Gå til innhold

Vil ikke spise mat


Stavanger-80

Anbefalte innlegg

Hei:)

jeg sliter med å gi gutten min på 6 mnd grøt. Jeg har også prøvd noen ferdig middag på flaske.

Er det noen som har noen gode tips til hva eller hvordan jeg kan gi han? Han har alltid drukket mme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hm... hvilken grøt gir du han??

Jeg har ei kresen liten frøken på snart 6 mnd.. hun sputter ut grøt uten smak ( vanlig havre eller hvetegrøt ) og nekter å svelge...

Derfor får hun Nestle grøt m eplesmak eller den med aprikos/banan smak. Det går nedpå som bare det :)

 

Sliter også med middagsglass.. har prøvd litt forskjellige.. men det virker som hun brekker seg... å nekter å lukke opp munnen etterhvert...

Løsningen her er at jeg har begynt å koke litt potet.. blande m mme og lage en stappe... varierer med litt gulrot eller kålrot oppi.. Dette synes hun er kjempe godt :)

 

ellers så får hun sånne fruktbeger/yougurter for baby. Hun har også drukket mme siden hun var 2 uker.

 

Lykke til! Håper matingen går bedre etter hvert. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd grøt enda, men har laget middagsmat selv (potet, gulrot og broccoli, litt rapsolje, kokt, og blandet med stavmikser) det var veldig populært. Har også prøvd noen glass, de fra 4 mnd, og hun spiste de og, men merket forskjell på interessen. Best med hjemmelaget altså:)

 

Jeg har alltid gitt mat FØR jeg ammer, da er hun sulten og mer mottakelig. Har hørt man skal amme først, men jeg gjorde det nå motsatt likevel jeg.

 

Hun er generelt glad i mat da, elsker til og med tran:) Har vært litt treg i magen, og sviskemos gikk ned på høykant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått beskjed om det motsatte når det gjelder mme barn ihvertfall.. at du skal gi feks grøt først.. så melk etterpå hvis det trengs.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...