Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #1 Skrevet 5. oktober 2009 Et par som jeg vet hvem er, har blitt gravide med vilje for å få penger. Jeg gikk på skole med dem begge og de er begge litt speiselle. Han har alltid gått på ekstraskole og går på medesiner. Hun har også psykiske problemer, er de på lokabutikken stinker de begge svette og gjør ikke annet en å røyke. Ingen av dem har utdanning eller jobb. SÅ nå har de blitt gravide, for å få penger!! Jeg synest synd på denne ungen. Men tror nok mest sansynlig at de kommer til å være barnevern innvolvert siden begge foreldrene har vert i stor kontakt med barnevernet i sin oppvekst.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 5. oktober 2009 #2 Skrevet 5. oktober 2009 Da er de nok evig optimistisk. Det går ikke ann å tjene penger på å ha barn vel. Det er jo så mye utgifter når man har barn, at det man får ekstra forsvinner jo på et blunk!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #3 Skrevet 5. oktober 2009 Det jeg også mener, at hva vil de frem til med å sette et barn til verden i en slik situasjon.. De kan da ikke være klar over hva de gjør. HI
Gjest Antarctica Skrevet 5. oktober 2009 #4 Skrevet 5. oktober 2009 Hvordan veit du at de blir gravide for penger da? For en rar ting å si. Kanskje dette er to søkende, ulykkelige sjeler som gjerne vil ha litt varme, kjærlighet og et snev av normalitet i livet sitt, bli en familie, ha noen å bekymre seg om? Syns innlegget ditt stinket av fordommer og stigmatisering. og det lukter verre en røyk og svette, for det lar seg ikke vaske av...
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #5 Skrevet 5. oktober 2009 Sier jeg ikke at jeg vet hvem det er da, og at vi har mange felles bekjente. Grunnen til at jeg vet dette er at en god venninne av meg er venn av dem og de hadde fortalt henne at de trang penger og derfor var de blitt gravide.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #6 Skrevet 5. oktober 2009 Det er vel ikke folk som gjør sånt for penger.. :S Isåfall, om det er det, så er det vel ikke bare unge som gjør det???
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 5. oktober 2009 #7 Skrevet 5. oktober 2009 om de får barn for å få penger så er de så dårlig i matte at jeg gir de diagnosen dyskalkuli på stående fot
Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #8 Skrevet 5. oktober 2009 Da tenker jeg at de er mindre smarte. Hvordan skulle et barn resultere i penger for et par liksom?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #9 Skrevet 6. oktober 2009 Selvsagt finnes det de som får barn for å få mer penger. Det er jo kjapp hoderegning det..Noen og 30 000 i engangsstønad (siden de ikke jobber) og deretter 1800 i barnetrygd hver måned ekstra og i to år + 3900 i kontantstøtte...For de har nok ikke fått med seg at DEN kommer til å gå ned/forvinne..OGså antar de sikkert at de får det nødvendige til babyen fra venner og familie (vogner og klær og sosialen stiller med bleier og babymat) Ikke kynisk og dømmende og si slik. så lenge man ikke sier det uten grunnlag..Men det er MANGE FLER enn vi tror som tenker slik..At babyen trenger ting osm koster penger,- DET glemmer de å ta inn i budsjett...Ser vel for seg gratis mat via "Pupp" i et år og bleier er jo "bare 35 kr pakka" også tenker de ikke på at de trenger både 3 og 4 pakker i uka i perioder.... Og tilleggsmat kommer TIDLIG inn, og babymat er IKKE billig.. Tror ikke det er så mange her inne osm ikke "tror det verste" når par på sosialen får sitt 5. og 6. barn......Hva slags fremtid har DE barna....liksom...Det er ikke snakk om at ENE parten er "på sosialen" men BEGGE to.... Nei, man må være åpen for at slike ting skjer, ikke m isnt for å "være på vakt" når ungene kommer til verden, slik at man sier fra om man ser "antagelsene" blir sanne...Og viser de seg som gode foreldre, så får de gjøre det..Men om de viser seg og være så ille som man antar så er det vel greit at man har bla jordmor/lege fra svangerskapskontroller på alerten, helsestasjon på vakt osv...SÅ trenger det ikke gå så langt at barnevern og andre offentlige etater trenger bli innkoblet. Men man kan "ta fatt" i ting før de utvikler seg.. Og nei,- det er ingen menneskerett og få barn..Har man arvelige psykiske/fysiske lidelser, så er det ikke sikkert det er så lurt å føde egne barn.....Spesielt om man ikke er ressursterk (og tenker da ikke i kroner og øre bare) nok til å ikke engang takle de probelm man har selv pga denne.Hvordan skal man da være i stand til å hjelpe ungen sin?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #10 Skrevet 6. oktober 2009 Godt sagt, anonym 08:06! Signerer hvert eneste ord!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå