Gå til innhold

Kan man gå bare til jordmor i svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller må man til lege også. Kan man da i så fall benytte seg av lege på helsestasjonen, eller må man til fastlegen sin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk kun til jordmor sist svangerskap,legen på overtidskontrollen.

Tror man kan velge sånt selv. om du vil gå enten til lege eller jordmor eller litt til hver. Tror det blir fastlegen din isåfall,men du kan jo ta en tlf på helsestasjonen og høre?

:)

Skrevet

Jeg tror det er slik at så lenge svangerskapet er ukomplisert holder det å gå til jordmor dersom du foretrekker det. Fastlegen skal ta en sjekk på deg ca 6 uker etter fødselen, men ellers tror jeg jordmor er greit. Dersom det skulle bli noe, feks symptomer på diabetes eller svangerskaps-forgiftning, behov for sykemeldign etc må du til lege. Tror det er best å da gå til fastlegen sin.

Skrevet

Du kan gå til både lege og jordmor, det velger du selv.

Har du vært på svangerskapskontroll enda? Det er lurt å gå til fastlegen, siden han/hun kjenner til evt sykdomshistorie og andre ting første gang, og i alle fall få søkt og fødeplass og UL, og tatt de nødvendige blodprøver. Etter det tro jeg du kan velge fritt, og du vil gå til lege, jordmor, eller begge.

Dersom du trenger å følges opp mht sykdommer, så bør du ta hensyn til det. I første svangerskap gikk jeg til både lege og jordmor, denne gang kun lege. Kommer jo an på hva en har behov for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...