Gå til innhold

svineinfluensa og vaksinen... noen som skal ta den? tanker rundt?


odavi

Anbefalte innlegg

hei.

 

jeg er nå veldig skeptisk til denne vaksinen. har i underkant av 4 uker til termin og tenker mye på dette.

har egentlig bestemt meg for å ikke ta den,

men ble litt skremt av hun som døde fra sin baby i går.

 

samt at jeg synes det er veldig skummelt og skulle ta vaksinen siden jeg ikke synes den er testet godt nok ut. da spes på gravide og lang tids virkningen på fosteret.

 

hva tenker dere?

 

tror jo og håper at alt går bra om jeg hadde tatt den eller om jeg ikke tar den.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm.. Tror vi alle synes dette er vanskelig. Hadde endelig begynt å bekymre meg mindre for den influensaen, men klart media får tankene i sving. hvis det er riktig som jeg hører, at den ikke virker før etter 5 uker etter man har tatt den så er det liten vits. Synes også det er liten vits hvis den ikke er på markedet før i beg av nov. Har termin 14.11. Hadde jeg vært i 2. trimester hadde jeg nok gjort det.. Er vanskelig dette. Tenkte jeg skulle ta opp dette på kontroll den 14 okt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde ikke fått med meg at det tok 5 uker før den virket...

synes nesten det var litt godt å høre.

for da har jeg egentlig ikke noe valg.

jeg går til kontroll på sykehuset, så jeg skal ta det opp nå til fredagen.

håper ikke jeg skapte unødvendig frykt.

 

det går nok veldig bra med oss uansett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ikke lett dette her....

Har 7 uker igjen!!

Hvis vaksinen er her før jeg føder, kommer jeg nok til å ta den! Mennesker har jo fått influensavaksinen i en årrekke, og det er vel ikke den store forskjellen fra tidligere influensavaksiner.... Satser på at helsemyndighetene vet hva de anbefaler, og så får jeg heller ta konsekvensene hvis de dukker opp!!

 

Det jeg tror er viktig nå, er at alle vi som er gravide kontakter legen umiddelbart hvis man får influensa-lignende symptomer. Dette fordi jo før man starter behandling, jo større mulighet er det for å bli frisk!!

 

Men, når det er sagt vet jo media og skremme vette av oss alle!!

Vi satser på å holde oss frisk og rask til barnet er vel ute...ikke sant!!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i samme situasjon. Har lege termin 3 nov og Ul termin 15 nov. Har mest tro på legen siden, den har stemt de to første gangene.

 

Hadde som flere av dere skriver sluttet og bekymre meg for den svineinfluensaen men etter at han gutten herfra (Gjøvik) som er like gammel som meg, 27 døde (ikke noe sykdom fra før) og hun dama som hadde baby på 3 uker døde så surrer tankene litt mer.

 

Er veldig skeptisk til denne vaksinen, testet alt for lite.

Og virkningen begynner etter at jeg forhåpentligvis har født så tror nok jeg dropper den.

 

Lykke til alle sammen uansett hva dere bestemmer dere for :o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ej he tenkt fram og tilbake på vaksina, men so sant det ikkje er større spredning av svineinfluensaen kjem ej ikkje til å ta den.

Husk at immunforsvaret er svakere enn vanleg etter fødselen.

Er det påvist svineinfluensa i ditt nærmiljø og nåkken du har hatt kontakt med, ville ej ha tatt den.

Men slik det er no, tek ej den ikkje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer til å ta vaksinen.. Alle leger og helseorganisasjoner mener at gravide skal ta den. Slik jeg tenker er det mye farligere for baby om jeg blir syk med komplikasjoner enn om jeg tar vaksinen... På nrk.no/puls så er det en god sak om akkurat dette med vaksinen og gravide. Hjalp hvertfall meg med mange av mine spørsmål angående dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger også å følge rådet til Folkehelsa og skal vaksinere meg. Slik jeg har forstått det vil virkningen komme gradvis, så man har jo en viss nytte av vaksinen allerede fra dag 1, selv om man ikke er 100 prosent beskytta før etter to doser.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...