monika 3+1 i magen:) Skrevet 6. oktober 2009 #1 Skrevet 6. oktober 2009 minsten på 8 mnd har hatt høy feber nå, dette er tredje dagen. nettopp nå, ble han liksom stiv, og det rykket lit i bena og han var liksom "ikke her"!!! hva skal jeg gjøre?? lege? skal til legen med han 1345 i dag!! HJELP!
Gjest herr og fru strert Skrevet 6. oktober 2009 #2 Skrevet 6. oktober 2009 Ring 113 Går helt sikkert bra med gutten din, men det skal alltid behandles som akutt.
Mom2Two Skrevet 6. oktober 2009 #3 Skrevet 6. oktober 2009 Ring 113. Det høres ut som feberkramper. Få kjølt ned gutten. Kle av, åpne vindu, vri opp håndklær i kaldt vann og legg rundt leggene hans (det går raskere enn febernedsettende medikamenter). Barn med feberkramper bør utredes første gang de får det for å utelukke andre ting som f. eks epilepsi.
Tante Bassa Skrevet 6. oktober 2009 #4 Skrevet 6. oktober 2009 Blir litt skremt når jeg leser slike innlegg her! Det virker som du har litt småpanikk og er redd. Hvorfor i alle dager ringer du ikke lege eller ambulanse, isteden for å bruke tiden på å skrive innlegg her på DIB? Håper det går bra med gutten din. Ønsker han god bedring!
Mom2Two Skrevet 6. oktober 2009 #5 Skrevet 6. oktober 2009 Kanskje det var nettopp fordi hun fikk panikk. Det er ikke alltid så lett.
erteposen + 4 Skrevet 6. oktober 2009 #6 Skrevet 6. oktober 2009 Kle av barnet og få han i kaldt vann eller ut. Få ned temperaturen, og gi selvsagt febernedsettende. Det høres ikke ut som da min lillebror fikk det, men forløpet kan være svært ulikt. Regner med at du ikke leser dette her før kanskje senere.
HTC Skrevet 6. oktober 2009 #7 Skrevet 6. oktober 2009 Det er forsent det jeg skriver nå, vil jeg tro, men til dere som skulle oppleve dette en annengang. Ved lignende situasjoner skal man umiddelbart ringe 113. Det går som regel helt fint, men regelen er at man ringer 113 umiddelbart. De vil kunne veilede deg. Ellers er også regelen om av med klær, ut i kulde, kalde omslag og frie luftveier viktig. Hilsen en som kjenner godt til flere som har opplevd dette. Når så små barn får hurtig økning av feber og man "mister" litt kontakten med de. Ringer man 113 umiddelbart. De vil kunne vurdere alvorlighetsgrad, man avventer ikke hjelp til så små barn.
Gjest Månefuglen med twins Skrevet 6. oktober 2009 #8 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg blir så redd når folk spør her inne istedet for å spørre medisinsk personell. Ring 113, ikke dib!!!
monika 3+1 i magen:) Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #9 Skrevet 6. oktober 2009 takk alle sammen:) såg noen ble overasket da jeg spurte her om hva jeg skulle gjøre, men jeg slo umiddelbart opp på nettet etter anfallet, og da sto det at det ikke var farlig med feberkramper, og at jeg ikke skulle få panikk, men ringe legen. jeg pleier alltid å overreagere når barna blir syke, så jeg tenkte jeg skulle spørre her for sikkerhetsskyld.. litt panikk alikevel tenker jeg.. uansett, vi for til legen, og han sendte oss på sykehuset med ambulanse. hadde bare denne ene krampen, ikke flere. tok noen blodprøver på sykehuset, som var såpass bra, at vi kunne reise hjem. fikk med krampemedisin, og skulle gi guttungen dette, dersom han fikk krampe, og det varte lengre enn 5 minutter. fikk ellers beskjed om å være raskt ute med febernedsettende. altså ved 38.5 grader. er hjemme igjen nå, og endelig sover lillegutt, etter en hel dag uten en eneste lur!
nickoline og supermann Skrevet 6. oktober 2009 #10 Skrevet 6. oktober 2009 Ring 113. Kle av han og gå ut i frisk luft.....!
Gjest Skrevet 6. oktober 2009 #11 Skrevet 6. oktober 2009 Håper det går bra med gutten din... Neste gang: ikke bruk tid inne på dib!! Ring ambulanse/lege. Blir helt paff jeg, når jeg leser slike innlegg her inne...k
ApriIbaby Skrevet 6. oktober 2009 #12 Skrevet 6. oktober 2009 Nicoline og happyfreak: dere leser jo ikke innleggene her....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå