Gå til innhold

20 dager gammel og feber!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi har 39 i feber,pappan har tatt ho m til legevakta( Er hjemme m 3 åringen..)

Er det ikke veldig uvanlig at spedbarn får feber?? Ho virket slapp og stønnet bare når ho pustet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

stakkars liten. hvordan går det med jenta di?

Skrevet

Går det bra? Ikke morsomt med feber hos så små.

Skrevet

Huff, stakkars liten. Hvordan går det med henne nå?

Riktig god bedring til babyen din.

Skrevet

Så små skal ikke ha feber, så de ble garantert innlagt for observasjon til feberen er borte. Vanlig rutine iallfall.

Skrevet

Hei og takk for svar!

Ble ikke lagt inn. Legen kunne ikke "finne" noe og så lenge hun hadde ammet og tisset så mente han at det ikke var noe alvorlig,men mest sannsynlig en urinveisinfeksjon..

Jeg visste ikke at så små babyer " kunne" ha feber,men det var visst vanlig at di kunne ha det uten at det var noe.

Nå er formen hennes mye bedre uansett,og er gla for det :-)!! Ble ganske redd når hun var dårlig..Alltid så ekkelt når barna blir syke!

Skrevet

Ja,og stønningen mente han var utrykk for hvor mye hun plagdes..

Skrevet

Puhh!! Godt å høre at alt gikk greit.

Ikke stas de små blir syke

Skrevet

Ikke for å skremme deg, men jeg hadde fulgt godt med på henne.

Min lille fikk urinveisinfeksjon da hun var 3 mnd, da ble hun lagt rett inn.

Alt gikk fint, men UVI skal man visst ikke tulle med.

Skrevet

Nå er det vanlig å legge inn så små til observasjon hvis de har feber. En urinveisinfekjson skal ikke behandles hjemme når de er så små.

Hvis hun er bedre er det jo kjempebra, men hvis hun er vedvarende febril og dårlig, ville jeg kontaktet en annen lege for second opinion. De små kan raskt bli mye dårligere.

Ikke for å skremme, men det er vanlig rutine å observere for sikkerhets skyld. Håper hun fortsatt er i bedring!

Skrevet

Jeg kan føye til at legen vi var hos på legevakten først mente at vi skulle dra hjem igjen "fordi små barn gjerne får feber".

Han ringte barneavdelingen på Ullevål for sikkerhets skyld, og der ba de oss komme med en gang.

Skrevet

Oisann.. Hmm,hun er feberfri nå,men skal opp med en urinprøve til legen idag..

Skrevet

UVI kan fort bli nyrebekkenbetennelse som kvalifiserer til innleggelse. Når de er så små har de gjerne ikke så mye smerter i for bindelse med UVI som voksne. Burde få sjekket CRP for å utelukke dette. Lykke til!

Skrevet

Irriterende at legevakta ikke sa noe om det :/ Formen hennes virker helt bra nå,men skal som sagt opp med en urinprøve for å sjekke..

Skrevet

Di tok crp på søndag hos legevakta,den var 8,så den var jo bra! Setter veldig pris på svar,tusen takk dere :)

Skrevet

Det spørs vel om det er UVI da om CRP var så lav? :)

Håper hun er helt frisk og fin da, ikke moro med syke barn.

Skrevet

Oki,vet ikke helt..

Ja ho virker helt fin form altså :) Men ska sjekke urin bare for sikkerhets skyld .!

Takk for hjelpa!!

Skrevet

CRP trenger ikke være høy ved UVI og små barn trenger ikke få CRP-stigning ved infeksjoner.

Hvis de mistenker UVI etter at prøven er tatt, skal hun legges inn for behandling. Er hun bedre og det er liten mistanke om UVI er det ikke så stor grunn til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...