Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #1 Skrevet 6. oktober 2009 Gutten min våknet med halv igjenklistret øye idagtidlig. Det var gugg og gørr rundt det og det var såvidt rødt. Hvordan er reglene med å sende de små i bhg da? Jeg er hjemme med han idag og planlegger tur til legen seinere idag. Får han øyedråper mot det og kan derfor gå i bhg igjen i morgen? Eller?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #2 Skrevet 6. oktober 2009 Det varierer fra lege til lege hva de sier, men de fleste barnehager har som regel at man må være pussfri og ha hatt behandling i 24- 48 timer før bhg.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #4 Skrevet 6. oktober 2009 Det er ingen restriksjoner på dette lenger, og stadig flere leger gir ikke dråper for øyekatarr lenger. Jobber selv i bhg, og de nye retningslinjene sier at man ikke kan kreve behandling før barnet kommer i bhg, fordi i mange tilfeller trenger ikke barnet behandling. En virusinfeksjon i øyet er mest vanlig, ikke farlig, og trenger ingen behandling (kun skylle med saltvann), mens en bakteriell infeksjon må man ha behandling med antibiotika for å bli kvitt. Så lenge det er moderate mengder puss (at det ikke er gjenklistret igjen rett etter at du har vasket det) og ikke veldig rødt og hissig, kan barnet fint komme i bhg uten behandling. Dersom barnehagen sier noe annet, får du be dem oppdatere seg på de nye anbefalingene gitt fra helsemyndighetene.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #5 Skrevet 6. oktober 2009 Vi har nettop hatt øyekatarr her i huset.. Om gutten din var til legen i dag, og at han fikk øyedråper, kan han dra i barnehagen i morgen.. Når behandling er påbegynt så er det ikke lenger smittefarlig etter bare en liten time.... Vær veldi påpasselig med hygienen når han har øyekatarr! Det er forferdelig smittsomt, så er veldi fort gjort at du får det selv og...
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #6 Skrevet 6. oktober 2009 De kan gå i bhg. med øyebetennelse, behandling eller ikke. Sønnen min fikk betennelse i fjor, da vasket jeg øynene hans med saltvann 2 ganger til dagen. Men etter en liten uke var han fortsatt ikke blitt bedre. Da reiste vi til legen. Hun sa da at han trengte salve og dråper. Men de vil at du skal prøve litt med saltvann først. For når jeg ringte ned så fikk jeg beskjed om at de egentlig ikke ga ut medisiner for dette lengere. Men siden han hadde holdt på så lenge ville de kikke på han. Men ja, de KAN gå i bhg. Uansett..
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #7 Skrevet 6. oktober 2009 Vi har nettop hatt øyekatarr her i huset.. Om gutten din var til legen i dag, og at han fikk øyedråper, kan han dra i barnehagen i morgen.. Når behandling er påbegynt så er det ikke lenger smittefarlig etter bare en liten time.... Vær veldi påpasselig med hygienen når han har øyekatarr! Det er forferdelig smittsomt, så er veldi fort gjort at du får det selv og...
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #8 Skrevet 6. oktober 2009 Ups.. Trodde jeg hadde glemt å trykke på lagre tidligere.. :s
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå