Gå til innhold

Tror jeg har klamydia og har gitt blod i dag, er det farlig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller går det helt fint siden det er en sykdom som sitter i skjeden?? noen som vet dette med sikkerhet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i milde himmelen sa du ikke i fra om dette FØR du ga blod?

Skrevet

Turte rett og slett ikke, synes det var flaut og si at jeg har klamydia.

Skrevet

*dunker hodet i PC-bordet* Hvis du TROR du er syk, uavhengig av hva du har og hvor det sitter - HVORFOR gir du da blod uten å spørre om dette først!?

Skrevet

HI, dette er det slemmeste jeg har hørt!!! Du burde bare slutte å gi blod!

Hilsen 22:38

Skrevet

22:28 skulle det selvfølgelig være...

Skrevet

Er det mulig???

Er du klar over at det er svært syke pasienter med nedsatt imunforsvar som ofte trenger blod. En ekstra infeksjon er det siste de trenger!

SKAM DEG!

Ring blodbanken i morgen tidlig og forklar blemma du har gjort!

Skrevet

Hjelpe meg, du må jo være født i går HI??

Håper virkelig du ringer å gir beskjed i morgen, så fort som mulig.

Du vil vell ikke sitte gjen med følelsen av at du har gjort folk syke?

Poenget med å gi blod er at du skal hjelpe folk å bli frisk...

Skrevet

Meldt innlegget til moderator.

Skrevet

Jeg har forsøkt å søke det opp på nett for deg, men finner ingen dokumentasjon på dette. Jeg tror det tryggeste er om du ringer blodbanken i morgen. De kan sikkert både gi deg svar på dette og evt trekke blodet ditt tilbake dersom dette skulle være nødvendig.

Ikke bry deg om alle de ekle svarene du har fått her inne. Jeg synes det er fint at du spør, du er sikkert veldig bekymret over dette.

Lykke til.

Skrevet

22:42, hvorfor det? Fordi vi andre mener at det er uansvarlig å gamble med andres helse på denne måten?

Ytringsfriheten lenge leve.

Skrevet

Man må jo si ifra hvis man er syk, så jeg ville ringt og sagt i fra i morgen (si du nettopp har fått vite det kanskje?). Alt blod merkes nøye så de klarer fint å fiske ut posene dine. Tenk på alle de stakkars leukemibarna som ofte må ha blodoverføring og som har null immunforsvar og da klarer du nok å overvinne flauheten din.

Skrevet

Jeg er blodgiver selv og vet at man krysser av på et skjema om dette. Har man hatt ubeskyttet sex med en ny partner skal man IKKE gi blod på en stund. Å krysse feil på dette skjemaet er FYFYFY!! Å gi blod er frivillig så jeg skjønner ikke hvorfor du gjorde det hvis du trodde du hadde clamydia?? Du kunne jo bare sagt at du ikke kunne, enkelt og greit.

Det er sånne useriøse blodgivere som deg som gjør at det å få en blodoverføring faktisk er en RISIKO. Man kan faktisk risikere å få HIV av en blodoverføring, så blodbanken er avhengig av blodgivernes ærlighet!

Ring blodbanken, du har noe å rydde opp i!

Skrevet

Men klamydia smitter vel gjennom slimhinner og ikke blod? Da kan du jo få klamydia hvis både du og andre person har sår i munnen f.eks.? Trodde ikke dette gikk jeg.

Skrevet

Clamydia er vel ikke det største problemet, men hvis du har blitt smittet av clamydia er sjansen der for at du kan ha blitt smittet av det som verre er...... Tenk deg om!

Skrevet

Personer som har fått påvist klamydia utelukkes fra blodgivning minimum 6 måneder etter gjennomført behandling. Vedkommende vil bli vurdert med tanke på risikoatferd og midlertidig eller permanent utelukkelse fra blodgivning.

Hentet fra denne linken:

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5799&MainArea_5661=5799:0:15,1904:1:0:0:::0:0&MainLeft_5799=5544:55582::1:5800:21:::0:0

Skrevet

Som 23:41 sier må man krysse av på skjema for hver gang man gir blod. Kjenner jeg blir skikkelig provosert over deg hi! Hvorfor i alle dager krysset du feil på skjemaet? Det er en grunn til at blodgivere skal holde seg friske og ha en sexpartner man vet ikke er smittet med noe.

Enda en grunn til å kvie seg for blodoverføring!

Ring de i morgen og fortell dem om tabben!

Skrevet

Jeg har jobbet i blodbank, og om du tror du har Chlamydia, så er vel sjansen til stede for at du har mye annet og som smitter på samme måte som Chlamydia. Og om du ikke ringer blodbanken i morgen og forteller at ditt blod ikke kan brukes så kan dette få svært alvorlige følger!

Jeg kan nevne noen:

-HIV

-Hep C

-Syfilis

Alle disse kan du også ha om det er en sjans for at du har Klamydia.

Når du gir blod så for all del tenk på de som skal få blodet ditt, ikke tenk på at det er flaut!!!

Jeg skal føde om noen få dager, hva om jeg må ha blod, får ditt blod og det ikke er rent... ? Tenk litt lengre enn din egen nese HI!

Nå er jo alt blod sporbart, så skulle noe skje så finner de ut av det... Vil tro det blir litt verre for deg da HI??? Men da vil skaden allerede ha skjedd, desverre...

Skrevet

Det er ikke flaut - du har gjort en tabbe, og det beste er om du gir beskjed. Bit tenna sammen og ring opp - si unnskyld og de vil ha mulighet til å fikse det uten at du skal måtte gå med dårlig samvittighet.

Dette klarer du fint!

Skrevet

dette håper jeg er et tulleinnlegg!!!!!!!!!

hvis ikke er du muligens den største idioten jeg vet om!!

Skrevet

Hvor dum går det egentlig an å bli. Du bør ALDRI få lov til å gi blod igjen når du leker med menneskers liv på denne måten. Det er ofte syke mennesker med lavt immunforsvar som får blod, og at du med viten og vilje utsetter alvorlig syke mennesker for fare viser hvor dum du er.

Det er helt frivillig å gi blod. Siden du må fylle ut skjemaet vet du at du ikke skulle gitt blod. Du kunne bare ringt og avbestilt timen og inngått hele situasjonen.

Du burde ta kontakt med blodbanken øyeblikkelig. Synes du det er verre å innrømme dine feil enn å utsette andres liv for fare er det på tide å vokse opp og ta ansvar for eget liv.

Skjerp deg.

Håper modereator tar kontakt med blodbanken og gir beskjed. Man har ikke taushetsplikt når man setter andres liv i fare.

Skrevet

HI, har du vært i kontakt med blodbanken enda?

Skrevet

Fy faen for ei ond hore du er HI!!! FLAUT?

JEg mistet sykt mye blod under fødselen og holdt på å dø av blodtap og måtte ta blod - noe jeg egentlig aldri har villet , men jeg måtte fordi jeg var så svakelig og ødelagt. Og tanken på at jeg kan ha fått blod av en slik drittfitte som deg gjør meg kvalm.....

Skrevet

Har ikke noe med HI spørsmål å gjøre, egentlig, men jeg lurer på noe:

Sjekker de ikke alt blodet de tapper da? Eller stoler blodbanken på at man ikke har holdt tilbake informasjon eller endret blodstatus siden sist gang man ga blod?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...