Gå til innhold

Å bruke brukt madrass.

Anbefalte innlegg

Skrevet

til en nyfødt baby, er ikke dette farlig? Eller er jeg hysterisk, og kresen?

Om noen har noen linker så er jeg veldig glad.. :)

Har nemlig ei mamma som kan få en nesten ubrukt seng til 1000kr, men da med madrass og dyne. Jeg syns ikke at man sparer på det i det hele tatt, kan godt ta senga, men ikke madrassen. Er redd for krybbedød, og er nokså sikker på at jeg har hørt at det ikke er bra, og man vil jo ikke ta sjansen. Mamma kaller meg hysterisk og kresen.. Hun er av den gamle skolen. Ble ferdig med barn på 80tallet, og det sier vel sitt.. :P

Og hva koster en ny madrass til baby? Kan vel ikke være såå mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke vaske den da? putt den i fryseren for å ta livet av bakteriene, steam den, vask den, hva som helst.. Eller har du penger til ny så er det jo greit..

Skrevet

Hmmm.. Er kanskje mulig det,.. Jeg har ikke peiling, er derfor jeg spør her.. :P

Skrevet

Det som er "problemet" med brukte madrasser er om det ligger rester av gulp og urin og avgir gasser. Når man kjøper brukt av andre vet man ikke hvorvidt madrassen er gulpet og tisset på.

Kan du ikke bare ta i mot senga med alt innhold, også kjøper du ny madrass? Din mor trenger vel ikke vite det. Madrass til baby får du fra 200-250 kr og oppover. Men ville lagt litt penger i en skikkelig madrass, og unngått skumgummi.

Jeg kjøpte en Svane babymadrass, som for et år siden kostet 600. Den er visst gått opp til 800,- nå ser jeg

Svanemadrassen har vaskbart trekk. Jeg har i tillegg beskyttet den med tisselaken, og er helt sikker på at den ikke er gulpet eller tisset på. Jeg skal derfor bruke den til neste barn uten dårlig samvittighet.

Og kan forsåvidt også selge den med god samvittighet, bare noen stoler på meg og tør kjøpe.

Skrevet

Jeg lar barna arve etter hverandre fordi jeg vet at vi har hatt overmadrass, som kastes, og et sperrelag over madrassen. Ikke spy, tiss eller gulp i madrassa. Dyner koster jo ingenting.

Skrevet

Sjekk forresten siden til krybbedødforeningen, er vel der det står om dette med brukte madrasser

Skrevet

Hei! Jeg kjøpte madrass på Fretex faktisk. Dumpet tilfeldigvis over en Svane-madrass som var god som ny. :o) Luftet den i to døgn og vasket trekket. Ser ikke at det skal være et problem hvis du vasker/renser de brukte tingene godt. Men vil du ha ny så sjekk ut IKEA sine nettsider. Tror de skal ha ca 500 for en helt fin madrass.

Skrevet

Jeg har også lagt på et tisselaken. Sånt stretch-laken hos Princess.

Skrevet

Jeg synes ikke du er hysterisk!

Som jeg sa til min mor: iom at det er jeg som har små barn, holder jeg meg mere oppdatert på anbefalinger gitt i dag.

Hvordan ting ble gjort da hun hadde småbarn er uvesentlig.

Dette var en diskusjon hvor hun ville ha jenta på 1 i fremovervendt bilstol.

Om DU føler deg tryggest med ny madrass, så kjøper du ny madrass. Ingen andre enn du kan avgjøre det...

Og ja, jeg og kjøpte ny madrass til frøkna, ingen diskusjon på den saken, jeg fikk faktisk også overtalt mamma til å ta imot en ny til sengen de har hjemme, som min sønn brukte før henne....

Det er ditt barn, og barnets sikkerhet er ditt ansvar. Du har lov å sette ned foten!

Skrevet

Takk for linken.. :)

Er fortsatt usikker, er jo bare 10 uker på vei,så kjøpe seng nå er jo veldig tidlig, men det er jo en annen sak da.. :P

Skrevet

Kjøpte alt tidlig jeg. =) Mange store ting som skal inn så kjekt å ta litt og litt.

Skrevet

du får senger med madrass helt ny i butikken til 1000kr. Vi har en brukt seng vi fikk som skal stå hos mine foreldre... og der har jeg kjøpt ny madrass, koster 2-300kr. Kjøp ny du!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...