Gå til innhold

45 år og prøver å bli gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 45 år og har prøvd å bli gravid siste 6 år. Har ingen barn fra før. har blitt så sliten, skuffet og såret pga fikk ikke riktig hjelp. Siste 4 år har vært hos Alleris fertilitetsklinikk for å få prøverør. I siste 4 år, første mensdag måtte jeg gi blodprøve for å se på hormoner. fikk ikke noe videre hjelp eller veiledning etter svar fra blodprøve. Alleris sa hele tiden at jeg har litt forhøyt østrogen. Kunne ikke få prøverør og ble sendt etter svar fra blodprøve.Fikk ikke noe annent hjelp. Hele tiden sa sykepleier at jeg var for gammel og jeg må gi opp. Er noen her som vet noe om det? skjønner ikke hva mer jeg kan gjøre. Alt annet er bra hos meg. Jeg har prøvd alt annen behandling også. Brukt masse penger på akupunktur, soneterapi, healing, vitaminer osv. Veldig deppa nå. Hjelp meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vanskelig å si, men det at du er var "for gammel" kan vel ikke være riktig, iallfall ikke for 6 år siden. Kvinner er forskjellig og vi har også ulike sjanser med alderen. Noen blir gravid som 45 åring, andre ikke. Det aller lureste for deg er nok å ta kontakt med en klinikk som er privat og som tar en utredning (det holder ikke å si at noen er for gammel), du kan prøve Hausken, en klinikk i Haugesund. De tar utredning og kan gi dere grønt lys eller et klart svar. Du har nok gitt deg for lett og tatt svarene for riktig, stå på og ta sjansen, det er bare to svar enten må du gi opp eller prøve.

Har du barn fra før?

Lykke til!

Skrevet

Nei, jeg har ingen barn fra før. Men aldersgrense her i norge i private klinikk er 44 eller 45 år. Alleris er en private klinikk, hvor jeg har vært i siste 4 år for å få behandling. Hele tiden de sa at jeg har for høyt Østrogen, derfor jeg ikke kan få behandling videre. Jeg må gå ned i Østrogen for å få prøverør. Jeg prøvde hver syklus for å gå ned med Østrogen med å ta urter, spise vegetar mat, trene, akupunktur, soneterapi osv. Men jeg lurer fart på hvorfor Alleris behandlet meg sånn. Det var ikke noe annen feil med meg. Ringte legen i India, de mente også at det var rart at ved Litt forhøyt Østrogen du fikk ikke prøverør. Bortkastet 4 år hos Alleris. Veldig lei meg.

Skrevet

Kan jeg spørre hvor høyt Østrogen du har?

Skrevet

Jeg synes du skulle bytte lege. Jeg har hatt det samme opplevelser som deg, ikke møtt vilje , ingen gode svar å få, jeg har vært gravid 2 ganger og mistet. Legen jeg har hatt mener at damer over 40 ikke burde bli mor... Så nå skal jeg til ny lege til uka, jeg gråt da jeg snakket med henne på tlf, hun skjønte meg veldig godt.

Jeg vil jo bare ha svar på prøvene !!

Skrevet

hei

jeg er en kvinne på 38 år , jeg leste dit innlegg, forstår deg godt hva du mener, jeg og min samboer sliter selv med å få barn selv om jeg har en sønn på snart 12 år, vill vi gjerne ha et felles barn sammen, har prøvd i snart 5 år , men fant ut at han ikke kan få barn, så da var eneste løsningen å først dra til gyn, de sa at jeg var helt frisk, så da tok vi fly til STORK KLINIK i DANMARK jeg har nå hvert der 3 ganger . har hatt 3 doble innsimineringer men ingen håp kom deri fra for ca 3 uker siden, hadde jo håpet denne gangen, men fikk mensen 14 dager senere, blir så veldig frustrert. de på STORK sa at det var kanskje siste sjangse neste gang.

Skrevet

Hei!

Hatt litt samme opplevelsen som deg der...byttet klinikk og maset om alder forsvann og jeg fikk beskjed om at når man er eldre tar det lenger tid...

Bytt klinikk...eller hør med noen andre...

Danmark mer fleksible...

Lykke til! Vondt å lese dette...

• 1 måned senere...
Skrevet

DYTTER LITT PÅ DENNE....

Er spent på hvordan det går med deg, håper du har byttet klinikk. Hausken er bra...de viser respekt for folk!!

Klem og lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...