Gå til innhold

fødsel i uke 36+1... farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom man skulle komme til å føde i uke 36... er det farlig på noe som helst vis? mulig et teit spørsmål, men jeg bekymrer meg for mye for tiden. er 36+1 i dag og lurer på om jeg ville blitt liggende lenge på sykehus og om barnet ville lide mye... anyone??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ville nok gått helt fint.

Er det noen grunn til bekymringen, eller har du bare sluppet opp for andre ting å bekymre deg over?

Skrevet

Nei det er yikke farlig.. En måned før er ingen problem.. Det hender i ytterst få tilfeller at barnet trenger hjelp når det er fdt i uke 36, men det er så sjeldent..Tror ikke dere må bli ligende på sykehuset i det hele tatt, jeg..

Jeg fødte i uke 32 og lå en måned på sykehuset, dvs at vi kom hjem når jeg skulle vårt 36 uker på vei.. :-)

Lykke til med fødsel!!

Skrevet

Nei, det er ikke farlig! Barn som blir født mye tidligere enn det klarer seg helt fint. Min kom nesten 3 mnd før tiden, og han har det helt topp (vi var 3 uker på sykehuset, men tror du hadde fått reist hjem relativt raskt) Du er jo bare 6 dager fra å være "fødeklar" så du trenger ikke å bekymre deg..

Skrevet

har så lite å gjøre om dagen at jeg finner alle mulige ting jeg kan bekymre meg for... litt slitsomt. men ja slimproppen gikk for noen uker siden, og jeg har hatt sterke kynnere... så er jo redd det skal utvikle seg til en fødsel nå. Også er jeg bekymret for at jeg ikke skal klare å ta vare på et barn... og at jeg ikke er klar for å bli mor... nei det er mye jeg kan bekymre meg om. Men i en alder av 31 så er jeg vel klar for dette :)

Skrevet

takk :) kjenner jeg blir glad i hjertet av å høre at det nok vil gå bra.... herregud så mye man kan bekymre seg for.... finner sikkert noe mer jeg bekymrer meg for snart.

Skrevet

Nei, det skal det normalt ikke være. Regnes jo som prematurt før uke 37, men det er ikke snakk om store forskjeller. Kusinen min fødte i 35/36, og det gikk veldig fint. Babyen veide litt mindre enn normalt, og gikk litt sakte opp i vekt, men det var ingen fare. Kan jo være babyen ville ha vært liten et par uker senere også.

Hun lå to døgn ekstra på sykehuset, men det var fordi det tok tid før melken kom.

Jeg fødte på ABC, og der må alt være normalt hvis de skal ta deg imot, og ett av kravene er at svangerskapet er fullgått, dvs 37 uker +. Da jeg var til kontroll i uke 36 fikk jeg beskjed om at hvis fødselen startet nå, ville jeg få føde der allikevel, siden det bare var snakk om dager. De sa at de dagene er en formalitet, men ett sted må de jo sette grensen.

Skrevet

Jeg fødte i uke 35, og reiste hjem etter 5 dager. Måtte bli så lenge pga ks, ellers hadde jeg reist før.

Gjest Månefuglen med twins
Skrevet

Jeg fødte tvillinger i uke 35+5 sist mandag .. De var litt små og jenta hadde litt gulsott men utover det var alt som "normalt". Dro først hjem 3 dager etter fødsel og så hadde vi et todagers opphold for å lysbehandle gulsotten til jenta.

De veide 2240 og 2540 og var relativt spreke så regner med at du som har kommet enda lenger vil ha enda sprekere barn :-)

Skrevet

Det er ikke farlig :)

Jeg fødte i uke 35+5 og dro hjem en dag tidligere :)

Skrevet

Du er faktisk i uke 37 hvis du er 36+1, og om noen dager regnes barnet ditt som fullbårent (37+0).

Så nei, det er nok ikke fare på ferde om barnet skulle komme nå:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...