Gå til innhold

Noen har vært borti dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har plutselig fått illrødt tannkjøtt over den ene tannen. (ved siden av fortannen) som blør litt innimellom. Han er 1 år. Noen som vet om dette er noe å dra til lege med? Eller om det er litt normalt at det er litt ømt og rødt? Syntes det var litt rart iogmed det var over bare den ene tannen.

Noen som har noen tips/råd/kjennskap å komme med til en bekymret mor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert bare fått seg et kakk:) Du får heller se det an litt - burde gå over om få dager. - blir det verre kan det være en betennelse -

Skrevet

Han kan rett og slett ha slått seg litt. Vi bekymrer oss alt for mye. Se det an, sikkert ikke noe farlig. Det foregår jo mye i tannkjøttet til de små, flere tenner som skal ut osv. Når det er ved siden av fortanna er det jo litt utsatt. Gnagd på noe hardt, kanskje, leker eller kavring?

Skrevet

Det har vært slik i 4 dager. Eller, jeg la merke til det for 4 dager siden. Men la merke til at han blødde litt fra munnen når jeg hentet han på bhg på tirsdag. Så jeg tenkte ikke mere over det. Men på fredag så jeg at han var rød og tenkte at han hadde slått tanna, så jeg lot være å pusse den tanna, bare børstet forsiktig over. Men så igjen idag, er det like rødt. Hva kan det være? Hva gjør man om ham har betennelse, og hva kommer det av? Trodde jeg var flink til å pusse tannebissene hans jeg :(

Skrevet

Høres ikke bra ut. Gå til tannlegen, det kan være betent.

Skrevet

Datteren min har hatt dette noen ganger, en gang datt hun med en blyant en annen gang var det ei skjei.

Sånne ting kan skje så fort at du ikke har fått det med deg, kan rett å slett være at han har falt med ei leke, eller biti skikkelig hardt i noe som har sklidd oppi tannkjøttet.

Såret i tannkjøttet på datteren min forsvant etter et par dager, vi merka det spesiellt under tannpussen, det ville hun ikke naturlig nok:)

Går det ikke over etter et par dager bør legen se på det, evnt en tannlege.

Skrevet

Har liksom sett det ann i 4 dager. Hvor lenge til skal jeg se ann? Tar det lang tid å gro om det er sår i munnen kanskje? Uff...jeg høres helt febrilsk ut, og er kanskje det også, men jeg vil ikke at det skal skje han noe :(

Skrevet

Det kan ta lang tid å gro i munnen, det er jo aktivitet der hele tiden.. Ikke stress, er du kjempeengstelig, spør på helestasjonen f. eks., de ser sånt hele tiden og kan hjelpe deg med å avgjøre om det er infeksjon. Hvis det er det, er det ikke fordi du pusser tenna hans dårlig, ikke tenk på det. Noen ganger setter det seg fast smuler eller andre fremmedlegemer under tannkjøttet. Ikke farlig, det kommer ut igjen, men kan for eksempel irritere en stund.

Skrevet

Tuuusen takk for svar. Det er kjempe snilt av deg (dere) å sette av tid til å svare meg. Da kan jeg ta sengen fatt uten å være engstelig.

Takk igjen :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...