Nikki_29 med 2 prinsesser Skrevet 6. oktober 2009 #1 Skrevet 6. oktober 2009 Bør ikke de også i så fall tenke på å ta denne vaksinen for minske mulighetene for å dra det med hjem.. Kanskje spesielt hvis dama ikke vil...? Jeg selv er veldig veldig usikker på denne vaksinen, skal spørre legen på nytt når jeg skal dit om to uker, men tidligere anbefalte hun den ikke.. Vet ikke om jeg tar den selv om hun har forandret mening, men det er nå en annen sak Men altså, pappaene har vel litt ansvar de også... ??
Elis84 Skrevet 6. oktober 2009 #2 Skrevet 6. oktober 2009 Det lurer jeg også på. De burde vel gjerne ta den spesielt hvis ikke vi skal...?
millimams Skrevet 6. oktober 2009 #3 Skrevet 6. oktober 2009 Ja, jeg synes absolutt de burde ta den dersom vi ikke gjør det!
Guttemamma75 Skrevet 6. oktober 2009 #4 Skrevet 6. oktober 2009 Nå er det jo slik at ikke alle vil få denne vaksinen med en gang den kommer - bare utsatte grupper vil få den slik som f.eks gravide.. Om da den gravide velger å ikke vaksinerere seg vil nok ikke pappaen få tilbud om det istedet - hvordan i all verden skulle en slik regel administreres???? Her får man valget vaksine eller ikke vaksine - velger man å takke nei så får man ta de konsekvensene det evt vil ha, og man omgåes da med mange flere mennesker på en dag enn pappaen????? Skal alle på jobben måtte vaksinere seg fordi en gravid ikke vil det??? Beklager å si det, men dette var et rett og slett dumt forslag...
Guttemamma75 Skrevet 6. oktober 2009 #6 Skrevet 6. oktober 2009 Må bare legge til, etterhvert vil jo alle få tilbud om denne vaksinen og da kan jo selvsagt pappaene også ta den, men i den aller første fasen før vaksinen blir vidt tilgjengelig er det utsatte grupper og helsepersonell som prioriteres..
Gjest Skrevet 6. oktober 2009 #7 Skrevet 6. oktober 2009 Mannen min jobber på sykehus og skal ta vaksinen så raskt han kan for å beskytte oss her hjemme.
MammantM Skrevet 6. oktober 2009 #9 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg kunne godt ha tenkt meg at samboeren min fikk tatt denne vaksina iallefall. Jeg er jo hjemme omtrent hele tiden og det er han er ute og jobber. Pluss at han for tiden busser til jobben sin så han er mye mer utsatt for smitte enn jeg. Men kan ikke han være smittebærer likevel? Siden dørhåndtak kan smitte meg?
Maisie Skrevet 6. oktober 2009 #10 Skrevet 6. oktober 2009 Joda, han kan smitte deg. Til og med penger kan ha smitte på seg, har jeg hørt. Dørhåndtak kan være lurt å sprite ofte. Pluss andre ting man tar mye i. Tastatur, telefon, fjernkontroll, osv.
Nikki_29 med 2 prinsesser Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #11 Skrevet 7. oktober 2009 Fullstendig klar over at den ikke blir tilgjengelig for alle med en gang og det er nå greit nok. Ikke ment som ett forslag verken for å snike pappaene frem i køen eller noe annet. Det var bare en tanke, så ingen grunn til å bli spydig. Min samboer er veldig skeptisk og er vel ikke så ivrig på sine egne eller mine vegne. Selvsagt kan en få smitten fra mange steder, men pappaen ville jo absolutt, hva skal en si, tatt sin del av ansvaret hvis han tok den.. Jeg er skeptisk fordi jeg ikke føler jeg har fått nok informasjon om hva vaksinen kan gjøre med fosteret på det nåværende tidspunkt. Dette trenger ikke fedrene tenke på, derfor mener jeg at også de kan føle litt på dette med å "ta ansvar". Dette var kun ment som en tanke for å høre om det er noen flere som syns at mannen skal vurdere denne vaksinen. Ikke en oppfordring og ikke noe forslag til en slagplan for fremtiden
Lisa,Vegard&Tarjeis*mor Skrevet 7. oktober 2009 #12 Skrevet 7. oktober 2009 Pappaene må nok vente til alle risikogruppene har vaksinert seg. Jeg skal selv vaksinere meg, og kommer til å stå først i køen. Når alle de gravide, de med diabetes, hjerte- og karsykdommer eller luftveisykdommer har vaksinert meg, kommer jeg til å stille meg i kø sammen med 3åringen og 5åringen min. Jeg vet ikke om mannen min vil vaksinere seg. Han har ikke bestemt seg.
Nikki_29 med 2 prinsesser Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #13 Skrevet 7. oktober 2009 Er det 3 som er aldersgrensen? Har ei på 2,4, må vel bare håpe på det beste for hennes del og for de fleste går vel dette bra Med eller uten vaksine.
Lisa,Vegard&Tarjeis*mor Skrevet 7. oktober 2009 #14 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg vet ikke hva som er aldersgrensen. Det har jeg ikke satt meg inn i. Håper sønnen min ikke er for liten.
Maisie Skrevet 7. oktober 2009 #15 Skrevet 7. oktober 2009 Alle fra 3 år og oppover, ja. Sønnen min blir 3 i januar, så jeg vet ikke om det er meningen at han skal ta den. Er det sånn at man må ta vaksinen nå, eller kan noen vente til eks. etter jul? Tenker også på de gravide som er i første trimester. De vil jo komme i andre trimester etterhvert, skal de da vente til de kommer så langt? Eller er det kun vaksinering nå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå