Gå til innhold

Når blir OS redusert


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mottatt full OS siden mai. Nå er endelig minstemann begynt i barnehage og jeg kan komme meg ut i jobb. Håper å finne og begynne jobb 1.november. Så jeg bare lurer på blir da OS utbetalingen 20.november redusert i forhold til at jeg er i jobb? Lønn for november blir jo ikke utbetalt før i desember. Hvis noen vet så blir jeg glad for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke sikkert at du blir redusert i år, for du kan tjene inntill ca 30000 i året tror jeg. men tror dette står på NAV.no. Men hvis det er sånn, må du huske å si fra fra neste år, eller må du plutselig betale tilbake.

 

Skrevet

OS reduseres vanligvis fra måneden etter at du har begynt i jobb, dersom du tjener mer enn 1/2G i året. Det betyr at du får full OS i november om du starter i jobb da, og reduksjon skjer fom desember, dersom du tjener nok. Mulig du ikke vil bli redusert for dette året som ho over her skriver, ettersom du vil tjene lite før nyttår totalt. Men spør nav.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...