gerd Skrevet 6. oktober 2009 #1 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg kjenner jeg ikke liker det helt, men hun er strålende fornøyd. Jeg bare håper det ikke blir noe trøbbel med betennelser og den slags.. Hun har ønsket seg det lenge, men jeg er egentlig av den oppfatning at man skal vente leenge...gjerne 10 år. Men...jeg lovte henne at hun skulle få dersom hun sluttet med en ekkel uvane. Hun har prøvd å slutte mange ganger før uten å klare det en eneste gang. Nå sluttet hun på dagen så da var det bare for mor å holde løftet sitt... jeg hadde ikke trodd hun skulle klare det, men der tok jeg feil. Men heller ørehull enn illeluktende sutteremedier.... ....hun er 6 år.
erteposen + 4 Skrevet 6. oktober 2009 #2 Skrevet 6. oktober 2009 Flink hun er!!! Er enig i at det absolutt er verdt byttet. Jeg var 7 år da jeg fikk mine, og det var stor stas.
gerd Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. oktober 2009 Ja, selv om jeg egentlig ikke liker det er det mye bedre enn en stinkende våt bamse i senga...hun ligger jo av og til med oss også og det er pyton! Tenk - nå kan vi jo kose!!!
cherry coke Skrevet 6. oktober 2009 #4 Skrevet 6. oktober 2009 6 år er jo ikke så ille=) Hun er sikkert nydelig og en god byttehandel!! Jenta mi på 4 vil aldri ha hull i ørene , sier hun. Hun synes det er stygt. Og jeg er glad til...enn så lenge. Blir vel ikke så lenge til hun ønsker hull i ørene hun også=)
Solskinnsjenta Skrevet 6. oktober 2009 #5 Skrevet 6. oktober 2009 Nå skal jeg være en skikkelig ekkel, surmaget kjerring, selv om dette ligger på skravle. Det er ikke lurt å la små barn få hull i ørene, selv om de ønsker seg det veeeeldig. Akupressurpunktene i øret er ikke ferdig utviklet enda, og du kan risikere å trigge migrene eller nakkeproblemer. Det er for sent nå, men til dere som vurderer å gi jenta deres hull i ørene, tenk to ganger.
Gjest Skrevet 6. oktober 2009 #6 Skrevet 6. oktober 2009 Når er de gammel nok da? Min er jo ikke en gang 2 mnd gammel, så blir uansett ikke aktuelt på mange, mange år, men er jo greit å vite. Ellers så synes jeg 6 år er helt ok, var omtrent da jeg tenkte min kunne få dersom hun vil ha.
Gjest Skrevet 6. oktober 2009 #7 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg fikk også mine da jeg var 6 og som belønning for at jeg ikke kom tassende inn i senga til mamma og pappa på natta lenger ;-) Jeg har i hvertfall aldri angret, og om hun har ønsket seg det lenge så tror jeg hun kommer til å bli strålende fornøyd.
Maia&Mathias <3 Skrevet 6. oktober 2009 #8 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg var 2 år når jeg fikk hull i ørene! Men nå er jo det 28 år siden så de var sikkert ikke like belærte som det vi er nå.... ;P
gerd Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #9 Skrevet 6. oktober 2009 Når du legger opp til det må jeg jo svare deg solskinnsjenta. Regner med du mener akupunkturpunktene.... når du ikke vet sikkert hva det heter velger jeg å være litt skeptisk til kunnskapene dine ;-) OG om de er utviklet eller ikke er jo ikke det som er sentralt her - det er vel om man treffer dem eller ikke ville jeg tro?
Monajenten Skrevet 6. oktober 2009 #10 Skrevet 6. oktober 2009 Hmmm. I mange kulturer får jo jentebabyene hull i ørene omtrent før de er født. Tviler på at alle går rundt med migrene?!
Gjest Skrevet 6. oktober 2009 #11 Skrevet 6. oktober 2009 Akupressurpunkter og akupunkturpunkter er to forskjellige ting. Utover det er jeg nokså kunnskapsløs på området ;-)
Anerikke Skrevet 6. oktober 2009 #12 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg fikk hull i ørene da jeg var seks. Og allerede noen dager etter var nikkelallergien et faktum. Siden har det bare ballet på seg. Er voldsomt plaget. Det er virkelig noe å tenke over for alle. Jeg kommer ikke til å la jenta mi gjøre dette før hun er myndig og bestemmer selv.
kokosyklus Skrevet 6. oktober 2009 #13 Skrevet 6. oktober 2009 He he he:) Å kom igjen nå folkens, la oss stå klare med pekefingeren:) Selv fikk jeg hull i ørene i samme alder og er hverken plaget med migrene, nakkestivhet eller nikkelarllergi. eg har tom to hull i det ene øret. Skal sies at jeg opplever en vanvittiv smerte i øreflippene mine da jeg dypper tærne i iskaldt vann ( faktisk!!!) , mulig det kommer av noe akupunktur/pressur opplegg. Det får jeg antakelig vite om noen år, da jeg i dag sender søknad til akupunkturhøgskolenl Spent på om øredobbene er årsaken til at jeg hvert år står og klyper meg i ørene ved stranda i juni....
ULriKke73 Skrevet 6. oktober 2009 #15 Skrevet 6. oktober 2009 For kun å svare på spørsmålet til Alva her.... De som holder på med (er utdannet til) akupunktur anbefaler at man venter med å ta hull i ørene til man (minst) har blitt 12 år, og at det gjøres hos en som kan piercing fordi disse skal kunne å sette hull uten å treffe akupunkturpunkter. Ellers... ingen kommentarer fra meg... :-)
*dum&deiLig*™ Skrevet 6. oktober 2009 #16 Skrevet 6. oktober 2009 Når du var seks og tok hull i ørene brukte de ikke øredobber av kirurgisk stål. Det var nikkel i øredobbene du fikk skutt inn, det er det ikke nå.
kokosyklus Skrevet 6. oktober 2009 #17 Skrevet 6. oktober 2009 Helt personlig synes jeg det er utrolig fint med1-2 åringer med øredobber, men VET at det er kulturelt betinget og helt uakseptabelt blandt vaskeekte kjøttkakespisende nordmenn:)
Anerikke Skrevet 6. oktober 2009 #18 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg er overhodet ikke fremme med noen pekefinger, men det er mange som ikke er klar over at dette kan utløse allergier. Hos meg har det utviklet seg til utallige, ikke bare nikkel.
Anerikke Skrevet 6. oktober 2009 #19 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg går fast til akupunktør for å fungere sånn noenlunde på sommeren, og hun er veldig sterkt imot å ta hull på barn. Og det kommer ikke an på om det er nikkel i øredobbene, men om man treffer punkter. Men enhver må få gjøre som de lyster.
gerd Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #20 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg er i utgangspunktet ikke helt med på dette med akupunktur og den slags... men når det er sagt sies det vel at allergipunktene på øreflippen ligger ganske langt nede? Uansett - det viktige er at øredobbene ikke inneholder nikkel. Jenta mi kommer aldri til å få bruke noe annet enn øredobber uten nikkel i. Og HYGIENE. Jeg har forøvrig en jente til som er en atopisk type og hun kommer ikke til å få hull i ørene i det hele tatt faktisk :-) - iallefall ikke før hun kan gjøre det uten at jeg er med....
2smågull Skrevet 6. oktober 2009 #21 Skrevet 6. oktober 2009 har nå fått akupunktur i ørene jeg. mot det ene og det andre. så jeg tror det kan trigge mange ting om man treffer disse punktene. jeg fikk hull i ørene når jeg var 3. og jeg husker det faktisk... Min snuppe skal ikke få hull i ørene før tidligst på ungdomskolen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå