Gå til innhold

Hvor ligger livmoren i uke 15?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ligger den helt nede ved/under/over skambeinet?

Jeg er 3.gangs gravid... 14+3 idag.

Kan ikke huske om jeg kjente så veldig etter livmoren ved de to andre graviditetene.. Men denne gangen så kjenner jeg etter og jeg kjenner ikke noe jeg....

Kanskje, men da ligger den langt, langt nede, helt nederst i magen og kjenner den mest på høyre side i tilfelle...

Magen er stoooor, så skjønner ikke hvorfor den er så stor om livmoren er helt nederst...???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner livmoren min like under navlen, og er 16 uker idag... Skal til jordmor på mandag, blir første gang jeg får målt fundus i dette svangerskapet. Føler meg veldig stor!

Skrevet

Jeg er 14 + noe, og kjenner livmoren midt i navlen.

Skrevet

Ohoi, venter du tvillinger Miley? ;) Jeg tenker at jeg har vokst fort fordi det ikke er lenge siden sist jeg gikk gravid (minsten er 14 mnd). Var nervøs for at jeg gikk med tvillinger (ikke planlagt dette her!), men har fått sjekka at det bare er en huleboer inni der :)

Skrevet

Hei!

Er gravid for 2.gang. Hvordan kjenner du hvor livmoren er? Eg er i uke 14. Eg kan kjenne at det er litt hardt rundt navlen og litt ned. Betyr det at livmoren er der?

En liten ting til eg lurte på. Eg har kjent dytting fra miini i noen uker no.

Men idag fikk eg en ekkel følelse, for eg kjente ikkje noe.

Vet det er tidlig og miinien sikkert bare slapper av.

Hva ville dere gjort om dere var usikker?

Tenkte på å ringe til legen å høre om å få komme for å bare sjekke at alt er bra og høre hjertet.

Eller virker eg "gal" då?

Trenger sårt råd!!

Skrevet

Toppen av livmoren kjennes som en fast kant, og det er den jeg kjenner like under navlen. Tror ikke det er normalt å kjenne liv daglig i uke 14, mer for de heldige :) Mangen som ikke kjenner liv før uke 20! Men, man skal uansett ta seg selv på alvor mener jeg, og er man urolig tror jeg det er helt greit å få sjekket hjertelyden. Kanskje du har en jordmor du kan ringe til, evt fødeavdelingen, de har sikkert bedre tid til deg enn legen... Hvis ikke det er en mulighet, hadde jeg helt klart ringt legen. Heller en gang for mye!

Skrevet

{den beste overraskelsen}: Neida, det er bare en. 3 ul har bekreftet det. Men selv jordmoren reagerte litt på hvor høyt oppe livmoren var, så den er vel høyere en normalt. De siste ukene har den ikke vokst så mye oppover heller, mest i bredden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...