Gå til innhold

Sykemelding og dialogmøte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært sykemeldt siden jeg ble gravid p.g.a. kvalme døgnet rundt, søvnproblemer og bekkenplager. Fikk i dag beskjed om at jeg blir innkalt til dialogmøte med min sjef, hms og en til tilstede. Er det noen som vet hva som skjer på et slikt møte? Er forresten ansatt i en stor barnehage med mange barn på avdelingen, noen som vet hvordan de best kan tilrettelegge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når arbeidstakere blir sykmeldte fra dag èn pga svangerskap (som ikke er en sykdom, men en tilstand) så kan man bli innkalt rett og slett fordi de ønsker å vite hvor du står. Holdningen din til jobben, hvordan det kan tilrettelegges og hva du mener du kan gjøre.

Flere barnehager har ansettelsesstopp siden de er kommualt drevne, og dermed så kan det hende du ikke får en stilling å gå tilbake til etter endt permisjon m de ikke får noe ut av samtalen. Rett og slett ved å slette stillingen din.

Om barnehagen er stor er det desto enklere å dele på jobben.

Skrevet

HI her!

Takk for svar:)

I utgangspunktet ble jeg sykemeldt de første fire ukene ( visste ikke at jeg var gravid) p.g.a flere skiveprolapser og andre ryggproblem, som nå har satt seg i bekkenet. Har hele tiden hatt samtaler/dialog med min virksomhetsleder, og har vært åpen og ærlig. Kan de virkelig si meg opp fra en fast stilling når jeg ikke er frisk nok til å være på jobb?

Skrevet

De har ikke lov å si deg opp, men legger de ned stillingen din, så kan de tilby deg jobb som renholder i verste fall. Da har de tilbudt deg en ny stilling, og dermed ikke sagt deg opp.

Det skjer hele tiden nå om dagen- finanskrisen har mye av skylda. Det skjer selv om du ikke koster arbeidsgiver noe etter 16 dager..

hilsen arbeidsgiver i din bransje.

Skrevet

Tror det er liten sjanse for at de legger ned stillingen min da det er mangel på førskolelærere i min kommune. Det er ikke det at jeg ikke ønsker å jobbe, men vet at jeg ville vært mer til byrde enn til hjelp slik situasjonen er nå. Håper selvsagt at formen blir bedre etterhvert!

Hilsen HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...