Gå til innhold

Noen andre som enda ikke har fortalt at de er gravide til omverden? og hvorfor har dere ikke fortalt det?


DenherJenta

Anbefalte innlegg

her vet bare mammaen min, og sambo og arbeidsgiver.

 

jeg syns det er leeeeenge til mars, og har ikke lyst å prate til alle om det. av en eller annen grunn syns jeg graviditet er veldig privat. liker å ha hemmligheten for meg selv. sist ventet jeg til uke 17. jeg er i uke 17 nå.. men kommer til å vente til uke 21, har ikke fått ultralyd før siste dag i uke 20. syns å det er lenge for jenta mi, å vente på babyen. å tenker at etter ultralyden har vi mer informasjon og vet kjønnet..

 

jeg har ikke så veldig stor mage. er polstret i utganspunktet. men har bare tatt på meg noen større bukser og vide gensre. så går det helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt gjort å vente så lenge med å si det ;) Ser ikke grunnen til å holde det hemmelig, har lyst til å rope det til hele verden jeg ! Sa det til familie og venner når jeg var 12 uker, men med andre "bekjente" jeg møter er ikke det det første jeg forteller heller da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BombaLomba: jeg tenker at alle er forskjellig. noen sier det jo med en gang de ser to streker. og det må være greit det å.. Tenker at alle får gjøre det de føler for..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så synlig gravid at jeg kan bare ikke holde det hemmelig. Fikk mage før jeg var 10 uker... Venter nummer tre da, så magen kommer vel tidligere. Her er det helt åpent, publisert både på blogg og facebook :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg skjønner deg godt. Her vet nok alle det nå, men ikke nødvendigvis fordi jeg har ropt det ut. Vet ikke hvorfor, men har heller ikke behovet for å snakke om denne magen med alle hele tiden. Synes jo det er veldig koselig med de nærmeste da, men det stopper der. Jeg 18+4 i dag og det begynner å bli såpass synlig nå at for meg ville det nok ikke vært et option å skjule det frem til uke 21. Ønsker deg masse lykke til i svangerskapet og med å fortelle det når dere føler det passer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken jeg eller sambo har behovet for å skrike det ut til hele verden. Mamma og bror min vet om det, ellers er det ei venninne som "sanset" det, og to kollegaer på jobb -ettersom jeg ellers herjer veldig med dem når vi jobber sammen, og plutselig løftes opp og snurres rundt av dem. Jeg er lita i størrelse og folk har alltid hatt mye glede av å løfte på meg... Fikk veldig intuitiv beskyttelsestrang for magen sist det hendte, og følte det var like greit å si til disse hva som hender.

 

Men heller ikke arbeidsgiver vet det enda, jeg nærmer meg dagen da jeg skal fortelle han om det, men enda bruker jeg vide gensere, tunikaer og striper for å skjule den lille magen som har vokst frem. Er 16+3 og førstegangs, og håper egentlig å kunne skjule hvertfall til etter UL om to uker. Det er jo en forsikring om at alt er vel...

 

Og som sagt, så er virkelig ikke behovet for å skrike det ut der. Vi også liker godt å ha denne hemmeligheten i magen min, og som du sier så er det nok en følelse av at det er av privat anliggende, mulig også veldig intim...

 

 

Masse Lykke til videre!!

Og kos deg masse med hemmeligheten din, så lenge du kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minsten i magen:

godt å høre at vi er flere som tenker slik..

jeg skal å vente til etter UL, den jo ikke før siste uke i okt. å da er jeg 20 uker! 3 uker igjen.. satser på at det går greit å vente så lenge..

masse lykke til deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi "ropte " det ut etter UL i veke 12. Følte liksom behov for å fortelja alle at no var det ein frisk baby i magen. "alle " rundt oss visste jo om at vi hadde medisinsk abort veke 20 i januar. For meg vart det eit skritt i retning av å avslutta sorga frå forige avslutta svangerskap.

Men full forståelse for dei som ventar. Hadde situasjonen vore annleis, hadde vi nok venta lenger ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...