Gå til innhold

luftlignende smerter i magen... Hjelp noen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vondt i magen, mest nederst.. ligner på luftsmerter, men får ikke ut noe luft.. er mye liv, så er nok ikke så farlig, men er ganske ubehagelig.. er i uke 32 =)''

Noen som har hatt lignende??

Takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde noe lignene, endte med at jeg dro på legevakta, de sa det kunne være kolikk. det kan hende han presser mot tarmen sånn at den lufta som vil ut stopper opp.

Skrevet

har vel ikke noe med at ungen får/har kolikk?? hva gjorde de på legevakta da??

Skrevet

Jeg har mye luftsmerter når jeg er gravid (er 2. gangs nå). Det kjennes ut som det bare samler seg opp, særlig på sidene, men ingenting kommer ut. Det kan bli svært smertefullt. Redningen min har vært å ta Minifom i pilleform. Det er helt ufarlig, og hjelper innen to dager. Du kan jo forsøke det og se om det kan hjelpe deg også.

Skrevet

Jeg har hatt sterke magesmerter. De minner om hold eller "knivstikk" i sidene. Første gangen jeg fikk det var det så vondt at jeg begynte å gråte, og gråt også fordi jeg ble så redd. Legen aner ikke hva det kan være, og var ikke interessert i det heller, siden jeg ikke hadde tegn på svangerskapsforgiftning, som han sa. Jordmor sa det også kunne skyldes strekk i ligamentene. Jeg tror kanskje det kan være luftsmerter også, at babyen presser slik at jeg ikke får lufta ut. Ubehagelig er det iallfall. Gleder meg sååå til å få ut ungen!

Skrevet

det var jeg som hadde kolikk;)

Skrevet

de sjekka blodsukker og blodtrykk, ettersom det var normalt utelukka de at det være noe farlig. de kjente bare på hvordan lå.

de sa jeg bare skulle drikke vann, hvertfall ikke noe med kullsyre og ta det med ro. ta en paracet om ikke det ga seg.

Skrevet

Sitter i denne stund og jamrer meg. Skikkelig kolikksmerter. Det er bare helt for jævlig! Og ungen dytter hodet sitt nedover samtidig. Uff og uff! Så kommer det kynnere etter hvert "tak". Er 38 uker jeg da...

Skrevet

det hørtes ikke noe særlig godt ut. kanskje du er heldig å bebisen kommer tidlig.

Skrevet

Jeg har også MYE av dette. Nå vet jeg ikke om du sliter med forstoppelse, men det gjør i hvertfall jeg. Et lite tips jeg kan gi deg er å spise havregrynsgrøt med MYE linfrø (kanel og sukker også viss du liker det).Men spis denne på kvelden rett før du skal legge deg! Jeg bytter ut melken med vann, dette pga melkeallergi, men du velger det selv. Det er også veldig viktig å drikke en del vann. Jeg pleier ofte å ta meg ca 1dl med litt sterk kaffi om morgenen, og spiser ikke noe før litt etter, da får magen min jobbet en del og ender ofte opp med å gå på do:) Ikke forvent noe dagen etter for det tar litt tid. Jeg spiser en liten porsjon hver kveld, for da holder jeg det ved like :)

Kan hende jeg er helt på villspor her, og at jeg svarer på helt feil ting. Men tenkte jeg kunne tipse deg:)

Skrevet

Har planlagt ks om en uke, så håper ikke det. ;o)

Skrevet

Tusen takk for svar.. Fikk ut luften til slutt, og da ble jeg bedre.. =)

Gjest eelis+guttespire *fødeklar*
Skrevet

Svisker i bøttevis hjalp for meg. Jeg spiste en hel pose svisker tidlig på dagen, og samme kveld begynte ting å skje :-)

Skrevet

Godt å høre at det er flere som har dette. Begynte å bli litt bekymret pga magevondtet mitt. Jeg er skikkelig skral i magen og har masse luft som liksom ikke helt vil ut! Og det hjelper jo ikke at jeg ikke klarer å være så fysisk aktiv heller, for det hjelper på tarmfunksjoene. Men jeg skal jaggu prøve de minifom-tablettene, har brukt dråpene mot kolikksmerter hos ungene mine så det må jo funke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...