Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #1 Skrevet 6. oktober 2009 har hørt at bilstoler har en levetid på 6 år. men det jeg lurer på er gjelder dette alle, eller bare di som er bygd opp av isopor? vi har en akta graco bilstol 0-9 mnd. den kjøpte vi for 7 år siden. den er lagd av plast. bare isopor inni mener jeg.. kan jeg bruke den til den lille som kommer om noen mnd da eller?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #2 Skrevet 6. oktober 2009 Det er vel først og fremst plasten så kan få tretthetsskader.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #3 Skrevet 6. oktober 2009 åå.. stemmer det at det er 6 års levetid da?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #4 Skrevet 6. oktober 2009 jeg har hørt 4 år jeg, men det er ikke bar pga. slitasje osv, men også fordi at i løpet av 4 år er teknologien og sikkerheten komt mye lengre.. jeg hadde ikke vurdert å bruke et 7 år gammelt bilsete engang!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #5 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg har og hørt 4 år, pga det som skjer med plasten. Men det kommer visst litt an på hvordan den har blitt oppbevart også nåe den ikke har blitt brukt. Hun i butikken snakket om det da vi kjøpte nytt sete. Men hun sa at det begynte å skje da setet var 4 år og utover så det betyr ikke at du ikke kan bruke et sete som er 4 år gammelt. Hun sa også at et sete som ikke er i bruk, mellom nr 1 og 2 liksom, bør oppbevares i feks en sort søplesekk og på et tørt sted uten store temeraturforandringer, da holder det lenger.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #6 Skrevet 6. oktober 2009 Så sant setet oppfyller andre krav da selvfølgelig.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 6. oktober 2009 #7 Skrevet 6. oktober 2009 http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=3009 Her sier trygg trafikk at de mener at man ikke bør bruke bilstoler lengre enn 8-10 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå