Gå til innhold

Stemor fra helvete...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine barns stemor mener at BF ikke skal betale bidrag, fordi det er for høyt,pengene han skylder meg, kunne jeg se som tapt.

Hun mener at siden jeg og BF ikke planla jentungen, skal han ikke ha henne, han hadde tross alt ikke lyst på henne.

Hun mener at jenta,som er 8 mnd, fint kan være hos de en hel helg,selv om hun ikke kjenner dem. For hun hadde faktisk sendt sin unge i bhg fra han var 9 mnd...-denne dama har jobbet med barn i 20 år(!!)

Og BF, han står bare å ser på, han har ikke meninger! Nei, denne dama liker jeg virkelig ikke!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere privat betaling, eller går det gjennom Nav?

Hjelper fint lite om jenta var planlagt eller ikke. Hun er der, og bidrag slipper man ikke unna. Åkke som!

Kjenner hun ikke pappaen sin og stemoren sin??

Skrevet

HUn får nesten bare oppføre seg som et hespetre, og så får du sette grensene.. Du bestemmer om jenta di skal dit eller ikke,,

Menn som har slike damer blir ofte apatiske og handlingslammet.. Han er en tøffel og klarer ikke kjempe for sin datter..

Drit i dem. Tenk på deg selv og jenta di!!!

Skrevet

Vi hadde privat betaling, vi har nemlig hatt ett supert samarbeid helt til hun kom inn i bilde!

Nå er papirene sendt inn til Nav, så nå skal alt gå igjennom der..

Skrevet

Kjenner han ikke igjen jeg! Blir lei meg, trodde hun var hyggelig jeg. Men hun er ett hespetre! Skummelt at hun har ett sånn balletak på han!

De får styre så mye de orker, vil ikke sende jenta dit, når ungen tydelig ikke er ønsket der! Ikke kjenner jenta pappaen sin heller,så de får evt bli kjent her, så skal jeg vurdere på nytt å sende henne til dem..

Skrevet

Jeg ville ha bestilt time hos familierådgiver, slik at en neutral tredjeperson kan sette henne litt på plass!

Jeg ville ha sagt rett ut at dette er en ting mellom deg og barnefar,så du regner med at hun trekker seg litt tilbake.

Jeg tror problemet egentlig ligger i at hun ser på deg som en konkurent, som for alltid vil ha noe med hennes kjæreste å gjøre. Jeg tror hun egentlig er meget sjalu på deg,da du "var der først"....Det forundrer meg ikke om hun innen kort tid blir gravid,slik at hun får et bedre tak på mannen!!

Skrevet

Hva ønsker han da? Ikke samvære med henne?

Skrevet

Han har alltid sagt han vil ha samvær med henne. Men hun er 8 mnd, og han har vært her bare noen få ganger.

Jeg ble gravid etter at det ble slutt mellom oss, og etter at de 2 hadde begynt å surre...Jeg viste ikke om henne da!

Hun har 4 barn,så tror ikke de får noen barn sammen. :P

Skrevet

Vi var hos familierådgivning for bare en mnd siden, hvor BF var så positiv til å ha jenta. Han sa til mekleren at han syntes vi hadde ett fint samarbeid osv..!

Vi skal heldigvis tilbake i november.

Jeg sa til henne at hun ikke hadde noe med dette å gjøre.

Hun og BF kom hjem til meg, for så å angripe meg. Hun var frekk,ekkel, og jeg ble helt sjokkert. Trodde ikke at det var mulig jeg,voksne dama på 40 år...!! Hun ødelegger for BF og barna!

Skrevet

Hva er det med menn som dilter etter dama? Dette er ingen bagatell, men DATTEREN hans! Hadde en evnt type av meg nektet meg samvær med ungene mine, da hadde jeg hevet han på hue & ræva ut!!

Hører om slike mannfolk til stadighet! Har kvinnfolk så mye makt over de??

Skrevet

Nå er det jo ikke hun som fastsetter bidrag og heller ikke hun som krever det inn, så hva hun måtte mene er faktisk ikke så relevant.

Men om faren ikke ønsker å ha datteren hos seg, kan han vel ikke tvinges. Det er ikke særlig bra for barnet. Hadde aldri sendt ungene mine til en mann som egentlig ikke ville ha dem. Uten at det er en aktuell problmestilling for oss ettersom vi bor sammen.

Det finnes desverre både mødre og fedre, flest fedre, som ikke vil ha noe med ungene sine å gjøre. Noen adopterer dem bort, andre lar dem gå for lut og kaldt vann. Er begge foreldre ubrukelige så kommer offentlig omsorg inn, men det slipper jo dere, da dette barnet er heldig å ha en mor som er glad i det, og vil ha det hos seg. Stå på!

Skrevet

hei:)

prøv å gi det litt tid... det var veldig lurt å la nav overta betalingsordninga, for da skal ikke du kreve pengene men det skjer automatisk...

jeg er selv stemor, og er veldig glad i mine 2 stebarn, men opplevde et stort press på meg da min mann laget det siste barnet med sin x mens jeg og han var i sammen... vi fikk felles barn rett etter på så det er jo en litt annen sak. jeg mener ikke at hun har noen grunn til å være bitch mot deg men jeg tenker nok kanskje at hun sliter litt inni seg siden dette var noe han "fikset" etter de to ble sammen.... sånn som det er nå så betyr jo ditt barn brudd i familie idyllen for henne... prøv å overse at hun er litt blåst og ikke true de til å ha datteren din... han er selvfølgelig den største idioten oppi alt dette og det vet nok hun også, men hennes skuffelse kan komme til å gå utover deg og datteren din... urettferdig ja, men realitet.... så mitt råd er å se om det kan gå seg til, prøv å se deg i hennes rolle... det kommer nok til å gå seg til...

jeg er av den sorten som aldri kunne klandret stesønnen min for dette men jeg vet hvor vondt det er at min mann har laget et barn sammen med en annen... og det er selvfølgelig sårt hver gang noen spørr hvorfor det er 6 mnd mellom to halvsøsken.....

jeg og bio mor har kranglet en del (ang mannen:) og hun ville ikke at vi skulle ha barna hennes, noe jeg kan forstå... men nå har det vært hos oss i noen år, jeg og bio mor har et godt samarbeid og en god dialog og det er jeg glad for...

så mitt råd er; hev deg over, finn deg i litt og tenk på hva som egner din datter.... det ordner seg:)

Skrevet

Hun har mye makt, og ett ordentlig balletak på han!

Kommer ikke til å sende jenta dit. Nå har de tydelig sagt at hun ikke er ønsket der! Men vi overlever det, vi har det bra her vi! :)

HI

Skrevet

BF har alltid hatt ett pengeproblem,så hun har full kontroll på pengene. Lønna hans går rett inn på hennes konto, også får han "ukepenger"..

Jeg har hele tiden sagt at han får bli godt kjent med datteren her hos meg,i hennes kjente omgivelser. Jeg har også hele tiden sagt at han må gjerne komme når som helst,døra har alltid vært åpen. Han har jo ikke benyttet seg av det,og jeg sender ikke jenta avgårde til fremmede mennesker. (Noe hun dama mente jeg burde,for hennes unger begynte i barnehage når de var 9 mnd.)

Vi koser oss vi, men det er synd at jenta ikke blir kjent med pappaen!

(Får komme meg ut å finne meg en mann...;) )

Skrevet

Jeg tror ikke BF var sammen med stemor når babyen ble "laget"

Jeg kan ikke annet enn å ønske deg lykke til HI.

Er selv stemor, og har vært det i 6 år. Min mann og eksen har hatt betalingsordning via NAV hele tiden, og det fungerer stort sett fint. Han har muligens betalt litt mye, men det måtte han i så fall ordne selv om det skulle endres på:) Uansett er det riktig nå som han tjener mer.

Hvis denne dama er den dragen du beskriver, så hadde nok ikke jeg heller levert datteren dit. Det vil nok være det beste om Far og barn får blitt kjent hjemme hos deg. Så vidt jeg vet er det ikke anbefalt med overnattinger når barnet er så lite uansett.

Skrevet

Når babyen ble laget,var stemor gift med en annen mann,mens hun holdt på med BF.. Jeg viste ikke noe om stemor og BF før i juni,og da var babyen 4 mnd.. De har flyttet sammen alt.

Har hele tiden hatt inntrykk av at hun har vært en ordentlig koselig dame.

Syntes det var litt rart at guttungen ikke ville til pappa mer, han har sagt lenge at han er ferdig med å bo hos pappa, mens jeg har liksom prøvd å overtale han til å dra til pappa. Guttungen har vært lei seg når han kommer hjem, gråter lenge..Hvis ikke guttungen vil til pappa neste gang,så skal han få kose seg hjemme!!

HI

Skrevet

Jeg er også stemor, og var nok kanskje litt "stemor fra helvete" da jeg først ble sammen med mannen min.

Jeg ble irritert over alt han fant seg i, som at han betalte bidrag, pluss alt de trengte, og samtidig hadde dem mer enn 50% av tiden.

Han var selvfølgelig enig, men måtte ha et spark i ræva før han gjorde noe med det, så det kan nok bli sett på som "min feil".

Eksen ble selvfølgelig sur, og var vrien en stund, inntil hun innså at han ikke var så urimelig...

Skrevet

Hadde jeg vært deg ville jeg ha prøvd å tatt opp alle samtalene BF/og den nye stemoren har med deg slik at andre kan se hvorfor du reagerer som du gjør.

Jeg har båndopptaker på mobilen min iaf og den har vært meget nyttig i mange saker! Utrolig hva folk prøver å sno seg unna bare de kan. Ord er vanskelig å bevise,men det er ikke bandopptak/det skriftlige.

Alle ting du mener er urimelig burde du be dem sette seg ned å skrive på et papir slik at du kan få det.

Slik vil dere ha det meste klart for dere og du vil stå sterkere i saken din.

Lykke til!

Skrevet

Har jenta på 8 mnd plutselig blitt til en fullt talefør gutt?

Skrevet

Beklager,trodde jeg hadde skrevet det. Vi har 2 barn, ett på 8 mnd, og en gutt på 4 år. Jenta ble laget etter at det ble slutt med oss.

Skrevet

Vel, han x`n min betaler ikke det han skal, og han har hvertfall ikke ungene mer enn annenhverhelg,han har aldri gitt de noe ekstra, guttungen fikk ikke bursdagsgave eller julegave.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...