Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #1 Skrevet 6. oktober 2009 Et lite hjertesukk. Ser at folk klager over at Norge slett ikke er verdensbeste land og leve i.. Blant annet: http://linda.vgb.no/2009/10/05/6-mnd-igjen-av-gjeldsordningverdens-beste-land-my-ass/ Blir så irritert av slik korttenkthet. Ja, det er trist at ikke dine barn kan får ALT verden har å tilby. Kjedelig er det at man ikke kan bo i flunka nytt hus òg. Men... hvem har ansvaret for at man har blitt gjeldsslave?? Bruker man over evne, så begynner det før eller siden å svi... Skal vi forvente at verdens beste land skal plukke opp etter alle feilene vi selv begår? Da hadde jeg sluttet å betale så mye som ei krone, og forventet å få alt servert på sølvfat tilbake. Det ville få hjulene til å gå rundt. På det jevne har vi det mye bedre enn folk flest. Eraring tilsier at ordtaket: mye vil ha mer er korrekt. I verdenssammenheng er hver av en av oss rike, men allikevel vil vi ikke betale så mye som vi gjør. Alt skal være gratis, bort med skatter og avgifter. Tenk på+ oss først før vi tenker på andre. Ja vi har problemer med noe fattigdom, og det er ikke bra. Men det å være fattig Norge er ikke det samme som i store deler av verden. Så er argumentet at vi har penger og bør derfor bruke dem, og vi har ikke ansvar ovenfor andre. Ikke gi bistand og ikke ta imot flykninger. De som kommer fra et belastet land, kan ikke noe for at de selv trakk det korte strået. Kun tilfeldigheter har ført oss til førstepremiepotten: Olje. Når oljen er tom, og en humanitær katastrofe raser over Norge en gang i framtiden... Ønsker ikke vi hjelp? Fordi det ikke rammer oss direkte, har vi ikke noe samfunnsansvar? Vi har blitt en nasjon med sutrete mennesker, som ønsker at staten skal sy puter under armene på oss. De skal ta oss imot i fallet før vi får skrubbsår på knærne. Jeg er absolutt for velferdsstaten. Jeg er imot misbruk av den og at vi feilaktig tror at velferdsstaten skal spy penger ut - ikke kreve noe inn. Jeg er for at vi må ta ansvar for egne feilvalg, men at man skal få hjelp slik at man ikke drukner helt. Jeg mener også at Norge har et samfunnsansvar, og at vi ikke er bedre enn andre selv om vi bor i verdens beste land. Vi er verdens beste land å leve i - og med det følger det ansvar!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #2 Skrevet 6. oktober 2009 Sy puter under armene på alle... skulle det stå. HI
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #3 Skrevet 6. oktober 2009 Leste den blogge i vg.. Du tok ikke ironien, du??
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #4 Skrevet 6. oktober 2009 Leste den jeg også. Synes det var skremmende mange som ikke tok den ironien.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #5 Skrevet 6. oktober 2009 Hvor vidt det var ironi i akkurat det blogginlegget spiller eg. liten rolle for meg. Mange føler det akkurat slik for det. Problemstillingen er den same uavhengig om andre også mender det samme som meg.... HI
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #6 Skrevet 6. oktober 2009 I like. Det jeg og mannen krangler mest om her hjemmer er den hresens sytinga hans over alt staten bedriver. Orker ikke høre på sånt overhode.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå