Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #1 Skrevet 6. oktober 2009 Hei! Er det noen som har hatt OS som inntekt, og blitt gravide? Er det foreldrepengegrunnlag? Eller vil det når et nytt barn blir føtt, ikke være grunnlag og at man dermed kun for engangsbeløp utbetalt fra NAV? Noen som vet? Vurderer å ta et år skole, og da søke OS i og med jeg ikke vil ha fast inntekt (fra jobb) ei heller har jeg rett til utdanningsstønad pga tidligere høyskoleutdanning. (tar videreutdanning nå). Og så snakker kjæresten min og jeg om at vi vil ha barn, og kanskje det kan bli når jeg er ferdig med skolen. Men dersom jeg da ikke har grunnlag for foreldrepenger, så kan det bli trangt økonomisk... Noen som vet? Har liknende erfaring?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #2 Skrevet 6. oktober 2009 Overgangsstønad gir ikke opptjening til foreldrepenger.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #3 Skrevet 6. oktober 2009 Monajenten , du har vel strengt tatt brukt opp dine Os muligheter eller???
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #4 Skrevet 6. oktober 2009 Hva i all verden! Det var da også noe å føre ut av seg.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #5 Skrevet 6. oktober 2009 Skjønner det sånn at du har barn fra før og bor ikke sammen med bf, men du har en ny kjærste som du bor sammen med? Hvor lenge har dere vært samboere? Dersom dere har bodd sammen de siste 12 av 18 mnd vil du ikke ha rett på OS i hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2009 #6 Skrevet 7. oktober 2009 OS gir uansett ikke grunnlag for foreldrepenger...d er jo d hu spør om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå