Gå til innhold

Noen som har greier på sko her? Sko til barn? Og prøving av dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle kjøpe sko til jenta mi idag. Jeg vet hvor lang foten hennes er i cm, og ville derfor de skulle måle skoen inni på butikken. Jeg pleier alltid la butikken måle skoene inni slik at jeg vet at de er store nok.Barn har jo en tendens til å krølle tærne hvis sko er litt for små. Men hun i butikken skjønte ikke dette. Hun sa om igjen og om igjen at ett barn ikke bruker samme nr i alle sko fordi det var så stor forskjell på sko til sko alt etter type sko og merke. Og jeg hadde med meg sønnen min og ville de skulle måle hans fot. Men da tok hun bare ut solen i skoen, og satte hans fot oppå der. Og sa at den skoen var for stor. Jeg prøvde og si at dette ikke var noen måle sole, men en vanlig sole oppi skoen så en kunne ikke se helt hvor stor/liten en sko evnt var. Men dette skjønte hun ikke i det hele tatt.

Er jeg helt på bærtur? Eller var damen det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg å har opplevd at dem tar ut sålen inni og setter foten oppå for å se om skoene passer, selv om ikke sålen er målesåle. Sålen inni blir jo så stor som skoen er inni i lengde, her måler de kun skoa innvendig hvissålen ikke kan tas ut. Sko skal jo være 1,5 cm større enn foten.

Men hørtes nesten ut som hun her ikke har skjønt helt hva du mente da, allle vet jo at man ikke bruker samme størrelse i alle slags sko da..

Skrevet

Det skjønte ikke jeg heller. Hvorfor er det ikke bra nok å prøve barnefoten på sålen som tilhører skoen?

Skrevet

Jeg har alltid tatt ut sålen for å måle på foten. Da ser en jo om skoen passer i lengden og bredden. Sålen er så stor som skoen er inne, så det er ikke nødvendig å måle skoen inni også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...