Gå til innhold

Noen som har peil på pappapermisjon som ikke har blitt brukt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pappan til sønnen min har aldri hatt noe lyst til å ha pappapermisjon. Sa at jeg kunne få den. Men man får jo ikke den uten videre.

Men så gikk vi fra hverandre når barnet var 1 år gammelt. Da skal jo jeg få ta over permisjonen til far.

Nå har barnet blitt 2,5 år. Denne permisjonen må vel brukes innen barnet er 3 år gammelt.

Men jeg har jo begynt i ny jobb nå (jobbet 1 år). Er det for seint å bruke denne permisjonen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter Navs regelverk må man søke om regulert/utsatt permisjon senest 12 uker etter fødsel. Min samboer skulle ta over min permisjon da jeg gikk ut som student i høst, men fikk mye mindre permisjon enn beregnet siden han ikke hadde søkt om utsettelse innen disse ukene noe Nav aldri opplyste oss om da vi var til samtale i fjor høst (!), han tapte altså x antall uker av sin opptjente permisjon pga dette.

Sjekk på www.nav.no og evt bestill time hos saksbehandler. Lykke til

Skrevet

Men jeg kunne jo ikke søke etter fødsel.. Jeg kunne jo ikke vite at vi skulle gå fra hverandre.

Men mulig det er litt seint nå uansett da.. Ja får høre på nav neste gang jeg er der.. Men de vet jo ikke reglene de heller.. =S

Takk for svar!

Skrevet

Det er for seint. Han måtte ha søkt om utsettelse før dine uker var omme. Uavhengig av samlivsbrudd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...