Gå til innhold

Ang. Influensa vaksinen og graviditet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal, skal ikke, skal, skal ikke? Vel som det står under mors uke 22, på BIM så skal man jo selvsagt prøve å unngå smitte, men det står også at vaksinasjon kan være farlig-spes.levende virus og det er jo det denne vaksinen inneholder. Og spesielt denne man ikke vet noe om bivirkninger på, ville jeg vært ekstremt forsiktig! Jeg skal i alle fall prøve å unngå smitte generelt, vaske hender ofte, bruke anti-bac, prøve å holde immunforsvaret oppe så godt som mulig, og unngå syke mennesker... men jeg skal ikke vaksinere meg!

"Nyere forskning viser at virus kan være skadelig for babyen, så hvis du vet at noen er syke som du skal møte så avlys heller enn å utsette dere for smitte. Røde hunder kan være ganske skadelig å få i graviditeten og vannkopper kan være farlig å få mot slutten av graviditeten hvis du har utbrudd når du skal føde. Det finnes også flere typer virus som kraftig influensa som man ikke helt vet effekten av ennå, så har du mulighet for å unngå smitte så gjør det! Meslinger er en annen barnesykdom som kan være skadelig for babyene både inni og utenfor magen.

Vaksinasjoner er også noe du bør unngå, snakk i alle fall med den personen som skal gi deg sprøyten før du får den. Levende virus kan være skadelig."

Vet at det ikke er alltid man helt kan stole på det BIM sier, hehe, men dette virker i alle fall fornuftig :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...