Gå til innhold

er dette voldtekt? (langt, setter pris på svar)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var på fest hos en kompis, og da kl ble rundt 2-3 på natta ville jeg hjem. Festen ligger ca en 5-10 min gange fra der jeg bor så jeg begynte tussle nedover. Så kom en som har vert interessert i meg etter, jeg sa jeg ikke ville ha han med meg og at jeg skulle hjem og sove. Så sa han at han ville sove hos meg, jeg sa nei og skyvde han fra meg for han prøvde ta meg i armen. Jeg gikk i mitt tempe (ganske kjapt) og han følgte etter, da jeg kom hjem så gikk han bare inn og jeg sa jeg ville ikke han skulle sove hos meg. Jeg sa ikke noe til han, lukket dører bak meg og la meg. Så kom han bare å la seg i senga med meg. Full som jeg var tenkte jeg ¨faen heller, han kan vel bare sove her. Trenger ikke ha sex med han for det¨ også la jeg meg (med kler på) godt under den dyna og snudde ryggen til. Lå vaken og hørte på han mase og slite i meg litt men jeg latet som jeg sov. Jeg momlet nei flere ganger og bare gav han lite oppmerksomhet. Så må jeg ha sovnet til slutt, for da jeg vaknet hadde jeg ikke klær på og han hadde dratt meg oppå seg. Jeg spurte han va faen han holdt på med og la meg langt vek fra han. Han fortsatte og rive i meg mens han gjentok ¨kom igjen, kom igjen¨. Men det ble ikke noe mer.

Så var det fest igjen, og ei venninne hadde kommet på det at nå trengte jeg en type og hun skulle spleise oss (meg og han som sov hos meg). Jeg sa til henne at jeg ikke ville, og at han hvertfall ikke skulle sove hos meg igjen. Dette sa jeg til henne i begynnelsen av festen så jeg var så og si edru og det var hun også. Hun hørte ikke på meg, og i løpet av kvelden så jeg hun snakke med han og hun fant da ut han var interessert i meg. Jeg ble uvanlig full den kvelden, etter to glass med konjakk, som jeg fint klarte før men tydligvis ikke den gang. Da festen var over ble vi hentet og jeg sovnet i bilen med venninnen min, det jeg ikke visste var at han var med til meg igjen! Jeg var da så full at jeg visste knapt hvor jeg hadde armer og ben, men gå kunne jeg så jeg skubbet han vek og gikk hjem og la meg. Vips der var han igjen. Og denne gangen skulle han visst ikke gi seg, jeg husker at jeg sa til han at ¨du må ikke tro jeg vil ha sex med deg¨ før jeg smalt igjen soveromsdøra. (jeg kan da ikke vert uklar i hva jeg mente!?) Alt jeg husker fra den kvelden etterpå er at ting var svart i rommet, han var over meg, naken, jeg var naken og han hadde pikken i meg! Jeg vred meg et par ganger mens jeg sa nei, også forsvant ting igjen. Han kom aldri i meg, heldigvis. Neste morgen bare gikk han, og jeg lå vaken og lata som jeg sov, mens små glimt av kvelden før suste inni holde mitt. Herregud jeg hadde vondt i hode, jeg spydde og var senge liggende hele den dagen. Jeg lå i dusjen og orket ikke ta på meg selv.

Jeg har i barndomen slitt mye med lav selvtillit og jeg har alltid hatt problemer med å si nei til folk. Prøver hele tiden ikke såre noen og skal jeg si nei gjør jeg det på den måten jeg føler ikke kan såre noen. Måten jeg avviste han på den natta gav jeg ordentlig beskjed. Problemet er at jeg har blitt banket av xen min, og han jeg snakker om nå er mye større en xen min!! Så jeg gjorde nok ikke mer motstand en det jeg gjorde pga jeg var redd for at jeg skulle bli banket igjen. Har ikke sakt dette til noen, men det plager meg. For han dette gjelder bor i samme bygd, og vi har MANGE felles venner. Mange av mine venninner fester med dem og hun ene (ikke så god venninne) er blitt sammen med han nå. Jeg hadde aldri trod dette om denne mannen, til vanlig er han den søte uskyldige som en skulle tro det ikke var noe vondt i. Så jeg tør ikke si dette til noen, for jeg er redd jeg ikke blir trodd.. Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

ANMELD han! han har åpenbart hatt noe i konjakken din! Ja, det er voldtekt. Huff, huff, huff. Å utnytte en annen person i sovende eller hjelpeløs tilstand er også voldtekt selv om han ikke brukte vold. Særlig fordi du verbalt satte han på plass. Anmeld NÅ!

Skrevet

Det er vanskelig å definere hva som er voldtekt for meg, da jeg ikke er noen ekspert. Men jeg vil uansett si at dette var et kraftig overtramp av han iallefall.

Det beste rådet jeg kan gi til deg er at du bør holde deg unna festing og alkohol for en stund. Få hjelp til å få bearbeidet disse hendelsene og til å blit tryggere i deg selv, blir mer selvhevdende - sette grenser.

Du kan få det så mye bedre enn du har det nå, hvis du strekker ut en hånd.

Klemmer til deg.

Skrevet

Dette er helt klart voldtekt, du må ikke tro annet. Han utnyttet deg til det fulle, ved å kaste seg over deg da du var beruset og ute av stand til å forsvare deg. Han gikk langt over streken også FØR han penetrerte deg. Dette er IKKE din skyld, ALDRI tro at det var det! Og det at du lurer på om det var en voldtekt, viser heldigvis at varsellampene blinker hos deg. Du VET innerst inne at det han gjorde var galt.

Min umiddelbare tanke er at du skal anmelde ham. Men jeg hadde nok også kviet meg for å gjøre det, siden det blir ord mot ord og mye styr. Du må være sterk for å orke å gå igjennom noe sånt. Samtidig kan du ikke la ham slippe unna med det han gjorde mot deg.

Kan du ringe noen? Prøv med en hjelpetelefon først, de har bred kompetanse og har gjerne opplevd noe av det samme selv.

Huff, jeg får helt vondt av deg. Ikke la ham ødelegge deg! Lykke til.

Skrevet

Jeg har jo ingen beviser på at dette. Jeg kommer nok ingen vei med å anmelde han, uheldigvis. Det verste er at han har skrytt på seg å ha ligget med meg til alle kompiser i bygda. Så de tror jeg er løs på tråden og litt av hvert OG de tror jeg var me på det. Kjenner jeg blir dorlig, har de så liten respekt for meg liksom. !? Herregud jeg blir kvalm.

HI

Gjest Antarctica
Skrevet

Hvis han skryter av det, styrker det jo saken din - særlig hvis de andre vennene dine husker at du var kritisk dårlig/nesten uten bevissthet da du dro hjem! det er da bevis godt nok!

Skrevet

Høres ut som om du har fått noe i drinken din, GHB eller noe, svarte hull, uanstendig full av en alkoholmengde du vanligvis tåler fint, kvalme, oppkast og sterk hodepine dagen derpå følger som oftes.

Jeg har opplevd å fått dette servert i drinken min, noe helvetes dritt, vær obs i fremtiden, og hold deg unna fest og fyll med disse personene som gjelder.

Ja, jeg mener han omtrent voldtar deg, og du må for all del holde deg unna, kanskje du bør skrive ned dette i en dagbok om hva som har skjedd når du har møtt denne mannen? sånn til senere bruk..?

Skrevet

Jeg har ikke turt nevnt det til noen, det er en stund siden det skjedde. Jeg er redd for at jeg skal få høre at det er jeg som ikke gir god nok beksjed osv og at venner som vi har felles skal si ting som forsvarer han. Jeg nevnte det såvidt til venninna mi som ville spleise oss men hun sa ikke noe og virket som hun bare feide det bort. Etterpå turte jeg ikke si noe. Derfor jeg tar det opp her, for her er jeg anonym og jeg får snakke og synspunkter fra folk som ikke kjenner meg og han. For min del har det vert mye på en gang, det var ikke et år siden xen banket meg en gang da dette skjedde, og det var bare et par mnd etter rettsaken jeg og xen hadde. Tror det ble for mye der og da, og at jeg har nok brukt mye av mine psykiske krefter på å komme meg over det med xen.

Nå er jeg gravid, og venter en liten rundt jul med en mann jeg liker veldi godt og har alltid behaldet meg bra men vi er ikke sammen. Som egentlig er helt greit, jeg liker det slikt. Så jeg har med andre ord lagt alkoholen bort. Jeg har det bedre en jeg har hatt det på mange år og gleder meg til den lille kommer, jeg elsker å ha noen å være glad i som jeg kan vise jeg er glad i. Men det som har skjedd hjemsøker meg i, lang periode hang jeg over doskåla bare av å tenke på alt.

HI

Gjest Antarctica
Skrevet

Søk hjelp likevel. Det trenger ikke være juridisk, snakk med helsesøster eller jordmor på kontrollen, eller legen din, de har taushetsplikt.

Skrevet

Tusen takk for svar jenter, jeg fikk letta litt på trykket nå. Hvorfor har jeg ikke skrevet det her før..

HI

Skrevet

Dette er voldtekt ja - Jeg har også vært ute for noe lignende - bare at jeg ble neddopa av noen jeg ikke kjente som brøt seg inn på soverommet etter jeg hadde slukna -

Det som er med dop-voldtekt er at du husker lite eller ingenting av det som har skjedd.., derfor vil det oftest ta mye lengre tid å bearbeide enn en "normal" voldtekt, siden en ikke har anelse om hva personen har gjort med kroppen din.

Du må oppsøke hjelp. Det gjorde ikke jeg, og fikk sammenbrudd 4-5 år etterpå -

Startet på pillere etter dette, og har ikke fått profesjonell hjelp av psykolog - men har i det minste kommet meg såpass at jeg fungerer litt igjen- søk hjelp, og anmeld han - de kommer til å tro deg.

Skrevet

Det har ingen ting si om drinken din var dopa eller ikke, eller hvor mye du drakk for å bli så full. Det spiller heller ingen rolle at du ikke kjempa fysisk i mot. Du sa nei, klart og tydelig, og han hadde sex med deg mot din vilje og utnytta deg i en situsajon du ikke var i stend til å beskytte deg.

Dette er voldttekt, uten tvil. Og du bør anmelde om du orker tanken.

Skrevet

Jeg har også vært utsatt for doping, og vet ikke om jeg hadde sex med 1 eller 3..Eller om det var noen av de gutta der som hadde dopa meg engang..Kunne vært hvem som helst da det skjedde på et utested...

Men for meg så var det litt sånn at jeg kom meg frisk og helskinnet fra det. En gutt jeg passet druknet samme dag som jeg våkna opp hos disse så jeg fikk liksom satt det i perspektiv..Hadde jo faktisk vært råheldig som ikke kom over en drapsmann eller mer "pervers" type i min tilstand..det var faktisk frisk, "normale" (???) unge menn.... Og ingen skadet meg....

Og siden jeg ikke husket noe av hva som hadde skjedd (våkna opp av rusen med en oppå som også inni meg, that's it) så vlagte jeg og ikke dvele ved det..Jeg ville ikke kaste bort tiden på å tenke HVA som hadde skjedd, gjøre meg til et offer for egen dumskap og andres mangel på moral..Man vet aldri hva som skjer neste dag, så hvorfor skal jeg ødelegge dagen i dag med å tenke på noe slikt..Mange som går gjennom verre ting og kommer seg helskinnet ut av det,- uten varige men....

Men det er nå meg..Er ikke noe "supersterk" psyke på meg..HAr perioder jeg lider av sosial angst i mild grad, men det er ikke blitt verre etter denne hendelsen.. Hadde også spisevegring i ungdommen, men heller ikke den kom tilbake i forbinelse med opplevelsen,, Men altså, min psyke er ikke bedre enn noens, men for meg funket det og ikke ville være noe offer..Å tillate meg å bruke andre følelsere enn skam og redsel. Tenke på det positive ved det som skjedde (altså at ting kunne gåt MYE verre) og la det være en dårlig dag i mitt liv......

Ikek sikkert dette funker for alle...Men man må ikke som kvinne la seg voldta gang på gang fordi man tenker for mye på det som skjedde..DEt HAR skjedd, man kom helskinnet fra det, og det kunne gått så mye verre...Dette funker HELT sikkert ikke for alle, skjønner såpass, men kanskje flere skulle tørre og prøve og la slike episoder ligge???? Er ikke en grunn til alt som skjer alltid, og behovet for å finne en grunn til slike ting gjør ofte bare vondt verre..Det var en kjip tilfeldighet på samme måte som noen kan kræsje inn i en når man kjører bil....Det gikk bra, men kunne gått mye, mye verre.....

Skrevet

Helt klart utnyttelse og voldtekt. Det skal være nok å si NEI engang. Vi skal ikke måtte skrike det ut flere ganger. De vet jævla godt hva de gjør. Det er overhodet IKKE din feil. Selv om du hadde sagtt ting i søvnet så kunne han ikke forsvart seg med det! Du var driting og han UTNYTTET det! Anmeld han ilag med noen du stoler på!!

Skrevet

Bra du har det fint nå. Men desverre har slike vonde ting tendens til å komme tilbake i forskjellige situasjoner. Du bør bearbeide det og snakke med noen. Slike overgrep forsvinner ikke av seg selv desverre. Lykke til!

Skrevet

Jeg er ikke enig i at du skal "la dette ligge", det er jo helt klart at dette plager deg veldig fortsatt, selv om du har "gått videre" og skal ha barn.

Jeg synes du skal begynne med å kontakte et senter/organisasjon/telefon for voldtatte som kan gi deg råd ang. psykologisk hjelp og en evt. anmeldelse.

Det kan være viktig for din egen del at du anmelder, for at du skal kunne komme deg videre psykisk, og vite at du "gjorde det du kunne".

Mange lar være å anmelde fordi de ikke orker tanken på en rettsak. I så fall har du full mulighet til å anmelde, og likevel frastå fra å vitne i en evt. rettsak. Da er det selvsagt vanskeligere å få vedkommende dømt, men for din egen del kan det føles fint at du gikk til det skrittet å anmelde, og vise at dette ikke var greit.

Uansett er det viktig at du får hjelp av psykolog til å bearbeide det du har opplevd, for dette er voldtekt, det er det ingen tvil om.

Synes uansett du skal kontakte en hjelpeorganisasjon i første omgang, selv om du ikke har bestemt deg for hva du vil gjøre videre. Om det så blir med en samtale eller to med dem, så vil det kunne være til hjelp for deg å bli trodd.

Lykke til:)

Skrevet

du må forte deg til legen å ta tester for alle slags rusmidler. dette tas i blod og urin! det er første bevis!

Jeg har vært med på det samme, men en annen handling. jeg valgte å ikke anmelde! jeg angrer bittert på det nå 12 år etter.. han dusten har nå blitt formann i et firma som går bra, han har barn, hus og lever de glade dager, og alle er så stolte av han. Jeg fikk en dårligere start pga dette som skjedde for mange år siden..jeg ble deprimert, og det balla på seg. sitter nå arbeidsledig i liten leilighet, og har egentlig mest lyst til å være her resten av midt liv. Hadde jeg bare anmeldt han kunne det vært omvendt! jeg skal da ikke straffes flere ganger for hans gjerningr! Anmeld han! du tror du ik har bevis, men det har du allikevel, spør lensmann- Lykke til.

Skrevet

Nytter ikke teste for rusmidler som type GHB, det er ute av blodet 8 timer etter inntaket, jeg snakket med gifttelefonen da jeg ble neddopet, og de ville være umulig å spore det i kroppen etter kort tid allerede,

Perfekte voldtektsdopet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...