temine Skrevet 6. oktober 2009 #1 Skrevet 6. oktober 2009 Er i oppstarten med min lille knert nå, og da fikk jeg fortalt at de som regel bare er ute en gang om dagen, fra ca kl 10-11. Syns dette er ganske lite jeg! Forstår at det er mye om og med å ta på og av yttertøy på en gjeng småtroll, men likevel. Desverre sover min lille fra ca 10-12, så han får ikke vært noe ute i løpet av barnehagedagen. Spurte om de ikke var noe ute på ettermiddagene, men ettersom mange lå ute og sov frem til ca 15, og at de fleste ble fortløpende henta etter det var det enklest å holde seg inne. Kjenner jeg glede meg til min knert klarer seg med en dupp, så han i alle fall får vært ute en time pr dag! Er jo ute hjemme etter middag og, men den turen blir oftest ikke på mer enn men time, så er det jo plutselig leggetid! Så da lurer jeg på, er alle småbarnsavdelinger ute så lite? Han skal jo gå der til han blir 2,5 år...og det er i alle fall lite for en 2-åring å være ute bare da. Blir kanskje mer til sommeren, da det ikke er så mye påklednig, eller??
Gjest Skrevet 6. oktober 2009 #2 Skrevet 6. oktober 2009 I vår barnehage er det vanlig at alle barna går ut i 10- tiden og er ute til lunch da, og så går ut igjen i 14.30-tiden. Også småbarnsavdelingen, men de er litt mer var på været. Mens de andre er ute uansett vær omtrent, holder de gjerne barna inne om de er 2-3 grader og blåser så det regner/sludder sidelengs.Her har de også turdag en dag i uken hvor de går en tur med alle sammen, de fleste da i vogn. På finværsdager med varmt vær er de gjerne ute mye mer enn dette også og spiser luch ute og. Er enig med deg at 10-11 hørtes veldig lite ut for en hel dag.
erteposen + 4 Skrevet 6. oktober 2009 #3 Skrevet 6. oktober 2009 Det er vanlig at de er ute en gang pr. dag på høst og vinter, og de store barna på liten avd. kan bli tatt ut om ettermiddagen. Om sommeren/våren er de stort sett alltid to ganger ute. Mine gutter var så glade i å være ute at de var med i en egen utegruppe. Har barnet ditt akkurat startet i bhg. så vil jo det etterhvert rette seg mer og mer etter bhg. rutiner, og nok utsette luren sin til etter utetid. 1 time ute i sandkasse på formiddag kan jo være lenge for en 1-åring siden det er mer intenst enn å være ute med mamma.
h2lita Skrevet 6. oktober 2009 #4 Skrevet 6. oktober 2009 Ute fra 9-11, og 14.30-16.00 stort sett hver dag. Turdag hver torsdag, så da er de ute så og si hele dagen. Synes "din" barnehage var veldig lite ute..
ana baroma Skrevet 6. oktober 2009 #5 Skrevet 6. oktober 2009 Nei, her er de ute mye lenger, også de små. Men det er en liten barnehage, så kan jo hende det er derfor (slipper mye styr med påkledning og slikt). Synes de er flinke til å være ute, jeg, og at din er veldig lite ute. Viktig for småtrollene å være ute!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå