Gå til innhold

Erfarne gulpebaby-mødre - litt hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg kan telle på en hand de gangene Bøllefrøet gulpa da hun var baby, så dette er nytt for meg - men Minifrosken viser seg altså å være en gulper, særlig på natta.

Jeg lurer på et par småting om gulp:

- er det sånn at gulp betyr "jeg er mett, ikke gi meg mer pupp, takk", eller bør hun få mer mat selv om hun har gulpet en gang eller to underveis i måltidet?

- jeg avbryter amminga og hjelper henne å rape et par-tre ganger i løpet av måltidet, og det hjelper litt. Likevel kommer det ofte en skikkelig dam når jeg legger henne på rygg, særlig på natta er dette kjipt. I morrest måtte vi bade, hun hadde gulpet i søvne og gnidd hele hodet godt inn i den våte dammen...

Betyr dette at hun har overspist på nattpuppinga, kan det hjelpe å begrense mengden hun spiser? (hun våkner bare en gang om natta for mat, så puppen er ganske full for å si det sånn...) Gulpet er nemlig ikke "gammelt", det lukter ikke surt eller noe, bare melk rett og slett.

Det sagt så virker det ikke som at gulpinga plager henne i det hele tatt, mer plagsomt for meg som ikke helt liker å sove i våte gulpedammer ;-)

Takk for innspill på forhånd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...