Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #1 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg er gravid med vårt andre barn.. Planlagt og etterlengtet.. Har alltid hatt lyst på mange barn,.,.. Men jeg virkelig hater å gå gravid,, Jeg er ikke kvalm, bare det at kroppen ikke samarbeider.,.Vondt overalt. Vann i kroppen,hoven i beina sover dårlig, hormonell og har bare lyst å brøle Blææææh!! :-) Jeg vet at det er verdt det og jeg angrer ingenting, men jeg tror nok dette blir det siste barnet..Og det er litt trist, egentlig..
"nøtteliten" Skrevet 6. oktober 2009 #2 Skrevet 6. oktober 2009 NEI! Det er en eneste lang lidelse og er ikke hyggelig så mye som et sekund!!! Og allikevel gjør jeg det for andre gang. Ja de barna, de barna, hva gjør man ikke for dem:)
solei Skrevet 6. oktober 2009 #3 Skrevet 6. oktober 2009 NEI!! Fordi jeg har lagt på meg 30 kilo med tre barn. Det er vann så noen diett funker ikke. Jeg har og hatt blødninger med alle og en spontanabort. Veldig fint frem til 5 mnd...da kunne jeg født. Da ser jeg fødeklar ut og har lite vann. Men nå er nå jeg lykkelig ferdig med graviditeter!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #4 Skrevet 6. oktober 2009 Nei, det er forferdelig helt fra uke fem! Det verste er at det siste året har jeg vært gravid tre ganger, og enda ikke fått noen baby, så jaggu må jeg ikke være gravid en gang til!
Bøtteknott Skrevet 6. oktober 2009 #5 Skrevet 6. oktober 2009 Det plaget meg ikke i hvert fall. Har bare vært gravid en gang, og var ikke nevneverdig dårlig. Jeg er ganske bedagelig anlagt, så det passet meg veldig bra å slappe av og ta ekstra hensyn til meg selv :-) Litt plagsomt å finne klær, og ingen av skoene passet de siste mnd, men jeg synes det var ganske fint å gå gravid. Så skulle ønske jeg bare kunne gå gravid neste gang, og slippe unna fødselen. For de smertene kunne jeg godt tenke meg å slippe neste gang. (Hvis det blir noen neste gang, da :-)
V.A.B Skrevet 6. oktober 2009 #6 Skrevet 6. oktober 2009 uff, nei. gjør ikke dette med vilje en gang til..
mamman til to gutter Skrevet 6. oktober 2009 #7 Skrevet 6. oktober 2009 Når jeg har kommet over de første 3-4mnd, så liker jeg å gå gravid. De første mnd er det eneste som gjør at jeg merker at jeg er gravid at jeg kaster opp og det er ikke koselig. Når jeg begynner å få litt mage og etterhvert kjenner spark osv, så syns jeg det er koselig. Jeg fikk ikke mye vann i kroppen sist og jeg (etter kvalmen i begynnelsen) jobbet 100% frem til permisjonen og koste meg. Håper jeg kan nyte det like mye denne gangen også, for hvis det ikke skjer noe uplanlagt, så er dette siste gangen:-(
Gjest Skrevet 6. oktober 2009 #8 Skrevet 6. oktober 2009 Elsket det med nr 1, synes det var ok med nr 2, overlevde det med nr 3 og misslikte det veldig med nr 4. Er kjempeglad for at jeg ikke skal ha flere barn ja! Hadde plager med alle 4, men ikke såååå mye med nr 1 og middels med nr 2, mest med nr 3, men var drittlei da jeg gikk med nr 4 fordi det var så mange svangerskap på så kort tid.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #10 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg liker det. Selv om jeg har noen plager, faktisk synes jeg det er godt med litt plager. Kan ta mer hensyn til meg selv. Min mann gjør alt for meg og terskelen for å være hjemme fra jobb er litt lavere (bare hjemme om jeg har god grunn, men før var jeg halvdød før jeg hadde samvittighet til å "skulke"). Det er tyngre å gå gravid nå siden jeg har et barn på 1,5 år. Forrige gang kunne jeg ta hensyn til meg selv hele tiden, bortsett fra på jobb da. Nå kommer jo barnet mitt først. Uansett hvor sliten jeg er så må han ha sitt...
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #11 Skrevet 6. oktober 2009 Ikke i det hele tatt!!... Første 3 mnd'ene var jeg fryktelig trøtt og kvalm, og når det endelig ga seg så fikk jeg bekkenløsning (fra uke 13(!) Er ikke i stand til å jobbe, heller ikke å gå på kino, kafe...etc...pga smertene blir verre hvis jeg sitter lenge eller går/står en del. Så blir laaange og ensomme dager. Har bare lyst at tiden frem til termin skal fly avgårde...gleder meg masse til babyen kommer. Han var planlagt og er veldig ønsket. Vet ikke om jeg orker enda et svangerskap, håper jeg glemmer alt etterhvert, for vet jo at det er verdt det! Er så lei av å høre folk som aldri har hatt et sv symptom si - Ååh, så herlig å være gravid, du må jo bare nyte det!!... Ikke så lett å nyte det du..men når lillegutt sparker så kjenner jeg at jeg blir superglad, og kjenner at det er verdt det.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #12 Skrevet 6. oktober 2009 Med tanke på at jeg hadde hyperemesis, så nei. Men jeg savner magen og vil gjerne ha flere. Må nok belage meg å være sykemeldt i 9 mnd hvis jeg skal ha en til.
VåreSøteSmå Skrevet 6. oktober 2009 #13 Skrevet 6. oktober 2009 Ja, etter de første månedene med kvalme,trøtthet og andre plager, og oppblåst mage, til magen blir stor og fin og den lille beveger seg inni der.Ja da syns jeg det er kjekt å gå gravid. Selv med bekkenløsning osv.Så flott med de store fine magene vi får Ikke like kjekt å føde da.hehe. men når du vet hva du får,så er alt verdt det. Godt å få den lille opp i armene sine
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #14 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg likte det. Var veldig lei de siste ukene, gikk jo lenge over også. Hadde bekken plager, men akupunktur er vidunderet der, for meg i hvertfall.. Det hjalp meg kjempemasse. Følte meg faktisk mye sprekere og bedre. Ogå slipper man jo den løshuden/fettet som man har ellers.. Og for ikke å glemme sparka!! Syns fødselen gikk veldig greit også jeg, klart, det var vondt der og da. men verdt det..
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #15 Skrevet 6. oktober 2009 Hadde du kraftig bekkenløsning også? Nei, ikkke noe gøy, men setter veldig stor pris på "premien"
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #16 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg hadde HYperemesis, bekkenløsning, svangerskapsforgiftning med Hellp, nyresvikt, prematurt og dysmaturt barn, betennelse i ks-såret. LIkevel var det ingen av disse tingene som gjorde at jeg hatet å gå gravid. Det var det der "gratulere-du-er-gravid-gå-hjem-å-kryss-fingrene-i-9-måneder" som var mitt problem. Jeg takler ikke å ikke vite hva som skjer, om han hadde det bra osv. selv om han var prematur var det en lettelse å kunne se på han, og ta på han og VITE hvordan han hadde det. så mange måneder i uvisshet tok nesten knekken på meg!! Og det er det jeg gruer meg til dersom jeg er så heldig å bli gravid igjen, for det er så verdt det!!!!
It's all about me Skrevet 6. oktober 2009 #17 Skrevet 6. oktober 2009 2. og 3. trimester elsker jeg, men første kunne jeg vært foruten. Er ikke dårlig, men så tom for energi da at alt gjør vondt. Sikkert ikke mye å klage over i forhold til mange andre, men men.
The Bad Gal Skrevet 6. oktober 2009 #18 Skrevet 6. oktober 2009 Nei, jeg synes ikke det er noe stas å være gravid. Slet for å få det til med begge(har også mistet 2 før førstefødte), så føler meg jo heldig som faktisk får barn, men gravidtilstanden liker jeg ikke. Hyperemesis, slapp, trøtt og uopplagt med begge jentene, men fødselen første gang var spennende, så gleder meg til fødsel nr.2 i januar, men det er siste gang, jeg klarer ikke flere graviditeter. Dessuten er 2 barn mer enn jeg turte håpe på, og jeg er dessuten ingen smårips lengre, fyller 31 og gleder meg til å kunne få helsa tilbake og trene og spise bra mat igjen, og nyte de to barna vi har!(dvs har jo bare det ene enda, men håper jo og tror at det går bra med hun i magen også!)
Tweak Skrevet 6. oktober 2009 #19 Skrevet 6. oktober 2009 Ja, jeg liker å gå gravid! Men nå er jeg i det lykkelige 2 trimester da, he he. Spør meg igjen om jeg er like fornøyd når jeg er rundt termin! :-P Jeg har hatt veldig lite plager, blir kun kvalm dersom jeg ikke spiser 100 % regelmessig og så er det enkelte matvarer som jeg brekker meg av. Men det er jo ikke ille! Bekkenet verker litt, men det er enda ikke så ille at det virkelig plager meg. Er godt å kjenne NOE vondt egentlig! Men det er nesten absurd å kjenne bevegelse og se magen vokse! Har ikke helt klart å koble det opp til at det er en person der inne liksom. At babyen faktisk skal ut og jeg skal være mammaen dens. Er førstegangs og veldig spent på hva jeg går til :-D Og gleder meg såklart!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #20 Skrevet 6. oktober 2009 Ikke kjekt å være gravid, og alle faser har sine ulemper. Først kvalm, senere søvnløs og tissetrengt, på slutten vondt overalt og helt utmattet. men veldig, veldig kjekt når barnet kommer!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #21 Skrevet 6. oktober 2009 Første gang skulle jeg kose meg med graviditeten. Lytte til kroppen, legge meg nedpå når jeg var trett, kose meg med god mat (selvsagt med hovedfokus på sunn mat, ikke bare snop og godterier og brus) og gjøre det jeg følte for..Er litt sånn,- "det kroppen krver trenger den"...Gikk turer flere gang i uka og jobbet på butikk med gåing/ståing hele arbeidsdagen så følte jeg var aktiv nok.. Var drittleig av å være gravid allerede etter 12 uker..LA på meg en kilo i uka samme hva jeg kuttet ut av søtsaker og godterier og mindre porsjoner...Ble bare ENDA mer sur og lei, og SULTEN i tillegg....Fikk etterhvert bekkenløsning og hadde gått opp nesten 40 kilo til slutt..Som ikke var hovedsakelig vann... Andre gang trente jeg 5-6 ganger i uka FØR graviditeten og hadde en enda sunnere matplan. Da jeg ble gravid så bestemte jeg meg for at denne gangen er jeg ikke gravid før det synes.:Jeg skal spise, trene og kle meg som før...Og ingen kunne se at jeg var gravid før i uke 22 (første svangerskap avslørte magen meg i uke 11...) Jeg var i super form, bekkenløsning kom, men med litt tilretteleggning under treninga forsvant den. vekta stoppet opp til slutt på 10 kilo pluss, som forsvant kort etter fødsel...Var ikke "klar for fødsel" før termindato kom, for jeg kjente meg ikke gravid i det hele tatt ) Gikk fem dager over og en fødsel fra "himmelen"...Kunne gått gravid flere gang etter dette. Men nå kommer det en tid ETTER graviditet som jeg ikke setter like stor pris på bestandig..Med to barn som nesten ikke trenger søvn, mens foreldrene er slaver av søvnene, så blir det mange trette dager...TO år gikk før sistemann sov over natta, oftere enn han IKKE gjorde det...Nå er han på full fart mot å bli tre, vi skal slutte med bleier snart, han begynner og gjøre seg greit forstått, og vi ser bare positivt på tida fremover med to barn som blir større og større..Aldri mer baby på oss ) Men et svangerskap jeg HATET og ett jeg elsket )
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #22 Skrevet 6. oktober 2009 Ja så langt så gjør jeg det. Er halvveis med min første nå.. Spør du meg rundt termin kan det hende svaret mitt er et annet, men jeg har hatt det lett hittentil. Bare småkvalm og dårlig matlyst. Det er jo overkommelig
simba>>>3gutter Skrevet 6. oktober 2009 #23 Skrevet 6. oktober 2009 Da er vi fler, hater og gå gravid. Hormonene gjør med som en tikkende bombe ene øyeblikke blid og fornøyd som en sol øyeblikkete etterpå sint og sur som en lemen. Griner hele tiden og alt er bare blææææææææ. har bare seks mnd igjen og de blir lange.
Tigerpote Skrevet 6. oktober 2009 #24 Skrevet 6. oktober 2009 Fram til 6. måned: ja. Veldig koselig, til tross for bekymringer og diverse plager. Etter 6. måned har det blitt tyngre og tyngre for min del, og nå, 5 dager før termin, synes jeg det er ganske fælt. Jeg slår meg selv på fingrene over å si det, fordi jeg skal være takknemlig for at vi ble med barn og at vi venter ei nydelig lita jente! Men det er virkelig slitsomt for tiden:/ Håper håper håper at vannet kan gå eller noe annet kan begynne å skje... Vil treffe godjenta og få tilbake kroppen min!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå