RedBell Skrevet 6. oktober 2009 #1 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg har siden lørdag vært konstant øm nederst i magen. Det føles ut som en blanding av å ha blitt slått, at noe brenner der inne og at noen sitter og pirker meg med en strikkepinne. Det har til tider vært veldig vondt og andre ganger føler jeg meg bare veldig støl. Jeg er 37 uker i dag.... Kan dette være starten på noe eller er det 'bare' modningstegn'? Kan noen forklare hvordan de første riene kjennes ut? Jeg har fått det for meg at jeg ikke kommer til å skjønne noe når det starter (kanskje bare ønske tenkning, hehe). Takk!!!!
Si- Skrevet 6. oktober 2009 #2 Skrevet 6. oktober 2009 Spørs jo hva du mener med nederst i magen, da. Jeg fikk plutselig veldig vondt i/innafor "skambeinet" eller hva det nå kalles for tida, rundt uke 36-37. Konkluderte med at det var fordi hodet var på plass og presset ned. En kjenner det jo godt inni seg når hodet ligger der og presser og noen ganger virrer litt hit og dit. Hvis du er veldig usikker, så er det vel best å ta en sjekk med jordmor el lege. Men at du ikke skal skjønne det når fødselen er i gang, tror jeg ikke er så veldig sannsynlig. Har du harr kynnere? I så fall vet du jo på en måte hvordan riene virker, bare at de er mye kraftigere, og da får man gjerne mer sånn menssmerter eller smerter i korsryggen.
kul mage Skrevet 6. oktober 2009 #3 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg har vært øm med sånn brennende følelse øverst i magen. Har vært hos jordmor som ikke fant noe galt. har funnet ut at denne ømme, brennende følelsen kommer når ungen ligger og trykker/sparker akkurat der (og det skjer titt og ofte...). men har ingen forklaring på hvorfor det er så ømt der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå