Knotten & lille persille Skrevet 7. oktober 2009 #1 Skrevet 7. oktober 2009 Lille persille får 3 måltider nå. Grøt morgen og kveld og litt grønnsaker midt på dagen. I går prøvde vi nytt glass midt på dagen og da spiste hun selvfølgelig ikke så mye som hun pleier. Ville jo derfor ha mer melk. Ammet henne som vanlig, men ble fort tomt. Hva gjør dere med baby ca 6 mnd om melkemengden avtar? hs mener jeg skal kompensere med fast føde, ikke mme. Men synes det blir litt lite melk iløpet av dagen isåfall. Hun blir fort hard i magen ved for lite væske. Gir dere mme eller lar det være? Jeg gav henne en flaske og da drakk hun 130 ml noe som er nesten et fullt måltid til henne og være... Jeg har liksom ikke samvittighet til å bare gi henne vann.
Trollemor75 Skrevet 7. oktober 2009 #2 Skrevet 7. oktober 2009 Har du prøvd å amme oftere? Hos oss var det veldig forbigående problem, og jeg hadde allerede lite melk fra før. Han fikk en flaske MME før legging (etter at jeg hadde ammet) kl. 19.00 fra han var ca. 3 mndr. Etter et par uker med fastføde justerte det seg, og jeg trengte ikke lenger denne flasken. Det er lett for HS å komme med råd, det er ikke hun som går med en sulten og gretten unge hele dagen. Utfordringen er at hvis du gir MME, risikerer du å havne i en ond sirkel der du produserer stadig mindre melk og ender opp med å slutte å amme før du egentlig vil. Men det betyr ikke at hvis du gir MME, så går det dårlig med amming, for meg reddet det faktisk ammingen at jeg ga den ene flasken. Hva med å gi henne flaske de dagene hun spiser dårlig, men alltid etter amming?
Knotten & lille persille Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg håper det er forbigående som du sier. Ammer allerede hver 2. time hele dagen så jeg tror ikke jeg klarer å amme mer. Er nok derfor det blir så fort tomt også, rekker jo ikke å fylle seg ordentlig opp før jeg må på'n igjen. Hun har fått kveldsflaske lenge for det er ikke mye å skryte av på kveldstid. Er ettermiddagen som er problemet nå. Synes hun spiser enorme mengder om dagen, så da klarer jeg tydeligvis ikke å holde følge:-) Jeg får prøve å ha en flaske klar til den siste ettermiddagsammingen som hun får få når det er tomt i puppen.
Underveis --> Skrevet 7. oktober 2009 #4 Skrevet 7. oktober 2009 Her er det snart slutt på ammingen. Det er liten produksjon, og jeg håper han snart er nattavvent. Jeg gir ammer eller gir mme dersom han utenom måltidene vil ha noe ekstra. Har ingen problemer med at det snart er slutt på ammingen. Er litt masete nå uansett siden han ikke ligger stille. Jeg forsøker å gi ham så mye mat i løpet av dagen som mulig. Da bunkrer han bedre opp for natten. Han får vann eller mme til måltidene. Har vel konkludert med at et velbalansert kosthold vil gi ham det han trenger, slik som det er for oss. Han er jo tross alt et menneske han også ;-)
Trollemor75 Skrevet 8. oktober 2009 #5 Skrevet 8. oktober 2009 Hos oss er det slutt med amming på dagtid, for han ver så interessert i det som skjer rundt han at det bare funket liggende i en seng, helst i mørket. Altså ikke så praktisk hvis man er på tur. Jeg kuttet ut en amming om gangen og erstattet med flaske. En måned senere, er vi kommet til 2 amminger, en når vi våkner opp (koselig!!!) og en før han legger seg (da er han god og mett etter kveldsgrøten, og søker mer kos enn ernæring). Ellers får han flaske (165 ml med Hipp2) en gang om morgenen, en om ettermiddagen og en før jeg legger meg. Jeg vil helst amme så lenge jeg kan, men han ble rett og slett for aktiv og lite interessert. Satser på å beholde de 2 ammingene som er igjen til han er 1 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå