Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #1 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg har jobbet som vikar i bhg til barnet mitt ,der opplevde jeg at personalet i bhg snakket veldig mye dritt om foreldrene til barna i bhg seg i mellom og til meg ! Noen ganger snakket de dritt om de mens barnet til de foreldrene de snakket om kunne høre det . Det er en småbarns avd ,men de eldste barna er jo 2 åringer som skjønner ganske mye mer enn hva man tror . Jeg er ganske sjokkert over at de tør dette når jeg som foreldre til ett av barna er tilstede . Lurer på hva de sier om meg ?
Gjest Antarctica Skrevet 6. oktober 2009 #2 Skrevet 6. oktober 2009 Huff, det høres ut som en sinnssyk "bedriftskultur" og jeg syns lederen burde ta tak i det. Men hva slags ting er det du mener de sier, som sorterer under begrepet "dritt"? Bare rykter, eller kritikk av foreldrenes valg mht henting, matpakker, klær osv?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #3 Skrevet 6. oktober 2009 Ikke noe bedre på legekontoret der jeg jobber! Der snakker de dritt om pasientene, og om hverandre... så jeg vil ikke tenke på hva som blir sagt om meg når jeg er der. Skikkelig barnslig er det, for ho ene snakker dritt om ho andre, mens dagen etter er ho sååå blid mot ho som ble baksnakka dagen før... Er så flott!
Alltid Skrevet 6. oktober 2009 #4 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg er ikke forundret over at det er drittslengig der som alle andre steder, men synes de burde ha spart seg dette både framfor barna og deg som forelder. Er kanskje enda vanligere enn det vi som ikke jobber der tror da.. Hvor i landet er dette? *nysgjerrig*
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #5 Skrevet 6. oktober 2009 Kritikk av klær ,matpakke osv Og de ignorere foreldrene sine ønsker med feks soving ,mat osv.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #6 Skrevet 6. oktober 2009 Hadde skiftet bhg og deretter sagt fra til styrer. Hadde aldri ville hatt barnet mitt i en bhg der mine ønsker for barnet mitt ikke ble respektert, og der barnet mitt kunne høre nedsettende ting om meg,.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #7 Skrevet 6. oktober 2009 Østlandet . Jeg gir egentlig blaffen i hva de sier seg i mellom ,men det som overrasker meg er at de tør å gjøre det forann meg og til meg .. Og det er ikke bare litt heller ,men de går å klager hele dagen . HI
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #8 Skrevet 6. oktober 2009 Det forundrer meg ikke. Bare de dagene jeg var på tilvenning med barnet mitt fikk jeg inntrykk av at enkelte ansatte var veldig opptatte å fremheve til meg f,eks at ja pappaen er norsk mens moren er fra thailand om et barn. Et annet barn ble det fremhevet at ja ikke rart barnet var forvirret stakkars pga moren osv osv. Fikk inntrykk av at de var veldig opptatt av å finne ting som kunne være fordomsfulle. Ellers så er vel bhg ofte sladrete av seg. Samboer har en mor som jobber i bhg og jeg har alltid hørt han si at de er noen sladrekjærringer de som jobber der. Og mange av assistentene bhg er jo ofte festejenter/damer. Og de er ofte sladrete og uten integritet.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #10 Skrevet 6. oktober 2009 Hadde nok reagert jeg også, hvis jeg visste at personalet i bhg snakket stygt om meg bak ryggen min.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #11 Skrevet 6. oktober 2009 I vårt personale prater vi ikke dritt om foreldrene, men vi snakkes innad i gruppen om hvordan man skal takle den og den forelderen, da de ser på sin oppgave å gjøre ting mest mulig ubehagelig for oss. Når de vet de ikke kan kjefte til ped.lederne for en luseting, går de til de unge nye vikarene og kjeftr som f! Men jeg jobbet i noen mnd sammen med ei som var vikar sammen med meg. Og jeg måtte fortelle på jobb at jeg var gravid, men sa det skulle være hemmelig, da jeg bare fortalte det, for jeg var dårlig. Joda, plutselig kunne hele kommunen komme til meg å gratulere.. For denne vikaren hadde visst lyst til å være lyspunkt på en fest, og fortalte alt hun visste.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #12 Skrevet 6. oktober 2009 Dette høres ut som en forferdelig ukultur som virkelig bør tas tak i av leder. Er det bare assistentene som klager, eller er ped.leder også en del av dette? Ta det opp enten med ped.leder eller styrer, for dette er noe de er nødt til å rydde opp i innad i barnehagen.
Gjest Skrevet 6. oktober 2009 #13 Skrevet 6. oktober 2009 veit du hva jeg hadde vært så sær, at hvis ikke dette hadde blitt slutt på (ihvertfall forran barna). Så hadde jeg byttet barnehage så fort jeg kunne, syns ikke noe om at sånn ukultur skal "smitte" over på mitt barn. Hva evt. ansatte sier om meg bak lukkede dører, det bryr meg ikke så voldsomt.^^
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå