom de??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk noen strekkmerker i første svangerskap.. nå er jeg i uke 32 og venter på at de gamle skal bli røde igjen og at nye skal komme.. fikk dere flere i andre svangerskap enn i første? Og når fikk dere de evt??

Ønsker mange svar :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk plutselig strekkmerker mye lenger opp på magen(ved navelen) fra uke 37....=(

Hadde nesten ikke strekkmerker på magen etter nr 2(bare ganske langt nede) så er litt skuffa siden jeg ikke har lagt på pmeg så mye denne gangen:(

De kommer helt plutselige...

Skrevet

Fikk ikke et eneste strekkmerke, jeg...

Skrevet

Har ikke noe med hvor mye man legger på seg! Kommer rett og slett av at huden blir strekt alt for fort når magen vokser, og den rekker ikke å lage ny hud før det blir sprekker..

Jeg begynte å få strekkmerker rundt uke 36! Fikk på både mage, rompe og lår.. Men det var ikke mange strekkmerkene da, heldigvis! :)

Skrevet

Jeg har tre barn og var 37 da jeg fikk den yngste, og har ikke ett eneste strekkemerke.

Skrevet

mine kom rundt uke 35.

Er hormoner som lager strekkmerkene, er derfor noen får dem etter fødselen og.

Skrevet

Mine kom rundt uke 33 - jeg som var så fornøyd med at jeg ikke hadde noen strekkmerker... jadda! Først kom det ett, og plutselig var magen full... *sukk* Jeg lurer veldig på hvordan det kommer til å bli når jeg evt blir gravid igjen senere en gang, og håper på flere svar fra flerbarnsmødre med strekkmerker.

Skrevet

Her kom de skikkelig til syne etter fødsel. Men tror ikke det var graviditeten sin skyld. Jeg hadde noen små på hoftene/midjen fra før jeg ble gravid etter at jeg gikk opp noen kg på kort tid. Og disse kom mye sterkere til syne når magen forsvant. Nå er de begynt å bli svakere igjen, 9 mnd siden fødsel.

Skrevet

Kom ganske sent, uke 36-37 tror jeg.

Har med hormoner å gjøre. Derfor det ikke slår "rettferdig" ut med tanke på hvem som har smurt seg mest og lagt på seg minst.

Skrevet

Jeg fikk strekkmerker veldig sent, kanskje uke 35-36. Begynte med to streker "under magen" som senere spredte seg til over navlen. Helt forferdelig stygt, og de er så mørke enda, 8mnd etter. Men det kom jo noe godt utav de da, så tenker ikke veldig masse på dem :)

Under hele svangerskapet, fikk jeg høre av jordmor: Åh, du har verdens fineste gravidmage (siden jeg ikke hadde noen strekkmerker). Da jeg kom tilbake med masse strekkmerker, sa hun ingenting, haha ;)

Skrevet

Jeg fikk strekkmerker på LEGGEN (baksiden) når jeg var inne på sykehuset for å føde. Og ikke noen andre steder..

Litt uvanlig tror jeg.. jeg er slank, men fikk utrolig mye vann i kroppen de siste dagene. ( var tropenatt)

Skrevet

Jeg trodde ikke jeg hadde fått noen strekkmerker og var kjempe fornøyd. Helt til ungen kom ut og magen kollapset. Der var de, ja! Men veldig små og lyse.

Skrevet

Fikk et par på rumpe et par dager før fødsel med første, men de forsvant med at ungen kom ut. Fikk ikke noen med nr 2...

Skrevet

Når jeg var 7 uker på vei begynte strekkmerkene å komme på beina mine. Lår, rumpe og legger er fullt i strekkmerker nå. Disse kom pga hormonene i kroppen, for jeg gikk jo ned i vekt på den tiden.

Ellers fikk jeg noen på magen helt på slutten, men de var helt lyse og er nå(et år etter fødsel) så og si usynlige. De på beina er derimot helt grusomme.

Skrevet

hei.:)

er ikke sikkert du får strekkmerker i dette sv!:)

jeg fikk kun noen få på rompa med førstemann, å ingen i de 4 andre..:))

Skrevet

Glemte forresten å si en ting i sted. Ei venninne av meg fikk en del strekkmerker med førstemann. De var kjempe tydelig, røde og store. Med tiden bleknet de og ble usynlige. Når hun da ble gravid med andremann så kom det ingen flere strekkmerker, og de gamle holdt seg like usynlige som før:)

Så det kan være du slipper unna denne gangen da:) Gamle strekkmerker blir forresten sjeldent røde igjen om de først har bleknet.

Skrevet

Hvorfor fikk ikke jeg et eneste strekkmerke før _etter_ fødselen da?

Både jeg og samboeren min gransket magen dagen før jeg skulle inn til keisersnitt, og jeg var helt 100% fri for strekkmerker.. dagen etter piplet det fram 3 stk på hver hofte og en mini en ved siden av navlen min. :(

Skrevet

Jeg har 4 dager igjen til termin, og har ikke fått et eneste strekkmerke:)

Vekt har, som påpekt over, ingen betydning, for jeg har lagt på meg 22 kg:/

Jeg har gamle strekkmerker fra tenårene da, såkalte "voksestrekkmerker" på rompe og hofter, litt på puppene.

Skrevet

De jeg har på magen kom i uke 28 - vet ikke helt hvor mange det er, de går liksom litt over i hverandre. Har ikke fått flere siden da - er 39 uker nå.

Skrevet

da statser jeg på det og :o) har enda ikke fått noen nye, og er i uke 32.. men sist kom de i uke 34.. HI

Skrevet

Er så heldig at jeg ikke fikk et eneste ett :) Ikke var jeg serlig nøye med og smøre inn magen heller:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...