Gå til innhold

Når sover babyen hele natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynte din lille å sove hele natten igjennom, og når er det vanlig at de begynner med det?

Min er snart tre mnd, og forventer i grunn ikke at han skal gjøre det enda, men fint å ha noe å glede seg til :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fra dag 1:)

Skrevet

Jenta vår er snart 9mnd, og sover ikke hele natten:( Våken minst 2 ganger hver natt, ofte flere ganger..

Så jeg gleder meg også;) Hehe

Skrevet

Som regel når de får nok mat (fast føde) på dagtid til å dekke behovet for hele døgnet så de slutter å være sultne midt på natten.

Eldste min sov rundt da han var 4 mnd gammel.

Andremann sov ikke rundt før han var 1,5 år.

Tredje sov rundt da hun var 8 mnd.

Fjerde er nå 7,5 mnd gammel og har endelig begynt å spise skikkelig om dagen og er nå nede i et ammemåltid om natten. Forhåpentligvis trenger hun snart ikke det lenger heller...

Skrevet

Fra dag 1? Oj, det var tidlig.. Det er noen som har det:)

En kjent av meg har en datter på litt over to år som aldri har sovet igjennom en hel natt. Mammaen har det nok ikke lett, men det må vel være litt slitsomt for datteren også?

Skrevet

Hender det ikke at de bare våkner for kosens skyld? For noen ganger når min lille våkner så sovner han så snart han får brystet i munnen, så da er det bare å legge han ned igjen...

Skrevet

ja, altså hun våkner jo tidlig på morningen, men da sovner hun igjen med engang. Men hun sovner ganske sent på kvelden, har ikke fast leggetid helt enda.. Hun sovner kanskje i 22-23 tiden.

Skrevet

Begge to var rett i nærheten av to mnd da de begynte med det.

Flyttet de på eget rom da, og vips så var det gjort.

Skrevet

Snart 9 mnd, og nå sover hun natta igjennom uten mat. Nattavente seg selv ;)

Skrevet

Førstemann: da han var 3 år...

Andre: fra tre-fire uker... sov 12-13 timer i strekk... nå ett år, og sover fortsatt 11.-12 timer i strekk om natta :-)

Skrevet

Eldste var ca 2 1/2 år før han sov heile natta kvar natt. Våkna som regel berre ein gong pr natt etter 13 mnd/nattavvenning.

Lille er 23 mnd og er som regel våken 2-5 gongar pr natt, men har div. problemstillingar som forklarer det.

I følge ekspertisen våknar ikkje babyar/barn "for å få kos". Babyen kan vekke seg sjølv. MEN dersom babyen er vant til å få oppmerksomhet kvar gong h*n gjer lyd frå seg, vil h*n bli avhengig av den oppmerksomheten for å sovne igjen når h*n tilfeldigvis våknar om natta. Dei fleste babyar våknar ein eller fleire gongar om natta, trikset er å lære seg å sovne igjen av seg sjølv...

Skrevet

Tja, første var vel nesten 4 år:-)

Nr 2 har sovet natten igjennom fra hun var ca 2 mnd. Har hatt perioder innimellom hvor hun har våknet for mat, men har flest sovenetter. Etter en lang periode med mye våkning har hun nå sovet hele natten igjen i en uke. Deilig!!! Hun er ca 6 mnd forresten.

Skrevet

He.he..Dette er veldig individuelt...Eldste sov over fra ca 3mndr..Var opp ei halv seks, seks tida..Men sov hele natta...

Minsten var to før det ble mer vanlgi og sove over enn å våkne flere gang pr natt,- og i TILEGG starte dagen i halv seks, seks tida...

Nå er han 2 år 2 mndr, og sover stort sett frem til litt før fem. Da komme rhan opp, vi følger ham til senga og han ligger der til litt før seks.....Men en natt eller to i uka så våkner hann flere gang i perioden klokka 2 til 4....Men det er nok å bare legge ham ned igjen.Men det MÅ gjøres..Da ofte en 4-6 ganger :o)

Så forvent det meste, tro det beste og vær forberedt på det verste...Et råd som gjelder i ALLE livets spørsmål :o)

Skrevet

Hva definerer du som hele natten?

Trollet våknet aldri mer en 1 gang om natten, rundt kl. 3. Når han var ca. 2,5 mndr gammel, begynte vi å gi et drømmemåltid før vi la oss ca. 23.00. Han våknet gradvis stadig senere for neste måltid, helt til han klarte seg fra 23.00 til et sted mellom 5 og 7 om morgenen, ca. 3,5 mndr. gammel. Da var det starten på dagen for han.

Han er 7,5 mndr nå, og spiser fast føde. Vi kjører fremdeles samme rytme: mat og ny bleie før vi legger oss, deretter sover han stort sett frem til 6-7. Våkner han før 6, prøver jeg å ikke plukke han før 6, før det har jeg bestemt at det er natt.

Alt dette her gjelder kun ved normal tilstand, ikke når det er tenner på vei eller tett nese. Akkurat nå har vi begge deler, og jeg er våken siden kl. 4.30. I går var jeg våken fra kl. 02.30 og sov ikke noe særlig etter det... :(

Skrevet

Jenta vår sov hele natten fra 7.5 mnd når hun startet med å spise skikkelig mat.

Da sluttet jeg med nattamming og etter 3 netter sov hun hele natten.

Skrevet

Her nattavvente jeg han litt før han var 8 mnd. Det gikk veldig bra og nå er han 9 mnd og sover fortsatt hele natten. Satser på at det varer:) Har begynt å få tenner, og det går også over all forventning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...