Gå til innhold

Andre her som sliter med angst/ panikkangst?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt perioder med angst i flere år, men mer generell angst/bekymringer for ulike ting. Jeg er en ressurssterk person som fungerer godt i hverdagen og jeg synes oftest livet er godt å leve.

Siste tiden har vært slitsom. Har hatt mye å gjøre på studiene, to små barn, en mann som jobber mye og som ikke trives her vi bor ( Vi har hatt problemer i ekteskapet og det har tæret mye på kreftene). Men nå har vi gått noen ganger til familieterapi, fått snakket skikkelig ut og det går mye bedre mellom oss.

 

Men etter ting på en måte har roet seg hjemme har jeg fått en skikkelig reaksjon, som om jeg har fått en slags sammenbrudd. Har følt meg tom for krefter, liten matlyst, uro og angst. Har hatt to voldsomme angstanfall som muligens kan være panikkangst? Har ikke opplevd angsten så fysisk før og er livredd.

Første gangen var for et par dager siden. Var ute å kjørte bil. Kjente jeg begynte å føle meg rar, ble vanskelig å puste ( som om jeg sluttet å puste), det svartnet for meg og føltes som om jeg skulle dø/ besvime. Stoppet bilen og måtte gå ut og få mannen min til å hente meg, var en grusom opplevelse og hadde "vanlig" angst/ uro resten av kvelden.

 

Har tenkt mye på den opplevelsen og vært veldig redd siden. I går og tidligere i dag følte jeg meg bedre og tenkte at nå måtte det bare gå rette veien. Var hjemme med ungene i dag og tok de med ut på tur i skogen, pakket sekken og skulle kose oss. Da vi var på turen kom anfallet igjen. Snurpet seg i halsen, trodde jeg skulle besvime, helt forferdelig. Prøvde å holde meg så rolig jeg kunne og tok ungene med hjem, har vært livredd siden. Livredd for at det skal komme tilbake og livredd for å dø. Føler meg litt roligere nå, har snakket mye med mannen min om det. Men nå gruer jeg meg til å sove, til å møte opp på skolen, kjøre ungene i barnehagen osv. for jeg er så redd det skal komme igjen.

 

Dette ble litt langt, takk for du tok deg tid å lese. Noen andre som har lignende erfaringer eller råd å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

få deg en henvisning til psykolog :) og kanskje noe beroligende å ta når du kjenner det komme krypende på..

Jeg har hatt angstanfall noen få gang er ( i forb. med en spesifikk situasjon), og det var helt grusomt. Hyperventilering og totalt noia. Ikke moro når man sitter på jobb skal jeg si deg...

Men situasjonen løste seg, og angsten forsvant :)

 

Ta tak i det! Jeg hadde en mor med store angstproblemer som det dessverre gikk fryktelig dårlig med... :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...