Gå til innhold

Vetle kom 11 dager før termin!! Føde i sete gikk over all forventning : )


jakm80

Anbefalte innlegg

Følte panikken begynte å bre seg fredag 2. okt. og at vi burde få huset rent og ordne til vogn, seng ol. Men det skulle vi altså bruke lørdagen til. Det var fremdeles en stund til temin, men en vet jo aldri.. På morgenkvisten ble mine vanlige kynnere en smule vondere og kom med jevne mellomrom. Ettersom vi visste at bebisen låg i sete, ville jeg ikke risikere at vannet skulle gå hjemme. Bedre å ta turen på sykehuset og sjekke åpning ol. Fikk plassert jenta vår hos en venninne som måtte rives ut av festrusen ; ) frem til foreldrene mine klarte å komme seg hit. Var ganske vondt, men gikk greit. Jm mente jeg hadde sterke og gode rier, men da en annen jm kom for å sjekke åpning sa hun: "Nei, her er det lukket og låst!" Ingen åpning og det var også litt livmorhals. Ble såååå skuffa og rett og slett litt sint! Kunne ta timer, 1 døgn, opptil to døgn!! Så vi ble sendt hjem igjen ca kl 10.30. Syns riene både ble myyyyye verre og kom utrolig kjapt. Var helt grusomt. Eneste smertelindring var noen lusne paracet og en varmeflaske!! Etter noen timer, ca kl 1 fikk jeg mannen min til å ringe og si at ville tilbake, krevde å ta keisersnitt om ikke det hadde gått fremover (he, he ).. Hadde jo hatt mulighet til det pga setefødsel og tregte rett og slett, men han sa det ikke! Sjekket rieaktiviteten som var veldig bra og 6-7 cm åpning!! Trodde jeg skulle hoppe i taket, ble så glad! Jm som sendte meg hjem kom og beklagte så smått ; ) Bestilte epidural med en gang, fikk en seng og alle disse dingsene ble plassert både her og der. Hilste på de to jm og to legene + barnepleieren. Gikk hele tiden fremover og fra halv fem og mot 5 slet jeg skikkelig med å holde igjen. Fikk lystgass, men hadde egentlig ikke så veldig vondt. Var mer for å konsentrere meg om noe.. Var 10 cm åpning, men en kant var fremdeles fremme. Kjempeviktig at det ikke er noe hinder, men rett før 5 hadde jeg ikke kjangs lenger. Plutselig bare presset jeg og jm fikk litt panikk da de andre ikke var på plass. Få legene inn, ble litt kaotisk.. I løpet av 15 min med press var Vetle ute kl 17.15.. Var litt småredd mens det stod på, hadde grusomt vondt da de halte og dro i meg for å få hodet ut, følte at de ikke fikk det til og var usikker på hva som skjedde, såg disse 6 damene stå rundt meg! ble klippet ellers ingen rifter. Han var helt hvit og ble raskt tatt ut, klippet navlesnoren og fikk han til å skrike. Orket ikke følge med på måten de fikk han ut, men mannen min sa det såg ganske brutalt ut. Denne "lille" gutten som var estimert til gjennomsnittlig størrelse kom 11 dager før tiden. Vi gjettet på 3,3 kg.. Men, nei! Han var 3990 g, antagelig 53 cm lang og 37 cm rundt hodet!! Kan takke høyere makter for at han ikke kom en dag senere!! Da hadde det nok endt i hasteks. Kom hjem i dag, han sover og spiser. Er verdens skjønneste prins og jeg er i kjempefin form! Litt sliten og trett, litt vondt å sitte som de fleste andre ; ) Fantastisk med et nytt familiemedlem!! : ) Lykke til dere som fremdeles går og venter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye!

Fantastisk historie!!! Du burde være så stolt av deg selv, måten du sto på ditt og hvordan du gjennomførte hele fødselen.

 

Det gir i allefall meg mot!

Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med den lille prinsen!! Morsomt å lese om fødselen din - er nesten som om du beskriver fødselen min bortsett fra at det virker som om du hadde noe mere smerter og trøbbel i begynnelsen. Jeg hadde også en kant som var igjen fremme og husker godt når de skulle få ut hodet. Jeg hadde ikke rier lengre når hodet sto igjen så de halte og dro og jeg måtte presse på ren vilje, og jeg ble også klippet - og ja, det er litt vondt å sitte, men med tanke på hva man har igjen for det er det rett og slett ingenting! Nyyyt tiden - den går så altfor altfor fort!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Så flott at alt til slutt gikk bra og at du sitter igjen med gode følelser. Har tenkt på deg, siden du var i tvil om

førløsningsmetode. Kos deg masse! Om en uke er det min tur. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...