Gå til innhold

kvalm mot slutten

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen flere som sliter med kvalme mot slutten av svangerskapet? har ikke vært så kvalm siden 1.trimester, er 37 +2 uker nå. og jeg kan ikke legge meg ned uten å føle at jeg skal kaste opp, tør nesten ikke spise. er intenst kvalm hele tiden og topper seg når jeg får kynnere i tilegg. om det er noen som har hatt det sånn, så vær så snill fortell meg når det gir seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Urk! Hadde tenkt å spørre om det samme... var kjempekvalm de 4 første månedene, og lykkelig da det slapp. Og nå, nesten i mål, 37+3 så er den der igjen. Og det er en helt "lik" kvalme som i starten av svangerskapet... Aner ikke hvor vanlig eller normalt dette er, kanskje vi burde høre med jordmor/lege? Men den går vel uansett snart over- vi skal jo føde snart :)

Skrevet

jeg skal på kontroll i morra, tenkte jeg skulle spørre da. kom som lyn fra klar himmel akkurat når jeg trodde det ikke kunne bli verre å drive å vente. regner med at vi bare må bite tenna sammen ;)

Skrevet

Vi må nok det... God bedring i allefall :)

Skrevet

Har vært plaget av det samme. Jordmor sa det ofte kom av at man var sliten, og manglet søvn og overskudd. Har stemt for min del, roet seg etter at jeg roet ned tempoet:) Hun sa også at det er en vanlig reaksjon ved sterke kynnere, dersom man reagerer på smerte ved å bli kvalm.

Skrevet

Er bare i uke32, men kjenner det godt igjen ja. Samme om 1 trimester (men ikke så kraftig, ..enda....). Merker det ekstra når blodsukkeret faller, så spiser ofte og lite. Jordmor sa det kan ha med at det går tregere i fordøyelsen, og spurte om jeg gikk på jern fordi det kan virke inn.

Skrevet

Er 39 uker på vei imårra, og i helgen har kvalmen kommet sigende! Var hos JM igår, og ho sa at dette var normalt.

Jeg var ikke kvalm i det hele tatt i 1. tri. Hatt lite plager, fortenom BL, og denne helgen har vært sliiiiitsom! Men godt å tenke at det ikke er så alt for lenge igjen :)

Skrevet

Jeg er nok ikke så kvalm som noen av dere, men kvalmen har absolutt kommet sigende, spesielt om morgenen. Jeg syntes at Nyco lindret bra, men jeg tror jeg blir hoven av det! Det virker som om Nycoen binder vannet til kroppen, for jeg våkner nå hver dag med både hovne øyne og fingre:/ Så har ikke drukket Nyco i dag.

Paradoksalt nok har jeg også fryktelig lyst på massevis av USUNN mat. Jeg leste på anonymforumet at ei der sa at noen gravide ble sånn, de følte for å "fete seg opp" til fødselen. Som om jeg ikke har lagt på meg nok??? Jeg er 39+5 i dag. Og er DRITA LEI. (Sorry språkbruken altså).

Skrevet

skjønner hva du mener med usunn mat. våkna av at jeg var kjempe kvalm, turte nesten ikke å spise. men det jeg hadde mest lyst på var sjokoladekake.

Skrevet

skjønner hva du mener med usunn mat. våkna av at jeg var kjempe kvalm, turte nesten ikke å spise. men det jeg hadde mest lyst på var sjokoladekake.

Skrevet

Hehe, sånn er jeg også:) Og vil bare ha pizza til middag! Huff. I dag skal vi ordne skikkelig middag. Med poteter og masse grønnsaker.

Jeg vil bare si at jeg "fikk et nytt liv" etter at jeg trosset legen min i natt og nok Novaluzid mint istedet for Gaviscon, som ikke hjelper! Lå og leste til klokken 4, for jeg klarte ikke å sovne (derfor har jeg dratt meg selv opp tidlig i dag i håp om å greie å sovne om kveldene). Hadde sånn halsbrann at jeg lurte på om jeg måtte kaste opp. Svelget og svelget, spratt opp og fant fram Novaluzid som jeg heldigvis hadde i hus, tygget to og ble bra!!!! Har nesten ikke kjent halsbrannen siden da.

Dumme, dumme lege, skal aldri mer høre på deg:)

Det står jo på pakningsvedlegget at det ikke er påvist fosterskader og at det trygt kan brukes ved amming. GLAD:)

Skrevet

Og må bare føye til at jeg har gått ned 400 gram i vekt siden i går og ikke har så mye vann i koppen i dag etter at jeg ikke inntok Nyco i går! Nyco er godt, men det binder vann hos meg iallfall.

God bedring med kvalmen alle sammen:)

Skrevet

Ha ha, jeg også er slik. Er drit kvalm, men kjenner jeg har lyst på sjokolade og kjeks. Spiser d et, blir enda kvalmere, og angrer som en hund.

Veldig vond sirkel!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...