Gå til innhold

Dere som arver masse tøy til barna deres....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gi dere noe tilbake?

Har selv mottatt mye til poden min, og er kjempetakknemlig for dette. Føler allikevel at det er frekt av meg å bare få og få. Skal få mer i dag, så nå har jeg (for første gang) kjøpt noen plagg å gi til dem... Er dette vanlig? Vil liksom ikke føle at jeg utnytter noens gavmildhet heller...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å spørre om de skal ha det tilbake, skal de ikke det så gir jeg det videre til andre som trenger det. Da når jeg er ferdig med det. Pleier å kjøpe en litt ekstra bursdags/julegave til barnet i familien. Eller hvis jeg vet det er noe de trenger så kanskje jeg kjøper det og gir neste gang vi sees. Så lenge de ønsker å gi bort så er det bare å ta imot, ønsker de noe for det får de si i fra eller selge det på finn.no

Skrevet

Nei, det er ikke vanlig. Det er brukte babyklær, ikke store verdier. Du kan invitere dem på middag bake kake eller andre ting. Det er mange måter å gi på. Trenger ikke være det samme du gir. Det er brukte barneklær, ikke sotre verdier, en må ikke tenke på summen du sparer ved å kjøpe nytt.

En venninne som har fått arva mye av meg, bakte kake til oss når vi skulle ha barnedåp. Veldig koseligt. Vel det var hennes barn som arva etter våre barn.

Skrevet

Vi låner tøy, så vi leverer tilbake til de vi har lånt fra. Hvis vi hadde fått masse klær, tror jeg nok kanskje at jeg hadde kjøpt en gave til eieren... Når mine har vokst fra sine klær, kommer jeg til å ta vare på de fineste, og gi resten til noen som trenger det; enten venninner eller fretex. Gjenbruk er en fin ting, og de fleste som gir vekk klær ønsker bare at de skal bli brukt. Hvis ikke selger de det vel på finn eller noe..

Skrevet

Det har aldri vært snakk om å låne tøyet. Kun få. De skal ikke ha flere barn.

Derfor har det ikke slått meg å gi klærne tilbake etterpå heller. (Husker ikke alltid riktig hva som kommer derfra). Det sopm poden har vokst i fra, som ikke egner seg for søsteren å arve, har blitt sendt til hviterussland. Der er det utrolig mange fattige som virkelig trenger dem

Er første gang jeg har kjøpt noe tilbake, og det føles faktisk litt godt... Og serverign får selvfølgelig både mamma'n og guttungen når de kommer :)

Var bare nysgjerrig på praksis rundt om.

HI

Skrevet

Nei, bare et takk. En annen gang er det noen andre som trenger hjelp

Skrevet

Jeg gir bort klær, og venter ikke noe tilbake. Har en venninne som jeg vet har ganske dårlig råd, og de får alle klærne som er for små til sønnen min. De gir meg en flaske vin som takk hver jul. Ikke noe jeg forventer, for jeg har uansett ikke bruk for klærne, men er jo en hyggelig oppmerksomhet. Men som sagt, ville aldri ha ventet meg noe for det.

Skrevet

Jeg gir tilbake alt jeg arver med mindre de ikke vil ha det av en eller annen grunn. Selv om de ikke skal ha flere barn selv, er det kanskje andre de har lyst til å låne bort til en annen gang? Selv regner jeg også med å få tilbake det jeg låner bort når de ikke trenger det mer. Med mindre det har blitt ødelagt eller noe, da. Og det gjør selvfølgelig ikke noe, det skal jo brukes.

Skrevet

Gi det videre er en god måte for min del... setter liten pris på at det jeg gir blir kastet.

Men om de gadd å gi det til fretex, eller andre som trenger det når de er ferdig er jeg fornøyd:)

Skrevet

Jeg arver en del tøy av en venninne. Jeg ga henne gavekort på 1000kr på HM første gang, så hun kunne kjøpe nye klær til barnet sitt der. Hun ble kjempeglad. Det var en engangsgreie. Jeg gir ikke det mer, men fortsetter nå på fjerde året å arve fra henne.

Barnet hennes får det lille hakket dyrere julegave fra oss, gjerne i form av ulltøy el.l. Det sier hun er unødvendig, men blir glad.

De som arver av oss, gir somregel ingenting og vi forventer det heller ikke. Noen kommer med en bok eller annet hyggelig til barnet vårt, innimellom eller en flaske vin til oss foreldrene. Det er hyggelig, men jeg forventer det ikke.

Skrevet

De jeg arver i fra sier i fra hva de vil ha tilbake, og resten gir jeg videre og kaster det som er slitt.

Har arvet masse klær fra broren min. I fjor kjøpte jeg vinterdresser til hans gutter som takk for klærne.

Men som regel så "kjøper" jeg ikke klærne, ved å kjøpe noe dyrt tilbake til den som gir. Men har gitt en flaske vin, eller noe barna har ønsket seg som ikke koster allverden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...