Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

jeg er i uke 28, og har iløpet av den siste uka opplevd at synet på venstre øye har blitt tåkete. Når jeg holder for høyre øye ser jeg veldig uklart. Noen andre som har opplevd det samme? Har vanligvis godt syn og bruker ikke briller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en vanlig ting at synet forandrer seg litt under graviditet! :-)

Mitt har ikke gjort det, heldigvis. Men hadde det endret seg så hadde jeg jo bare fått byttet inn linsene mine til riktig styrke, så for meg hadde det ikke vært noe problem. :-)

Det er i allefall også slik at synet skal gå tilbake til normalen igjen etterpå.

Men for deg så er det nok lurt å ta turen til en optiker! Dersom synet ditt plutselig har blitt dårlig så KAN det jo være risikabelt for deg (og oss andre, hehe) om du kjører bil uten noe synskorrigering. Mange optikere har rimelige brilleløsninger som kan passe for noen måneders bruk :-)

Skrevet

Jeg får dårligere syn hvar gang jeg er gravid.Men det går aldri tilbake igjen etter fødselen desverre :-(

Skrevet

...synes å huske at svangerskapsdiabetes kan gi symptomer med utslag som tåkesyn. Er ikke sikker - ring legen og be om en time hvis du er bekymret.

Skrevet

tusen takk, har ikke svangerskapsdiabetes, teste meg på mandag :-)

skal til optiker neste mandag. Håper virkelig synet blir bedre etter graviditeten. Har ikke lyst til å begynne med briller/linser enda :-)

Skrevet

Så lenge synet ditt ikke har blitt ekstremt dårlig så du ikke ser når du kjører bil ol, så vil jeg anbefale deg å vente til du er ferdig med å amme og se om synet ditt fortsatt er dårlig da. Det vanlige er at synet endrer seg når man er gravid og så blir gradvis bedre etterhvert som man ammer mindre og mindre. Synet mitt hadde endret seg mye i forrige svangerskap, men det gikk helt tilbake til der det hadde vært når jeg var ferdig med å amme.

Bruk uansett ikke mye penger på briller/linser hvis du skal kjøpe noe. Kjøp noen billige briller feks sånn at du ikke har brukt mye penger unødvendig hvis synet ditt blir bra igjen når du er ferdig med å amme.

Skrevet

jeg ser dårligere, før brukte jeg briller bare når jeg kjørte bil og så på tv. Nå har jeg nesten blitt avhengig og bruker det omtrent hele tiden. Men tåkete?? hva legger du i det? Er det liksom unormalt tåkete?

er det noen som vet om synet endrer seg igjen etter fødsel?

Skrevet

Det er vanlig at man kan bli litt nærsynt, eller mer nærsynt, når man er gravid og få midlertidig behov for briller eller sterkere korreksjon. Og dette skal normalt sett gå tilbake igjen etter fødsel/amming. Husker ikke om det er pga endringer i linsen eller hornhinnen:)

Og husk og fortell optikeren at du er gravid, kan være litt pinlig å spørre noen ganger i tilfelle kunden bare er litt normalt frodig rundt livet:p

Hilsen optiker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...