Gå til innhold

Erfaring med Efedrin hostesaft?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille gutt på 6 mnd har hosta i snart 3 uker og har sovet veldig dårlig på natta siden han har vært veldig tett. Igår tok jeg han med til legen og han ga oss Efedrin hostesaft. I går kveld våknet han kl 22 og sovnet ikke igjen før halv 1, noe han aldri har gjort før, og idag morges våknet han halv 7, noe som er veldig tidlig for han. Nå er han veldig urolig og gråter masse, er veldig trøtt men finner ikke roen.

Søkte på nettet om bivirkninger fra hostesaften og der stod det at mange blir hyper, noe som stemmer her. Er det andre hostesafter som er bedre?

Setter pris på svar, vil jo ikke gi babyen min dette hvis det er noe som er bedre!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, de blir ofte litt hyper av Efedrin. Minsten min var også en sånn "hostebaby", og vi fikk først Efedrin uten at det hjalp. Fikk så astmamedisin (Ventolin og Flutide) og det hjalp.

Nå er han 2 år og 9 mnd, og hoster ikke mer enn andre ;-)

Skrevet

Efedrin har vi hatt null effekt av Bisolvon er vår favoritt:) Syns denne er best for oss som har astma/krupp barn:)

Skrevet

Efedrin har vi hatt null effekt av Bisolvon er vår favoritt:) Syns denne er best for oss som har astma/krupp barn:)

Skrevet

Rart at legen ga efedrin til ein så liten unge, min fastlege holder tilbake på den til større barn. Gutten min har hatt god virkning av den når han har krupp, blir ikkje hyper heller. Jenta mi hadde den null virkning på når ho fikk krupp, der hjalp bricanyl bedre, men ventoline er det beste på begge to. Jenta mi fikk det i fjor grunna viruslungebetendelse og RS samtidig, bruka ikkje opp alt eg fikk så eg brukar det nå når dei får krupphoste.

Eg hadde tatt kontakt med legen att, er det ikkje påvist noko så hadde eg heller latt ungen hoste enn å gi efedrin.

Skrevet

Takk for svar! Liker ikke å høre han hoste til han nesten brekker seg, men liker enda mindre at han blir hyper av hostesaften og ikke sover om natta! Lurer på om jeg skal ta meg en tur ned på apoteket og prate med en farmasøyt og høre hva h*n foreslår... Liker ikke denne hostesaften kjenner jeg!

Skrevet

Spetakkel !

Samme fikk min sønn..

Skrevet

Vi har fått efedrin to ganger, en gang før sønnen vår var året. Da reagerte han med raskere hjerteslag og hyperaktivitet.

Så når han var litt før 3 fikk vi den igjen men nå reagere han kun hvis han får det flere kvelder på rad.

Skrevet

Begge mine to har fått Efedrin pga hosting, og de hadde motsatte reaksjoner. Storesøster ble slapp og vi fikk ikke kontakt med henne på to-tre timer, mens lillebror ble hyper. Han sov lite og var helt i hundre hele tiden. Jeg kommer ALDRI til å la barna mine få Efedrin igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...