Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 1,5 er av og til plaget av munnsår. Første utbruddet var veldig ille, og det gikk gule stafylokokker i sårene slik at han ble veldig syk. Måtte behandle dette med to typer antibiotika. Nå nylig hadde han den fjerde barnesykdommen og fikk i tillegg et munnsår på leppa. Jeg fikk tips på legevakten om å smøre med Xylocain bedøvende salve hvis han virket plaget. Jeg gjorde det de første dagene, men etter det har det ikke virket som det har vært til bry for ham. Jeg har derfor bare latt såret være og har tenkt at det etterhvert går over av seg selv. En av de ansatte lurte idag på om jeg hadde med noe de kunne smøre med, ettersom det hadde blødd litt her en dag. Er det noen andre som har barn som av og til får munnsår, og vet hva man evt kan smøre med? Er liksom redd for å gjøre vondt verre, særlig om han ikke er plaget av det sånn det er nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man får kjøpt en salve på apoteket, og også sånne gjennomsiktige plaster til å ta utenpå.

Mine barn er større, så jeg vet ikke om ettogethalvtåringer kan bruke det, men det går jo an å spørre.

Skrevet

Ja, er det som er litt vanskelig, men jeg får høre på apoteket. Sånne plaster har jeg, men tviler veldig på at det holder på ham. Han bruker jo blant annet smokk når han sover.. Er liksom litt dumt om de løsner og han svelger dem. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...