Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #1 Skrevet 6. oktober 2009 Svigermor har katter og neste helg skal hun til bergen på katteutstilling, og hun som hun skulle reise med skal plutselig overnatte hos ei veninne, så da spurte svigermor om sambo ville bli med og jeg skal liksom være hjemme alene hele den helga med 4 unger.... Jeg er 19 år og må oppdra mine 3 søsken på 15, 11 og 9 år + min 9 mnd gammel datter.. Og for si helt ærlig så var det sambo som foreslå at vi skulle overta foreldrenne mine sitt hus og alle sammen bo der slik at søskene mine kunne få bo sammen og slippe og måtte bytte skole osv.... Og Svigermor har en til sønn som er singel og ikke jobber som har veldig lyst og bli med så hvorfor tar hu ikke med han da? Vil jo heller ikke sånnsett at svigermor skal kjede seg og føle seg alene der oppe. og så sjer det mye den helga også hos oss, det vet sambo veldig godt. forstår jo også at han vil bli med, men når han andre sønnen hennes har sagt han har lyst og være med, og sambo var med i fjor når det var katteutstilling der i bergen... Syns sambo kan holde seg hjemme.
Gjest Skrevet 6. oktober 2009 #2 Skrevet 6. oktober 2009 Barn på 9, 11 og 15 er det vel ikke så vanskelig å passe på med mindre de har spesielle behov? Jeg synes nå samboeren din burde kunne få "fri" en gang i blant og det samme med deg jeg da :-)
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #4 Skrevet 6. oktober 2009 Dette er noe dere har tatt på dere som kommer til å vare i mange år. Spessielt samboeren din kommer til å trenge litt fri fra "din" fammilie innimellom.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #5 Skrevet 6. oktober 2009 Hadde det vært en ukes guttetur til Thailand han skulle på, kunne jeg forstått at du ble sur. Men en helgetur med mora si for å gå på katteutstilling. Nei, såpass får du tåle!
Norwegian by injection Skrevet 6. oktober 2009 #6 Skrevet 6. oktober 2009 Må bare le! Svigermora mi er en slik "kattekjerring" som drar over hele skandinavia/europa for å gå på katteutstilling. "Hobbyen" hennes har gått ut over familien mange, mange ganger! Etter 16 år som svigerdatteren hennes har jeg endelig skjønt: Katt og så familien! Trist men sant....de er en egen rase "kattekjerringer"! Lykke til med svigermor framover, tror du trenger det!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #7 Skrevet 6. oktober 2009 HI her. Ja selvfølgelig skal han få fri, men hvorfor akkurat en helg hvor vi har mye som står på plane. Ingen av søskene mine har sånnsett spesielle behov, men hu på 15 er ute og farter og drikker og røyker og kommer ikke hjem til avtalt tid, de to andre er sånnsett greie, men sambo burde også forstå at det er ikke mer enn et halvt år siden at foreldrenne mine gikk bort så at ingen av oss har det noe lett for tiden.... Jeg nekter han ikke og finne på ting, men akkurat den helga det er snakk om er det 2 barnselskap som søskene mine skal i jeg og minsta skal i 1 selskap og så er det også et familie selskap. så skal vi også handle gaver til alle som skal feire bursdagen sin. vi kan jo også gjøre det før han reiser... Og fredags kveld va det meningen at vi skulle ut og spise og gå på kino og feire at vi har vert sammen i 4 år.... Dette er liksom ting vi har visst om lenge... Ikke at han skal være med i disse barneselskapene men de skal kjøres bort og bli hentet, jeg har ikke lappen enda,(holder på med den) og det er til hans side vil skal i familieselskap... Og han som sa han skulle ta seg av kjøringen når de to minste søskene mine skulle i barnselskap,,,
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #8 Skrevet 6. oktober 2009 Først, så flott at dere gjør dette for søsknene dine! Ang at samboeren din skal reise synes jeg du må se litt på helheten... Når dere har tatt på dere så mye i så ung alder er dere faktisk nødt til å ta "fri" innimellom, og ikke minst unne den andre fri... dette for ¨å fortsette å holde familien samlet. Alle har jo behov for en pause... neste gang er det din tur? Jeg er ikke enig i de som legger trykk på at det er din familie, sån som jeg forstår dette er det en felles avgjørelse så det er DERES familie. Men det er uten tvil en stor familie med mye ansvar på unge mennesker så om dere skal ha noe som helst håp om å få dette til å gå synes jeg dere må unne hverandre en liten pause nå og da. Det virker alikevell som om din samboer har sagt ja til dette bak din rygg, og du får beskjed etter på? Det er i såfall ikke fear! Om han skal reise vekk en helg bør dette drøftes med deg først, slik at det passer deres familie og ansvar først og fremst. Det synes jeg du skal ta opp med han slik at det ikke gjentar seg, bortsett fra det synes jeg du skal bite tennene sammen og la han reise med en smil. Så tar du deg "fri" en annen helg:D
Tigerpote Skrevet 6. oktober 2009 #9 Skrevet 6. oktober 2009 Huff da, så leit med foreldrene dine! Jeg synes det høres ut som et vel stort ansvar å ha for en 19-åring. Er enig med deg i at svigermor burde kunne ta med seg noen andre på katteutstillingen. Jeg synes du er tøff som har tatt på deg alt dette! Husk at det er lov til å be om hjelp, avlastning for eksempel og noen å snakke med. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #10 Skrevet 6. oktober 2009 Hi her. slik er det her også. og når vi er borte hos svigermor er det bare katteprat omtrent... Jeg liker katter og vi har katt selv, men det er en huskatt, rett og slett en kosekatt... Men synes svigermor også burde tenke så langt at vi har 4 unger vi har ansvar for og hun har fått vite at vi har en travel helg men likevel spør hun sambo.... Det er ikke snakk om at sambo ikke skal få reise vekk fks om det så hadde vert guttetur, men det trenger ikke være en helg hvor det er masse som skjer og han har sagt han skulle ta seg av bringing og henting av søskene mine. så derfor har jeg heller ikke spurt mine besteforeldre eller tanter om dem har mulighet... Og som sagt broren til sambo som ikke gjør en drit i løpet av dagene og bruker nesten alle pengene sine på og drikke i helgene som hadde lyst og bli med og har tilbudt mora at han kan bli med om hun vil ha selskap så kan hun vel ta med han... Det er ikke noe vondt i han, han er snill og koselig, eneste minsuet me han er at han er gjerrig og llåner og omtrent aldri betaler tilbake....
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #11 Skrevet 6. oktober 2009 14:34 her. Det var dette jeg mente med at det skulle drøftes med deg først, for dere har jo mye denne helgen. Det passer helt klart ikke, noe han var klar over. Spør du meg bør han bare ringe moren å si han desverre svarte for fort der altså.... Vet ikke om han er like gammel som deg, men min kjære på 21 år må innimellom få banket inn litt ansvar... de tror de bare kan stikke og vi holder fortet oppe. Er nok sant det de sier om at kvinner modnes raskere enn menn.... Bare forklar han at han har ansvar og forpliktelser i forrhold til dere, da kan han ikke bare tur på som han selv vill hele tiden. Forklar at du skjønner han gjerne vill, men det går ikke denne helgen og det beklager du... han har jo valgt dette ansveret selv, tross alt...
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #12 Skrevet 6. oktober 2009 HI her, ja sånnsett har han sagt ja til henne og bli med, og dette fikk jeg vite etter på, hadde han gitt beskjed på forhånd kunne vi prøvd og finne andre måter og løyse kjøring og slikt den helga osv, det er ikke helt det at han skal reise som irriterer meg, men at han sier ja til henne også kommer til meg og sier han skal reise neste helg med henne. Når jeg da sa til han "men du skulle kjøre og hente de to minste i selskapet" jo det hadde han glemt, men likvel om han hadde glemt i farten alt det som vi skulle den helga så virker det heller ikke som han skal si til mora at beklager jeg kan ikke men ***** har jo mulighet og bli med...
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #13 Skrevet 6. oktober 2009 HI her igjen:P Han er 26 år, sånnsett har han aldri pleid og gjort slike ting før, for jeg har alltid vert klar over hva jeg mener ang slikt.. Ja det er et stort ansvar, vi har avlasting en helg i mnd, da er de hos besteforeldrenn. men så er det ofte andre helger at de to minste overnatter vekke hos veninner, alle 3 går til psykolog for og få snakket om det som har skjedd, det var tøft i begynnelsen, men nå begynner alle 3 og bli mer seg selv igjen... Men jeg merker jeg gruer meg mer ti jeg er ferdig me permisjonen og skal tilbake på skolen igjen,, og sambo begynner og jobbe, blir mer travelt, men heldigvis er jeg ferdig med lappen mest sannsynlig før jeg begynner på skole igjen.... Vi har et veldig bra og åpent forhold, men akkurat dette ar liksom tatt kaka litt. Jeg nekter aldri samob og reise ut aleine så lenge det passer, at vi ikke har andre planer eller noe slikt, og han kommer hjem når jeg spør om han kan komme hjem nå så vi kan handle og lage middag... Vi går til faamiliemekling for og prøve og finne ut hva som egentligt vil vøre best for meg og sambo og søskene mine. Muligens ene tanten og onkelen min kommer til og flytte inn i huset til foreldrenne mine og oppdra søskene mine, men jeg er redd for at hun kommer til og gjøre for store forandringer i huset siden hun har en annen smak enn hva mine foreldre, men samtidig så synes jeg tanten min må få gjøre det hun vil for og føle at det er hennes hus hviss det blir sånt,(da blir det jo at hun kjøper meg og søskene mine ut av huset)
Gjest Skrevet 6. oktober 2009 #14 Skrevet 6. oktober 2009 Huff, han må da avtale sånt med deg. Men det er ikke svigersen som er problemet, men at dere må bli enige om sånt. Jeg synes dere er tøffe og utrolig flinke som har tatt på dere ansvaret for søsknene dine. Det er sikkert utrolig viktig for dem at dere gjør dette selv om det kanskje ikke er så mye takknemlighet å få fra barn i den alderen :-)
Patetica fåkksi Skrevet 6. oktober 2009 #15 Skrevet 6. oktober 2009 Hei, vil bare si at du har tatt over et stort ansvar og du er sikkert en flott person som gjør noe slikt for familien din. Også av samboern din som foreslo at dere alle flyttet sammen i huset til dine foreldre (om jeg forstod det riktig). Masse lykke til videre!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #16 Skrevet 6. oktober 2009 Hi her. Takk for det=) Ja det er et stort ansvar, vertfall med ei på 15 år som sliter både med det som har hendt og litt med selvtilliten sin. men ser at alle sammen er på vei opp igjen og da føler jeg selv at jeg har gjort en bra jobb sålangt.
Gjest Skrevet 6. oktober 2009 #17 Skrevet 6. oktober 2009 Så bra! Jeg har selv hatt ansvar for en tenåring da jeg var nitten og vet hvor tungt ansvar det er, selv om ansvaret kanskje ikke krever all verden i form av timer og minutter.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #18 Skrevet 6. oktober 2009 Kanskje det er koselig for henne å ta med samboeren din, som tross alt fremdeles er sønnen hennes? Det er jo bare for ei helg. Jeg synes det er storsinnet av oss damer å se at våre menn kan tilbringe tid sammen med sine foreldre uten oss noen ganger, for jeg kan fortelle deg, HI, at jeg noen ganger drar alene til mine foreldre uten mannen min. Du må huske på at en dag vokser din baby opp også, og er det ikke da koselig om den ungen ønsker å være sammen med deg ei helg i året, uten samboer og barn? Synes det er litt smålig av deg å snakke om det. Du kan heller se på det som en mulighet til å kose deg alene sammen med søsknene dine. Lag pizza, kos dere, lei en film, gjør noe hyggelig.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #19 Skrevet 6. oktober 2009 Ja selvfølgeligt;) som sagt nekter han ikke og reise vekk en helg, men når vi allerede har masse planer for helga så mener jeg at det blir feil at han plutselig skal reise. Men har ordnet at den helga skal de være hos besteforeldrenne så tar dem og kjører dem til selskapene så før sambo reiser så kjøper vi gavene. Men sambo har også snakket med hun som også skal reise med mora at det blir litt feil når dem fra før av hadde avtalt og bo på hotell og så plutselig skal hun være hos ei veninne. (han er ikke redd for og si ifra) så muligens det ikke blir.. Mener bare at når mannfolk har samboer/kone og barn så kan han ikke bare gjøre som han vil. vertfall ikke når man har andre planer. hadde vi ikke hatt planer hadde det ikke vert noe problem at han hadde reist;)
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #20 Skrevet 6. oktober 2009 Kan ikke du også bli med, da? Så lurer dere dere bort litt, og koser dere som par når dere kommer fram?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #21 Skrevet 6. oktober 2009 Be svigermor ta med katta og dra til helvete.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #22 Skrevet 6. oktober 2009 Kattekjerringer er faen meg en egen rase.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #23 Skrevet 6. oktober 2009 Hvordan mistet du foreldrene dine? Stakkar som har fått så stort ansvar i så ung alder. Beundringsverdig!!! Masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #24 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg vil heller ha ei katt enn sånne som deg til svigerdatter. Det er iallefall sikkert!!!!!!!!!!! MJAU!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #25 Skrevet 6. oktober 2009 Hei:) Hi her... De døde i en trafikkulykke.. De var ute og feirte en 50 årsdag til sjefen på jobben til faren min, da dem skulle hjem var det en tulling som kjørte rett i dem og dem traff en eg lyktestolpe i tillegg, Han som kjørte i dem hadde drukket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå