Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #1 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg skal i allefall ha den vaksinen! Når en frisk dame på min egen alder dør tre uker etter å ha født barnet pga svineinfluensa blir det veldig klart for meg at det er lurt å ta den. Jeg synes det er noe uansvarlig av fastleger og jordmødre å råde gravide til ikke å ta den, da bør de i allefall isolere seg inne til epidemien er over!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #2 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg kommer nok også til å ta den. Tror ikke den er spesielt farlig.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #3 Skrevet 6. oktober 2009 Du tror ikke denne er farlig nei.. samme som med hjernehinnebetennelsevaksinen fra åttitallet. ALLE "måtte" ta den, og folk døde og fikk langvarige skader. Er ALLTID skummelt med vaksiner som ikke har blitt testet skikkelig, men kastes ut på et marked for å dekke ett "behov". Samme med HPV-vaksinen, folk må være rare i toppen for å tøre å utsette barna eller seg selv for noe sånt..
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #4 Skrevet 6. oktober 2009 He... Jeg tok hjernehinnebetennelse-vaksine... Gikk fint det. Døde ikke jeg. Men er enig når det gjelder den HPV-vaksinen, for det er mer et spørsmål om å lære jentene å beskytte seg ordentlig. Bruk kondom, og ikke ha sex med alt som har bein... Vær litt kritisk, så slipper man mye bråk...
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #5 Skrevet 6. oktober 2009 Selvfølgelig var det mange som ikke døde av hjernehinnevaksinen! Var jo ikke det jeg sa! Jeg sa den var ikke nok testet og dokumentert langtidseffekter av den, og i dag lever det mange på min alder som sliter med forskjellige ting som en konsekvens av det! Man skal ikke sluke alt rått for det om det heter vaksiner og noen leger sier det er bra. Tenk sjøl og vært litt kritisk! Svineinfluensaen er ganske ny, ble ikke oppdaget for SÅ lenge siden, hvor mye forskning og dokumentasjon på langtidsvirkninger får det vært da?
Cat.68 Skrevet 6. oktober 2009 #6 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg synes den vaksinen er kjempeskummel jeg og vet jammen ikke om jeg tør å vaksinere jenta mi til tross for at hun tilhører en gruppe man mener kan være i risikogruppe. Jeg synes også det er rart hvor lite informasjon noen har til denne nye vaksinen også før de mener de skal ta den? Slik jeg har skjønt dette så er basisen på denne vaksinen den som man altid brukt og som man nok kan si er trygg og kjent under lang tid. MEN Svineinfluensa bakterien som tidligere bare frem til nå smittet mellom svin, den komponenten er jo tilsatt denne nye vaksinen, og det er det INGEN som aner langtidsvirkningen av. Det er dessuten kvikksølv i vaksinen. Hvor lurt det er å sprøyte det rett inn i blodet kan man jo også spekulere over, siden man ikke legger det i tennene til folk lenger engang. Dette måtte selvfølgelig veies opp mot annen risiko, og valget ligger jo på en selv. For min del føler jeg at jeg må velge mellom kolera og pest, men trur ikke jeg tør å vaksinere henne. Men det viktigste mener jeg er at man selv finner frem så mye informasjon ,og da helst fra både de som er motstandere og de som fremmer, for å legge sanningen et sted mitt i mellom.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #7 Skrevet 6. oktober 2009 Synes det er så fælt å lese hvor lite dere har tro på vaksinen.. jeg MÅ ta den.. Gravid eller ikke.. Jeg har så mange tilleggssykdommer at jeg må.. Og nå er jeg så redd.. Fordi dere skremmer livskiten av meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå