Gå til innhold

legekontoret hadde ikke hørt om innveldig UL....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det synes jeg var veldig rart... Lite oppdatert. Hun begynte bare å snakke o at ultralyd var i uke 20. Da jeg sa at jeg ville ha innvendig UL sa hun bare at det var ultralyd i uke 20, og det var ingenting som skulle "inn" i meg, og at det var et apparat som skulle åppå magen.

DET vet jeg jo, jeg har jo en gutt fra før.

Kjente jeg ble litt furstrert over at de ikke visste det. Da hun spurte hvor langt jeg var på vei, sa jeg at sist jeg hadde mensen var bla bla bla, så da er jeg rundt 7 uker på vei...Da sa hun: men hvis du hadde mensen den datoen, så ble du gravis to uke etter dette, under eggløsningen."

Så måtte JEG fortelle henne at man regner seg fram ved å telle fra siste mens første dag. Jeg synes dette var veldig rart av ei dame på legekontoret (ikke legen vel å merke).

Lurer på om noen fra sandnes/stavanger området vet om noen kjekke jeg kan ta innvendig UL hos?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff... kjedelig når man møter på folk som det der!! Jeg hadde like opplevelser, men det var inne hos legen.. I tillegg var han påståelig på at jeg var 5 uker på vei! Men jeg var jo egentlig 7 uker (siden de 2 ukene etter siste mens skal regnes med).. dette skjønte han ikke!!!

Men, over til det du spurte om :) Det skal være fullt mulig for deg å ta innvendig ultralyd, dette blir også ofte foretrukket om man ikke er så langt på vei for å få et tydeligere bilde... Siden du bor i et område ved en stor by finnes det helt sikkert privatklinikker som kan gjøre dette om legen ikke henviser deg.. ulempen med privatklinikk er at det ofte kan koste noen kroner..

Men om legen skal henvise deg ønsker han ofte en god grunn til dette, for eksempel; stor usikkerhet rundt dato for unnfangelse, uregelmessig mens før uf, blødninger etc.. utover dette er det ønskelig at man venter til den ordinære ultralyden...

håper du finner ut av det :)

Skrevet

http://www.sigridsultra.no/om.htm

Var en annen tråd her inne hvor de snakket om denne jordmoren i Stavanger...koster visst bare 500 kr for ultralyd. Men vet ikke om hun også tar innvendig..

Skrevet

Jo da, Sigrids Ultra er bra.

Hun har muligheten for å ta innvendig, men fikk helt greie bilder fra utsiden hos meg i uke 9.

Er det noen spesiell grunn til at du vil ha innvending, annet enn bedre sjanser til å se noe?

Det er bare å sende henne en mail og avtale tid. Koster 500,-

Skrevet

jeg er bare spent, på om hjertet slår, og hvor langt jeg er på vei...er litt usikker på det skjønner du ;) Klarer ikke vente så lenge :) Er vel melom uke 6 og 9 en plass tror jeg..

Skrevet

Ja, jeg gikk også fordi jeg var altfor nysgerrig til å vente. Det var helt surrealistisk å se den lille på skjermen. Tenk at den bor inne i meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...